St. Niklaas - De Sterfeesten

Misschien moeten we (diegenen die het ondermaats vonden of teleurgesteld zijn over de show) onze mening toch eens aan de organisatoren melden? Die krijgen maar al te graag feedback op wat ze aanboden. Ik ga dit alvast doen.

Nog maar even mezelf citeren om te melden dat ik inmiddels mevrouw K.V (sinds vandaag zélf VWC-Lid) van het organisatiebureau (niet te verwarren met de organisatie en directie van de ster die nog steeds de eindbeslissing neemt) gecontacteerd heb op haar (privé) verzoek en mijn mening doorgegeven heb.

Misschien deelt ze haar mailadres wel publiek mee zodat diegenen die het wensen hun mening naar haar organisatiebureau (voor promotie van straattheater) kunnen sturen.

Laatst bewerkt:
Zij gaat daar niet over... De verantwoordelijke voor het vuurwerk is in handen van iemand anders. Ik begin ook een beetje de smaak te krijgen dat jij kosten wat het kost het huidige bedrijf wil buiten werken.

Verder wil ik er nog aan toevoegen dat het geen hier aan meningen op het forum gelost wordt.. Een zeer klein percentage is wat men kan lezen of horen. En dat dit gepost wordt door vuurwerkfreaks. En dat je dit absoluut niet kan vergelijken of staven met wat het over grote deel van het volk wat er kwam kijken als mening had.

En van die mensen die ik gesproken heb heb ik geen enkele wan klank mogen horen. Integendeel!

Laatst bewerkt:
Zij gaat daar niet over... De verantwoordelijke voor het vuurwerk is in handen van iemand anders. Ik begin ook een beetje de smaak te krijgen dat jij kosten wat het kost het huidige bedrijf wil buiten werken.

Ten eerste: als zij daar niet over gaat......... er staat overal wel lezen (ook op het forum dat de organisatie aan haar bureau gegeven werd en komt er nog bij dat ze me persoonlijk om mijn mening vroeg..... nog wat meer kronkels dus. De constructie lijkt haast zo ingewikkeld als het feit of LF een Nederlands, Belgisch of Duits bedrijf is.

Ten tweede wil ik daar GEEN ENKEL bedrijf koste wat het kost buiten werken.
Ik pleeg geen broodroof noch naar een Belgisch, noch naar een Nederlands of om het even welk bedrijf.
IK heb GEEN ENKEL BELANG bij om het even welke firma.
Om jouw woorden te gebruiken: "Ik begin een beetje de smaak te krijgen dat jij er alle belang bij hebt dat LF er blijft". Dit ondanks een van je vorige posts als reactie zegt dat je 'gewoon als hobby bij om het even welk bedrijf graag een handje toesteekt als vuurwerkfan'.

Verder wil ik er nog aan toevoegen dat het geen hier aan meningen op het forum gelost wordt.. Een zeer klein percentage is wat men kan lezen of horen. En dat dit gepost wordt door vuurwerkfreaks. En dat je dit absoluut niet kan vergelijken of staven met wat het over grote deel van het volk wat er kwam kijken als mening had.

En van die mensen die ik gesproken heb heb ik geen enkele wan klank mogen horen.
Integendeel!

Verder wil ik hier aan toevoegen dat dat klein percentage dat hier te lezen is dan wel het percentage is dat er iets van kent en een vuurwerkshow niet op mooie kleurtjes en luide knallen beoordeelt.

Sorry Jack maar je lijkt me écht niet te kennen, hoe meer je gaat doordrammen hoe meer reactie er zal komen.

Eerst schrijf je dat je het mijn recht is een mening te hebben die je niet deelt. Prima daar heb ik geen probleem mee. Jij hoeft mijn mening net zo min te delen als ik de jouwe.
Als je echter wat objectiever zou zijn en de shows van LF die je zélf gefilmd hebt nog eens zou her-bekijken en vergelijken met de Ster, dan zou je diep in je binnenste ook wel toegeven dat het ondermaats was.
En als je toch zou blijven vinden dat het een prima show was.... Schitterend je kunt je er maar goed bij voelen.

