Spijkenissers gevangenis in na afsteken mortierbommen.

Ik zit dit met een enorme hoeveelheid verontwaardiging te lezen, hoe kunnen mensen pretenderen dit acceptabel te vinden? Er is al genoeg gezegd over de correlatie tussen criminaliteit en de bijbehorende straf, maar kunnen we hier allemaal niet even concluderen dat dit niet gaat in een woonwijk? Het hele punt over straffen even opzij schuivend, je gaat me toch niet vertellen dat je dit als liefhebber/freak of wat dan ook (en nee ik zeg niet dat je geen liefhebber bent als je aan illegaal spul etc. zit) normaal vindt? Ieders logisch verstand zegt toch dat je dit spul maar lekker in een weiland schiet, ver buiten de bewoonde wereld? Écht te gek voor woorden dat dit niet bij je op komt.

Wie praat het hier in deze topic de actie goed en/of acceptabel te vinden? Volgens mij niemand.. waar men het niet mee eens is, is de hoogte van de straf.

jij denkt het ook allemaal maar te weten en je oordeelt over personen die je helemaal niet kent.
deze man weet meer over vuurwerk dan jij ooit in je hele leven over vuurwerk te weten zal komen.

jij hebt er echt de ballen verstand van, en maar oordelen over "illigaal vuurwerk"

en al die lui die het goed/prachtig vinden dat hier iemand 6 maanden cel voor krijgt moeten zich eens na laten kijken, er is niks gebeurd en er zou ook niks gebeurd zijn, de politie, het OM en de rechters hebben er simpelweg ook te weinig verstand van.

:bonk: je bent de kern van het probleem door dit kaliber vuurwerk in een straat goed te keuren.

Lachwekkend is het. Als je blind bent voor de gevaren is het wachten tot het misgaat.

Ik snap ook absoluut niet dat er mensen dit acceptabel vinden.
Dan heb je naar mijn mening echt een schroefje loszitten hoor.
Ik vind er ook een behoorlijk verschil in zitten of je met een paar nitraten en eens een goede zinkpijl oid aan de slag gaat met dit spul in een woonwijk.
Zelf ben ik ook echt geen heilige en zeker een groot vuurwerkliefhebber. Maar als ik bij mij in de buurt iemand met zo’n constructie zie buiten dan heeft hij wel een probleem. Tevens is het feit dat hij een “profesional” zou zijn JUIST extra verzwarend omdat je dan al helemaal hoort te weren waarmee je aan het werk bent en wat de risico’s kunnen zijn.
Ben gewoon echt verbaasd over sommige reacties hier:bonk:

Bij mij word ie gelijk de straat uitgeschopt. Heb me beesten binnen zitten, lopen ook diverse mensen als toeschouwer rond. Dan vind ik het al link als ze met hun snufferd te dicht op een cakebox staan. (vandaar dat ik alles in palletranden zet)
Ik verbaas me ook bij sommigen over het gebrek aan besef wat er kan gebeuren al er iets mis gaat.
Als er iets mis gaat met "de lift" en een 8 inch gaat vlak voor je neus af?

Bij mij in de wijk was er een sufferd die vanuit zijn achtertuin dikke salutes aan schieten was uit een te grote buis. Meerdere keren zagen we overdag die dingen net boven de daken tuimelen en klappen. Noem mij wat je wilt, ik heb samen met de buurvrouw waar zo'n ding boven het huis klapte de wouten gebeld.......

Fredje you got your point. Alles wat iedereen gedaan heeft is uiteindelijk verleden tijd. Laten we gewoon deze traditie in ere houden en wie zich er niet aan houd die moet dan maar de gevolgen zelf ervaren.

9 maanden is misschien wat te veel maar dit hoor je gewoon niet in de straat af te schieten. Weilanden genoeg rondom spijkenisse, ga lekker daarheen.

Ik ben geen voorstander maar uit ervaring staat 90% buiten op straat van ohhhh ahhhh wat mooi. Tot fout gaat en dan ben je de gebetene hond.

