Spreek je uit tegen illegaal vuurwerk!

kwintos

VWC lid
Lesli vuurwerk kwam net met dit bericht op FB.

Laten we er samen voor zorgen dat de vuurwerktraditie niet kapot wordt gemaakt door de levensgevaarlijke bommen die mensen in hun schuur hebben liggen. Zeg néé tegen illegaal vuurwerk in uw buurt! www.nietinonzebuurt.nl

Stukje van de site geplukt hoe je volgens hun illegaal vuuwerk kunt herkennen, Ik mag toch hopen dat we nu niet van die overijverige mensen krijgen die straks de 29 30 en 31e gaan bellen omdat iemand met een karton knalblokjes zijn huis inloopt.

Wat is illegaal vuurwerk?
Bla bla bla,

Verpakking is meestal gemaakt van donkerbruin papier
Er zitten niet veel kleuren aan en of op
Er zit een buitenlandse gebruiksaanwijzing op (meestal Chinees)

Bla bla bla.

Stukje van de site geplukt hoe je volgens hun illegaal vuuwerk kunt herkennen, Ik mag toch hopen dat we nu niet van die overijverige mensen krijgen die straks de 29 30 en 31e gaan bellen omdat iemand met een karton knalblokjes zijn huis inloopt.

Wat is illegaal vuurwerk?
Bla bla bla,

Verpakking is meestal gemaakt van donkerbruin papier
Er zitten niet veel kleuren aan en of op
Er zit een buitenlandse gebruiksaanwijzing op (meestal Chinees)

Bla bla bla.

Ook weer een actie van niks...ze kunnen beter samenwerken en een rem op die ***** media zetten die alles klakkeloos overnemen.

dat kan idd tot een hoop verwarring leiden .
maar goed wat ik aanneem is dat ze mensen het op een eenvoudige manier het onderscheid willen laten zien
zodra je met een lap gort droge tekst komt aandraven stoppen mensen halverwege al met lezen .
de meeste mensen interesseert het niet eens want vuurwerk is vuurwerk

Kansloos...

proline is bruin kleur en ziet er professioneel uit. Zoveel goede ideeen en komen ze met zoiets

Echt heeel duidelijk en handig!
Zag laatst toch echt een hoop blokken uit polen die erg gekleurd waren??!

En nog iets:
"Vaak worden deze in massa's geproduceerd en weinig gecontroleerd zodat de risico's groter zijn bij het gebruik hiervan."

Volgesmij wordt juist NL spul met massa's gemaakt, en das altijd top spul ahaha!
Deze hele site is een grote grap

wat is er lesli? bang voor concurrentie? vorig jaar had ik DRIE cakes van lesli die omvielen en 2 ontplofte gewoon bij de eerste paar schoten, maatje van mij stond in een regen van lichtkogels door de straat. Ga lekker eerst je eigen spul veilig maken, bij die 100shotters van triplex die de buurman afsteekt heb ik nog nooit een lowburst meegemaakt...

Op zich niets mis met zo'n initiatief, maar die stukjes tekst die ze erbij hebben gekrabbeld... doe maar niet. En die reacties dan:

"Hoi, met Leo. Als ik illegaal vuurwerk vind bij mijn kinderen, breek ik hun armen zodat ze het niet meer kunnen afsteken."

Vuurwerkfans, ik ben Jan, getrouwd en heb 3 kleine kinderen. Zorg jij dat 3 kinderen en hun ouders dakloos, gewond of overleden zijn?:bonk:

Bij Lesli kunnen ze dus ook niet meer helder nadenken. Geen slimme zet van hun. De (zal t voor deze keer netjes houden) haters bellen toch al als ze ook maar iets hebben te drammen. Moet je hier eens kijken als je onschuldig met een doos boodschappen aan komt lopen. Als een stel gorilla's staan ze al te gluren door t raam.

Op zich niets mis met zo'n initiatief, maar die stukjes tekst die ze erbij hebben gekrabbeld... doe maar niet. En die reacties dan:

"Hoi, met Leo. Als ik illegaal vuurwerk vind bij mijn kinderen, breek ik hun armen zodat ze het niet meer kunnen afsteken."

en ik ben Karol 2x zo groot en breek zijn nek dat die niet meer dom kan ***len.

Wat een nvieau. Nee goed inisiatief

Triest dat zelfs de vuurwerkbranche die achterlijke termen zoals "bommen" gaat overnemen, van hun zou je toch wel wat meer wijsheid mogen verwachten

Triest dat zelfs de vuurwerkbranche die achterlijke termen zoals "bommen" gaat overnemen, van hun zou je toch wel wat meer wijsheid mogen verwachten

Ja echt heh, de vuurwerkbranche loopt zelfs knallertjes uit belgie enzo zwarte te maken terwijl ze zelf proberen mee te liften op het succes en de populariteit van die knallers. Hoeveel Nederlandse importeurs brengen er wel niet "cobrabangers" op de markt, met blackpowder er in ipv flash? Of die nep pirat strijkers? Of die "vlinders" die nog zachter knallen als een kanonslag maar er wel precies hetzelfde uitzien als een truenotje?

Ze maken wel knallers die het illegale spul imiteren omdat ze daar winst uit kunnen halen maar tegelijkertijd lopen ze knallers uit belgie enzo zwart te maken. Waarom? Logisch, die goede en harde knallers die illegaal zijn, worden steeds grotere concurrentie voor Nederlandse importeurs...
Om trouwens nog maar te zwijgen over het feit dat een aantal blokken en shells die zwart verhandeld worden uiteindelijk bij Nederlandse importeurs vandaan komen...

Echt één grote poppenkast :frusty:

Ik weiger om nog bij importeurs te kopen die van die immitatie nitraten en vlinders verkopen, tenzij het echt niet anders kan. Dat is gewoon bewust je consument op lichten omdat de vuurwerkkennis niet bij alle mensen even groot is. Ik vind het echt een grof schandaal als ik in sommige vuurwerkfoldertjes kijk. Hier verkopen ze van de Crown Collection/Pyro Power allemaal van die rotzooi. 20 Nitraten ( rotjes ) voor 4 euro. Een centipede, die een vlindermat moet voorstellen, voor 12! euro. Dan betaal je dus 12 euro voor 12 rotjes die achter elkaar afgaan. En dan hebben ze ook nog vlinders zoals de El Toro en dergelijke. Betaal je 5 euro voor 10 rotjes.

Back
Bovenaan