En als het écht te ingewikkeld wordt met die reacties die doen uitschijnen dat er een rare constructie achter zit dan zal ik bij mijn vele vrienden op de verschillende officiële instanties eens navraag doen hoe de vork aan de steel zit i.v.m. de ster dan zal het kluwen dat je zelf nog ingewikkelder maakt met je reactie misschien eens ontknoopt raken. Wees gerust als het zover komt zal ik het hier niet publiceren.

Al bij al gaat het om de show herhaal ik nogmaals en die vind ik ondermaats.
Als het grootste percentage die er niets van kennen het schitterend vinden wat is dan het probleem?

Laatst bewerkt:
Ik dacht dat het de bedoeling was van een forum om vrij je meningen te kunnen geven zonder te worden aangevallen. Het is niet omdat je aan een vuurwerkshow hebt meegeholpen dat het uberhoupt een goed vuurwerk zal zijn.
Ik kan begrijpen dat de bouwers van deze show een beetje teleurgesteld zijn in sommige reacties van dit topic. De reacties van vorig jaar waren een stuk heftiger (grotendeels onterecht). Verwachtingspatroon van dit jaar lag dan ook een stukje hoger omdat de organisatie voor een buitenlands bedrijf had gekozen. Als men al niet kan zeggen dat men meer had verwacht van het vuurwerk dan kan men beter stoppen met deze site. We kregen hier al te lezen dat Belgische vuurwerkbedrijven internationaal niets te betekenen hebben.
Het is dan ook te verwachten dat Belgische members deze show kritisch gaan bekijken.

En van die mensen die ik gesproken heb heb ik geen enkele wan klank mogen horen. Integendeel!

Jah jack, je oogst wat je zaait,

Ik begin ook een beetje de smaak te krijgen dat jij koste wat kost je sponsor niet wil bekritiseren.

En over de mening van het "volk" daar kan ik heel weinig mee, dit zijn ook geen mensen die een vuurwerk nog meerdere malen op film terug bekijken en deze vergelijken met vuurwerken van eerdere jaren.
Om als voorbeeld te geven, als het regenachtig was, herinneren ze zich vast het slechte weer van vorig jaar tijdens de show, maar als je zou vragen welke kleur of effect de finale had vorig jaar, dan zullen ze je dit niet kunnen vertellen.

Wees gewoon reëel er wordt voor het zelfde budget of inmiddels meer, gewoon een stuk minder vuurwerk geschoten, CBF schoot daar gemiddeld 22 a 23 minuten, nu 17 minuten , dat is 25% minder in tijd en om over hoeveelheden nog maar niet te beginnen, en beetje inflatie heb ik begrip voor hoor, maar 25% minder en ook nog minder vuurwerk dan kom je al gauw uit op 30 a 40% in 3 jaar, hmm vindt ik wat veel.

We hebben een "kenner" in huis hoor ik. Ik ben dan ook maar even het video archief ingedoken voor onze palmtree om uit te zoeken of hij gelijk heeft wat betreft de tijdsduur van de shows van CBF:

• 2005: ca 17 minuten
  • 2006: ca 18 minuten
  • 2007: ca 18 minuten

Hey!? Duurde de afgelopen show niet zelfs 19 minuten (excl laser show)? ik weet het niet hoor, maar volgens mij ben jij bij nog geen enkele show geweest op de ster behalve degene van afgelopen weekend. Dan wel probeer je nu met verkeerde info nog wat extra olie op het vuur te gooien? Zeg het mij maar!