@pyroboem:Frustie ventje,Die gene die die 12"/16"/210 schoten deden dat iig niet in een woonwijk.locatie was goed en zorgvuldig uitgezocht.
Blijft dat 6 en 9 maanden gewoon teveel is.
Kijk eerst eens in de spiegel.

ik heb zo'n vermoeden dat deze discussie inmiddels wel op zijn einde loopt... meneer Pyroboem heeft enkele provocerende berichten aangepast en niet zonder reden. Ik denk dat meneer Pyroboem niet graag heeft dat aan de grote klok wordt gehangen wat voor rol meneer zelf eigenlijk in dit hele geheel had, nu zijn ware identiteit is ontmaskerd ;). daar staat namelijk wel iets meer op dan 6 maandjes.

over tot de orde van de dag!

Laatst bewerkt:
ik heb zo'n vermoeden dat deze discussie inmiddels wel op zijn einde loopt... meneer Pyroboem heeft enkele provocerende berichten aangepast en niet zonder reden. Ik denk dat meneer Pyroboem niet graag heeft dat aan de grote klok wordt gehangen wat voor rol meneer zelf eigenlijk in dit hele geheel had, nu zijn ware identiteit is ontmaskerd ;). daar staat namelijk wel iets meer op dan 6 maandjes.

Die begrijp ik ff niet...

Meneer ghoost, provocerende berichten ? je bedoeld de waarheid die een beetje hard voor je was :)

en wat ik heb gedaan ( zwaaar illigaal, levensgevaarlijk vuurwerk geleverd aan liefhebbers ) mag je best aan de grote klok hangen, al zet je het in de krant met mijn naam erbij.

Ik heb die postings alleen aangepast voor jou en nergens anders voor, heeft niks met mijn ware identiteit te maken wees blij, de volgende keer doe ik het niet meer als je loopt te huilen in pb dat je naam gezuiverd moet worden op vwc, ik zou iets minder schijnheilig gaan doen hier

Laatst bewerkt:
En er zit nog wel ff iets verschil in een box doorlonten of een projectje maken dan met die spullen aan de slag te gaan.

Nu nog wel ja, maar zal dat zo blijven?
Het gaat hier over de perceptie van de overheid, niet over de realiteit.
Denk dat justitie en politie niets liever hebben dan vuurwerk liefhebbers die elkaar kannibaliseren.
Eendracht maakt macht, en dat vergeten velen.
Als de overheid ziet dat gevangenisstraffen op vuurwerk goed onthaald worden, dan kan het enkel maar erger worden.

Nu zit je voor F4 shells 6 tot 9 maand in de gevangenis.
Misschien vanaf volgend jaar ook voor F4 cakeboxen.

F4 is toch F4? Laat ons dat allemaal maar heel zwaar bestraffen.

deze man denk dat ie professioneel is maar heeft geen enig idee wat veiligheid inhoud

Dat heeft hij naar mijn mening net wel.
Er is geen ongeluk gebeurd.
Dat zegt genoeg.

Je kan van een professioneel pyrotechnieker toch niet verwachten dat hij op 31 december Wolf en Rubro cakeboxies gaat doorlonten?
Die shells liggen gewoon klaar in de bunker, daarmee schieten is zijn beroep.
Zo iemand heeft een passie voor vuurwerk.

Juist door de mensen die denken dat "3 en 4 inch prima toe doen zijn in een woonwijk" gaat de traditie kapot.
Dan kan die Cobra er ook nog wel bij, en ach, een 6 inch is ook wel leuk, maar wel janken als ze gepakt worden :bonk:

De traditie gaat maar door 2 zaken kapot.

1) Door de overheid.
2) Door het gebrek aan eenheid tussen de liefhebbers.

Tijdens Fallas klappen ze salutes weg in smalle straten.
Daar kan dat wel.

Back
Bovenaan