Spinner Pack [Uitloop]

pyroboy

VWC lid
Artikelnummer: 506
Artikelnaam: Spinner Pack
Bruto Gewicht: ...
Netto Kruitgewicht: ...
Aantal Schoten:
Effectomschrijving: Cool! Heftige grondbloemen met verschillende kleuren.
Tijdsduur: 5sec.
Stijghoogte:
Richtprijs: 1,49

O.a. te koop bij: www.vuurwerkplanet.nl

Gelieve dit NIET over te nemen zonder toestemming en bronvermelding.

Wij danken Lesli Vuurwerk voor deze informatie.

506-Spinner-pack.jpg

Laatst bewerkt:
:)en anders gewoon grondbloemetjes door het jaar heen
Spinner pack

Het bevat hier fop- en schertsvuurwerk

Het lijkt me echter gewoon vuurwerk, aan de beschrijving te zien.. is het misschien een foutje van Lesli dat dit van de Spookylijn zou zijn?

Dat heeft in Nederland ( zo ver ik weet ) nooit gemogen. Denk dat dit weer een foutje is. ( net zoals bij dat andere product van professionel vuurwerk 365 dagen per jaar ).

Grondbloemen horen bij catagorie 1 ( fop en scherts vuurwerk)
Dit doordat in de EU alles gelijk is getrokken kwa catagorieen.

Correct me if i'm wrong!

GRTZ

Mijn moeder wordt hier niet blij van, ze vindt het al irritant als ik af en toe een morning glory afsteek, moet je nagaan als deze ook het hele jaar afgestoken worden. Dus eind november/begin december even na school naar de plaatselijke Lesli dealer, en dan even inkopen doen.

Erg leuk als je straks legaal grondbloemen mag gaan stoken :) Wordt dan zeker een pakje of 10 halen om de kruitstress wat te temmen :p

Is het niet zo dat in Nederland officeel al het vuurwerk met lont alleen tijdens de laatste 3 dagen van het jaar verkocht mag worden? Want gewoon rotjes zijn ook 1.4s dus fop en scherts vuurwerk. En die liggen ook niet in de winkel nu. De EU heeft nu nieuwe richtlijnen in gevoerd. daarnaast kan een land zelf bepalen of ze die in zijn geheel naleven.

Maar ik heb er helemaal niks over in het nieuws gehoord. Anders zouden echt eerst wel de kranten volstaan voordat het helemaal word veranderd...

Is het niet zo dat in Nederland officeel al het vuurwerk met lont alleen tijdens de laatste 3 dagen van het jaar verkocht mag worden? Want gewoon rotjes zijn ook 1.4s dus fop en scherts vuurwerk.

Rotjes zijn 1.4S, maar géén fop- en schertsvuurwerk! 1.4S zegt iets over de explosiviteit van het vuurwerk, niet of het fop- en schertsvuurwerk is of niet.

Je hebt wél gelijk dat al het vuurwerk met een lontje uitsluitend mag worden verkocht op 29 t/m 31 december. Pas vanaf volgend jaar gaat dit veranderd worden.

Lees "bijlage 2, Fop en schertvuurwerk" in de "Regeling aanwijzing consumenten en theatervuurwerk". Hierin staan onder andere alle categorieën die onder het fop en schertsvuurwerk vallen. En daar vallen nu dus ook de wondertolletjes, flashing demons en cracklingballetjes onder.

Bijlage II. fop- en schertsvuurwerk (artikel 3)

Nederlandse naam: Knetter pellets
Engelse naam: crackling granules
beoogde effect: knetterend geluid
categorie: 1
maximaal toegestane gewicht aan pyrotechnische stoffen of preparaten: 3,0 gram

Nederlandse naam: Flitstabletten
Engelse naam: flash pellets
beoogde effect: meervoudige lichtflitsen
maximaal toegestane gewicht aan pyrotechnische stoffen of preparaten: 2,0 gram

Nederlandse naam: Grondtollen
Engelse naam: groundspinners
beoogde effect: draaiende beweging over de grond met uitstoot van vonken of vlammen met geluidseffect anders dan een knal of zonder geluidseffect
maximaal toegestane gewicht aan pyrotechnische stoffen of preparaten: 5,0 gram

Regeling aanwijzing consumenten- en theatervuurwerk: http://wetten.overheid.nl/BWBR0027932/geldigheidsdatum_12-08-2010

Zijn grondbloemen met knal dus ook fop- en schertsvuurwerk?

Dat zou namelijk wel erg mooi zijn:) Maarja alsnog mogen die alleen 3 dagen per jaar verkocht worden, maar een beetje meer inkopen en dan kan je het dus heel het jaar door afsteken?

o dus je mag ze niet verkopen/kopen nu? maar wel afsteken, gelukkig heb ik er nog 450 liggen xD grondbloemen.
alleen met knal is volgends mij geen fop en scherts, omdat er wel bijstaat zonder geluiseffect enzo, ze hebben expres de knallen niet gedaan het hele jaar

Super chill! Alleen jammer dat je moet inkopen rond oud en nieuw zelf....
Nu nog even de babypijltjes met knetter..Dat zou top zijn!

Back
Bovenaan