Laatst bewerkt:
We hebben een "kenner" in huis hoor ik. Ik ben dan ook maar even het video archief ingedoken voor onze palmtree om uit te zoeken of hij gelijk heeft wat betreft de tijdsduur van de shows van CBF:

• 2005: ca 17 minuten
  • 2006: ca 18 minuten
  • 2007: ca 18 minuten

Hey!? Duurde de afgelopen show niet zelfs 19 minuten (excl laser show)? ik weet het niet hoor, maar volgens mij ben jij bij nog geen enkele show geweest op de ster behalve degene van afgelopen weekend. Dan wel probeer je nu met verkeerde info nog wat extra olie op het vuur te gooien? Zeg het mij maar!

Of jij hebt maar een geknipte versie op je site staan. ik zou even bij fpm kijken.

http://www.freakpyromaniacs.com/forum/showthread.php?3999-Sint-Niklaas-2005-(-be-)&highlight=niklaas

Jongens, het gaat hier niet over een minuutje meer of minder, maar over het concept in zijn geheel. Tijdsduur van een pyromusical hangt dikwijls af van de muziekkeuze.

OK, jullie "dwingen" mij te reageren, maar zoals reeds in mijn eerste post op dit forum gemeld, doe ik dit enkel als de waarheid onrecht aangedaan wordt.
Over de kwaliteit of artistieke waarde van het laatste vuurwerk op de Ster zal ik mij niet onmiddellijk uitlaten, dit in tegenstelling tot sommige van mijn collega's.
Maar goed dat er nog PC's bestaan en dat CBF al meer dan 10 jaar z'n pyromusicals computergestuurd afschiet, het is dan ook makkelijk om eens de juiste duurtijden van mijn vuurwerken destijds door te geven:
- 2005: 21'55"
- 2006: 19'15"
- 2007: 17'55"
Het gaat hier over een gemiddeld budget van € 11.500, waarbij de kortere duurtijd in 2007 vooral te danken is aan de enorme kostprijsstijging van het materiaal destijds.
Ook even vermelden dat ik maar maximaal 21 seconden gebruik gemaakt heb van enig strobe- of bengaals effect. "Saaie" effecten die dikwijls in "pyromusicals" van collega's tot vervelends toe tot 2 à 3 minuten aan een stuk gebruikt worden, zonder enig ander effect toe te voegen. Op die manier is het makkelijk om de tijd te "rekken"...
En inderdaad, de tijdsduur is dikwijls bepaald door de muziekkeuze. Maar in mijn "kortere" Stershows is evenveel materiaal gebruikt als in de "langere".
De duurtijd van vuurwerken is trouwens heel subjectief en persoonlijk vind ik een show langer dan 15 minuten al heel vervelend. In de 20 jaar dat ik naar de Fallas te Valencia ga, heb ik een vuurwerk zelden langer weten duren dan 17 minuten. Ik ben van oordeel als je het publiek niet weet te boeien in 15 à 17 minuten, dan zal je er in 20 à 25 minuten zeker en vast ook niet in slagen.
Alles draait rond de kwaliteit van de producten, de techniciteit en vooral de artistieke waarde.

Christophe Byl
CBF Pyrotechnics

Deze topic wordt steeds geanimeerder.
- Discussie over Laser of het een Nederlands, Belgisch, Duits bedrijf is.
- Discussies over de show.
- De organisator blijkt niet diegene te zijn die het vuurwerkbedrijf kiest.
- Meningen over de show die niet in dank afgenomen worden.
- Vuurwerkshows dienen al tot op de seconde rechtgezet te worden.
- Strapop (het organisatiebureau) vraagt me privé om mijn mening en reageert niet meer.

Er is zelfs meer verbaal vuurwerk van zéér zwaar kaliber op dit topic dan ooit op de Ster tijdens een show in de lucht zal geschoten worden.

Het wordt zo geanimeerd dat ik mezelf de vraag begin te stellen bij wie ligt de oorsprong van zo'n hoog oplaaiende discussie terwijl het logisch gezien toch gaat over het beoordelen van een vuurwerkshow.
Wat veroorzaakt zo'n strijd?
Het Nederlandse Laser Fireworks?
De heftige reacties van Red Baron?
Heeft Strapop geen goed werk geleverd?
Of.... ligt het aan de Ster zélf?

