Spijkenissers gevangenis in na afsteken mortierbommen.

Mijn mijn buurman had geen haar meer op zijn harses door een 4inch siershell omdat 2deuren verder ze ook dachten zo professioneel te zijn.

niks bizars aan hij heeft zichzelf en anderen in gevaar gebracht dus wat mij betreft gewoon straffen, was dus ook niet de eerste keer en dan wordt er gewoon niet weer een taakstaf gegeven.

Helemaal mee eens zwaar onverantwoordonverantwoorderlijk gedrag 6 maanden niet genoeg wat mij betreft!

Verhoudingen tussen straffen zijn beetje zoek inderdaad.
Als je bijv iemand ernstig letsel toebrengt krijg je 240 uur werkstraf.
Sta je illegaal vuurwerk af te steken en dus in principe niemand kwaad te doen (als het fout gaat is het ander verhaal inderdaad) krijg je 6 maanden celstraf) Maar zeker omdat hij bij een vuurwerkbedrijf helpende is zou hij toch beter moeten weten. En zeker met de straffen die er tegenwoordig voor staan, het is het gewoon niet waard.

Bizar die straffen... ik heb 240 uur gekregen na 2 huiszoekingen die niets opleverde waarna een telefoon in beslag is genomen waarop 3 berichtjes stonden over shells en wat profblokken. Tevens door een swat team op de zaak opgehaald en ergens anders gaan werken omdat men dacht dat ik een crimineel was gezien ik een bmw had gekocht na lang sparen en opgeladen werd door de wouten. Tevens word ik er in de straat al 2jr raar om aangekeken en als crimineel te boek gezet.

Kom je dan met je 31 jr, als vuurwerkliefhebber die zn zaken netjes op orde heeft, mooi huis, vaste baan, lieve vriendin etc... 1 misstap de komende 3 jaar en ik mag 1 jaar de gevangenis in vanwege de voorwaardelijke straf die erbij zit. Is toch ongekend zulke straffen voor zulke dingen.
Tuurlijk is dit niet slim... maar 6 tot 9mnd brommen is serieus veel en beschadigd alles

Overigens... nogmaals niet slim maar wat ewn overdreven gedoe. Bewoners moeten ramen en deuren gesloten houden... de eod moet uitrukkrn om het projectiel nat te houden... een... een stellage van regenpijp en ductape ff serieus

Hadden ze een 200mm stutata een huis ingeramd waar kinderen lagen te slapen, dan kan je zo een straf nog begrijpen.

Uiteindelijk is er helemaal niets gebeurd. Geen ongeluk of wat dan ook.
De man is ook professional, dat is toch een verzachtende omstandigheid?
Het is niet alsof hij de shells op de grond legde en liet knallen zonder buis.

Binnenkort ook naar de cel voor P1 nitraten?
Of vanals men de 25kg regel overtreed?

Hadden ze een 200mm stutata een huis ingeramd waar kinderen lagen te slapen, dan kan je zo een straf nog begrijpen.

Uiteindelijk is er helemaal niets gebeurd. Geen ongeluk of wat dan ook.
De man is ook professional, dat is toch een verzachtende omstandigheid?
Het is niet alsof hij de shells op de grond legde en liet knallen zonder buis.

Binnenkort ook naar de cel voor P1 nitraten?
Of vanals men de 25kg regel overtreed?

dat er niks is gebeurd is geen excuus, als ik 280 ga rijden en er gebeurt verder niks ben ik nogsteeds in overtreding.

deze man denk dat ie professioneel is maar heeft geen enig idee wat veiligheid inhoud

Ik zit dit met een enorme hoeveelheid verontwaardiging te lezen, hoe kunnen mensen pretenderen dit acceptabel te vinden? Er is al genoeg gezegd over de correlatie tussen criminaliteit en de bijbehorende straf, maar kunnen we hier allemaal niet even concluderen dat dit niet gaat in een woonwijk? Het hele punt over straffen even opzij schuivend, je gaat me toch niet vertellen dat je dit als liefhebber/freak of wat dan ook (en nee ik zeg niet dat je geen liefhebber bent als je aan illegaal spul etc. zit) normaal vindt? Ieders logisch verstand zegt toch dat je dit spul maar lekker in een weiland schiet, ver buiten de bewoonde wereld? Écht te gek voor woorden dat dit niet bij je op komt.

