Deze topic wordt steeds geanimeerder.
- Discussie over Laser of het een Nederlands, Belgisch, Duits bedrijf is.
- Discussies over de show.
- De organisator blijkt niet diegene te zijn die het vuurwerkbedrijf kiest.
- Meningen over de show die niet in dank afgenomen worden.
- Vuurwerkshows dienen al tot op de seconde rechtgezet te worden.
- Strapop (het organisatiebureau) vraagt me privé om mijn mening en reageert niet meer.
Er is zelfs meer verbaal vuurwerk van zéér zwaar kaliber op dit topic dan ooit op de Ster tijdens een show in de lucht zal geschoten worden.
Het wordt zo geanimeerd dat ik mezelf de vraag begin te stellen bij wie ligt de oorsprong van zo'n hoog oplaaiende discussie terwijl het logisch gezien toch gaat over het beoordelen van een vuurwerkshow.
Wat veroorzaakt zo'n strijd?
Het Nederlandse Laser Fireworks?
De heftige reacties van Red Baron?
Heeft Strapop geen goed werk geleverd?
Of.... ligt het aan de Ster zélf?
Ik begin te vermoeden dat de vele scheldpartijen hun oorsprong vinden bij de échte organisator met name Recreatiedomein de Ster.
Als Strapop zoals gezegd door Jack niet instaat voor het vuurwerk dan moet daar toch iemand over gaan?
Ik heb nogmaals de website van de Ster overlopen en als ik zie met welke 2 maten en gewichten ze wegen dan zou het me niet verwonderen dat we daar de oorsprong moeten zoeken.
Neem maar een een kijkje op hun website met de tarieven
http://www.recreatiepark-de-ster.be/tarieven.htm
dan worden de dubbele maten en gewichten zéér duidelijk.
Inwoners van Sint-Niklaas betalen 12 € minder dan inwoners van buiten Sint-Niklaas.
Dat is hetzelfde alsof je in Antwerpen op een terrasje gaat zitten, de prijskaart neemt en leest: koffie 1,90 € voor Antwerpenaars en 2,20 € voor de anderen.
Met zo'n dubbele zeg maar discriminerende houding krijg je toch een vermoeden dat dit ook op andere vlakken toegepast wordt en heeft misschien niet Strapop de keuze gemaakt al laat men dat wel zo uitschijnen. Misschien is de hele discussie binnen deze topic wel aan een 'dubbele politiek" te wijten.
Feit dat Strapop (toch VWC-lid) niet reageert bevestigt dit vermoeden misschien. Misschien is ze zelf wel slachtoffer van de hele affaire? Wat jullie natuurlijk niet tegenhoudt om haar via haar profiel een berichtje te sturen.
Reageren kan nooit kwaad want anders vrees ik dat we volgend jaar bij de editie 2011 opnieuw zo'n discussie kunnen verwachten.