Ik begin te vermoeden dat de vele scheldpartijen hun oorsprong vinden bij de échte organisator met name Recreatiedomein de Ster.
Als Strapop zoals gezegd door Jack niet instaat voor het vuurwerk dan moet daar toch iemand over gaan?
Ik heb nogmaals de website van de Ster overlopen en als ik zie met welke 2 maten en gewichten ze wegen dan zou het me niet verwonderen dat we daar de oorsprong moeten zoeken.
Neem maar een een kijkje op hun website met de tarieven
http://www.recreatiepark-de-ster.be/tarieven.htm
dan worden de dubbele maten en gewichten zéér duidelijk.
Inwoners van Sint-Niklaas betalen 12 € minder dan inwoners van buiten Sint-Niklaas.
Dat is hetzelfde alsof je in Antwerpen op een terrasje gaat zitten, de prijskaart neemt en leest: koffie 1,90 € voor Antwerpenaars en 2,20 € voor de anderen.
Met zo'n dubbele zeg maar discriminerende houding krijg je toch een vermoeden dat dit ook op andere vlakken toegepast wordt en heeft misschien niet Strapop de keuze gemaakt al laat men dat wel zo uitschijnen. Misschien is de hele discussie binnen deze topic wel aan een 'dubbele politiek" te wijten.
Feit dat Strapop (toch VWC-lid) niet reageert bevestigt dit vermoeden misschien. Misschien is ze zelf wel slachtoffer van de hele affaire? Wat jullie natuurlijk niet tegenhoudt om haar via haar profiel een berichtje te sturen.
Reageren kan nooit kwaad want anders vrees ik dat we volgend jaar bij de editie 2011 opnieuw zo'n discussie kunnen verwachten.

OK, jullie "dwingen" mij te reageren, maar zoals reeds in mijn eerste post op dit forum gemeld, doe ik dit enkel als de waarheid onrecht aangedaan wordt.
Over de kwaliteit of artistieke waarde van het laatste vuurwerk op de Ster zal ik mij niet onmiddellijk uitlaten, dit in tegenstelling tot sommige van mijn collega's.
Maar goed dat er nog PC's bestaan en dat CBF al meer dan 10 jaar z'n pyromusicals computergestuurd afschiet, het is dan ook makkelijk om eens de juiste duurtijden van mijn vuurwerken destijds door te geven:
- 2005: 21'55"
- 2006: 19'15"
- 2007: 17'55"
Het gaat hier over een gemiddeld budget van € 11.500, waarbij de kortere duurtijd in 2007 vooral te danken is aan de enorme kostprijsstijging van het materiaal destijds.
Ook even vermelden dat ik maar maximaal 21 seconden gebruik gemaakt heb van enig strobe- of bengaals effect. "Saaie" effecten die dikwijls in "pyromusicals" van collega's tot vervelends toe tot 2 à 3 minuten aan een stuk gebruikt worden, zonder enig ander effect toe te voegen. Op die manier is het makkelijk om de tijd te "rekken"...
En inderdaad, de tijdsduur is dikwijls bepaald door de muziekkeuze. Maar in mijn "kortere" Stershows is evenveel materiaal gebruikt als in de "langere".
De duurtijd van vuurwerken is trouwens heel subjectief en persoonlijk vind ik een show langer dan 15 minuten al heel vervelend. In de 20 jaar dat ik naar de Fallas te Valencia ga, heb ik een vuurwerk zelden langer weten duren dan 17 minuten. Ik ben van oordeel als je het publiek niet weet te boeien in 15 à 17 minuten, dan zal je er in 20 à 25 minuten zeker en vast ook niet in slagen.
Alles draait rond de kwaliteit van de producten, de techniciteit en vooral de artistieke waarde.

Christophe Byl
CBF Pyrotechnics

Deze man weet teminste waar het over gaat... Sluit me hier bij aan.......

Back
Bovenaan