Vind ik ook aangezien je in een straat geen veiligheid afstand kan creeren.als door verkeerd gebruik zo,n ding terugvalt in de straat is het leed niet te overzien.

Ik snap ook absoluut niet dat er mensen dit acceptabel vinden.
Dan heb je naar mijn mening echt een schroefje loszitten hoor.
Ik vind er ook een behoorlijk verschil in zitten of je met een paar nitraten en eens een goede zinkpijl oid aan de slag gaat met dit spul in een woonwijk.
Zelf ben ik ook echt geen heilige en zeker een groot vuurwerkliefhebber. Maar als ik bij mij in de buurt iemand met zo’n constructie zie buiten dan heeft hij wel een probleem. Tevens is het feit dat hij een “profesional” zou zijn JUIST extra verzwarend omdat je dan al helemaal hoort te weren waarmee je aan het werk bent en wat de risico’s kunnen zijn.
Ben gewoon echt verbaasd over sommige reacties hier:bonk:

Laatst bewerkt:
Ik zit dit met een enorme hoeveelheid verontwaardiging te lezen, hoe kunnen mensen pretenderen dit acceptabel te vinden?

Ik zie een perfect veilig mortierrek staan.
Voornamelijk klein kaliber.
En enkele grote kalibers.

Een 3 tot 4 inch in een woonwijk is goed te doen.
Die 8 inch is inderdaad wel een probleem.
Maar daarvoor moet die man niet tussen dieven, verkrachters en moordenaars gaan zitten in de gevangenis.
Die delicten staan niet in verhouding met elkaar.

Ik zit met een enorme hoeveelheid verontwaardiging te lezen hoe sommigen "hiep hiep hoera" roepen wanneer iemand voor vuurwerk in de cel moet.

"Alle lanceerstandaards vuurpijlen afgekeurd, verkoop aan consumenten in gevaar"
"Veel vuurwerkoverlast in West-Brabant: ‘Het zijn bommen!’"
"Vuurwerk in West-Brabant verbieden? Meerderheid deelnemers enquête vindt van wel."
" Gemeente mag vuurwerk oudjaar 2019 verbieden "

Heb je de bovenstaande artikels gelezen?
Men is deze hobby in zijn totaliteit aan het verbieden en aan het kapotmaken.
Elk jaar een beetje meer.

Het lijkt me dan ook geen slecht idee dat liefhebbers van allerlei slag elkaar niet afmaken als ze tegen de lamp lopen.
Zelfs met een 12 inch had ik mijn mening niet gewijzigd over deze man.
Ik weiger de haters en verbieders elke beetje munitie om deze traditie kapot te maken.

Ik ga justitie en politie heus niet proficiat wensen omdat ze hiervoor iemand in de cel stoppen.
Morgen kan het aan ons zijn omwille van doorgelonte cakeboxen die als 1.3G worden aanzien.
Wat ga je zeggen als het jouw beurt is? Hoera hoera?

Als ze op 31 december in jouw gemeente beslissen om vuurwerk te verbieden.
En jij doet iets flink illegaals door een Rubro cakebox af te steken, en ze pakken jou op en je vliegt de cel in.
Dan zal ik flink nadenken of ik nu "hiep hiep hoera" of "jammer" zal roepen.

Stop met de criminalisering van vuurwerk en ga drugsdealers en andere boeven vangen.
Die enkele knallen op 31 december kan je niet gelijktrekken met heroïnedealers die 365 dagen per jaar levens verwoesten.

Maar daarvoor moet die man niet tussen dieven, verkrachters en moordenaars gaan zitten in de gevangenis.

Ik zit met een enorme hoeveelheid verontwaardiging te lezen hoe sommigen "hiep hiep hoera" roepen wanneer iemand voor vuurwerk in de cel moet.

"Alle lanceerstandaards vuurpijlen afgekeurd, verkoop aan consumenten in gevaar"
"Vuurwerk in West-Brabant verbieden? Meerderheid deelnemers enquête vindt van wel."

Het lijkt me dan ook geen slecht idee dat liefhebbers van allerlei slag elkaar niet afmaken als ze tegen de lamp lopen.
Ik weiger de haters en verbieders elke beetje munitie om deze traditie kapot te maken.

Ik ga justitie en politie heus niet proficiat wensen omdat ze hiervoor iemand in de cel stoppen.
Morgen kan het aan ons zijn omwille van doorgelonte cakeboxen die als 1.3G worden aanzien.

En jij doet iets flink illegaals door een Rubro cakebox af te steken, en ze pakken jou op en je vliegt de cel in.

Stop met de criminalisering van vuurwerk en ga drugsdealers en andere boeven vangen.
Die enkele knallen op 31 december kan je niet gelijktrekken met heroïnedealers die 365 dagen per jaar levens verwoesten.

Juist door de mensen die denken dat "3 en 4 inch prima toe doen zijn in een woonwijk" gaat de traditie kapot.
Dan kan die Cobra er ook nog wel bij, en ach, een 6 inch is ook wel leuk, maar wel janken als ze gepakt worden :bonk:

Als jij vanavond nou eens even buiten gaat staan met je geliefden en een of twee 4 inch shells op een meter afstand van hun op de grond laat klappen. Zullen we dan morgen even verder praten over hoe het zit met veiligheidsafstanden enzo? En dat hiep hiep hoera valt mee hoor maar kan er geen medelijden mee hebben. Iedereen die met dit vuurwerk aan de haal gaat weet wat de consequenties zijn als je gepakt wordt. Dus niet achteraf gaan lopen janken!

En er zit nog wel ff iets verschil in een box doorlonten of een projectje maken dan met die spullen aan de slag te gaan.
Hiervoor zal je hoogtens een bekeuring krijgen als er al iets meegedaan word. En stel dat het zo zou zijn dan zou ik het accepteren want je maakt zelf de keuze om iets te gaan doen wat niet mag....
Je maakt mij ook echt niet wijs dat je 240 uur taakstraf krijgt en dat je door een AT, of gelijkwaardig team, uit je huis gehaald word en je auto in beslag genomen word door alleen maar 3 berichtjes op je telefoon. Ondanks dat ze soms fors zijn met straffen leven we nog altijd in een land met een rechtsysteem waarbij feiten overtuigend bewezen moeten worden.

En straffen worden opgelegd in de hoop dat iemand er ook iets van leert zodat je het de volgende keer niet meer doet toch? Blijkbaar heeft het bij deze mannen de eerste keer niet helemaal geholpen dus dan maar een zwaardere straf.

Iedereen hier op het forum dnapt zelf ook wel dat onze hobby kapot gemaakt word door de overheid en de media, maar dit soort zaken dragen er ook niet echt positief aan bij toch?
En de media overdrijft nog wel eens met bommen en granaten maar dit soort vuurwerk in een random straat mag van mij zo wel omschreven worden.
Van mij mogen de straffen nog wel zwaarder en hoger! Dat geld trouwens ook voor andere straffen buiten het vuurwerk om. Maar dat een aantal mensen hier dit niet willen inzien dat zegt al wel genoeg....

Laatst bewerkt:
dat er niks is gebeurd is geen excuus, als ik 280 ga rijden en er gebeurt verder niks ben ik nogsteeds in overtreding.

deze man denk dat ie professioneel is maar heeft geen enig idee wat veiligheid inhoud

jij denkt het ook allemaal maar te weten en je oordeelt over personen die je helemaal niet kent.
deze man weet meer over vuurwerk dan jij ooit in je hele leven over vuurwerk te weten zal komen.

jij hebt er echt de ballen verstand van, en maar oordelen over "illigaal vuurwerk"

en al die lui die het goed/prachtig vinden dat hier iemand 6 maanden cel voor krijgt moeten zich eens na laten kijken, er is niks gebeurd en er zou ook niks gebeurd zijn, de politie, het OM en de rechters hebben er simpelweg ook te weinig verstand van.

Als jij vanavond nou eens even buiten gaat staan met je geliefden en een of twee 4 inch shells op een meter afstand van hun op de grond laat klappen. Zullen we dan morgen even verder praten over hoe het zit met veiligheidsafstanden enzo? En dat hiep hiep hoera valt mee hoor maar kan er geen medelijden mee hebben. Iedereen die met dit vuurwerk aan de haal gaat weet wat de consequenties zijn als je gepakt wordt. Dus niet achteraf gaan lopen janken!

En er zit nog wel ff iets verschil in een box doorlonten of een projectje maken dan met die spullen aan de slag te gaan.
Hiervoor zal je hoogtens een bekeuring krijgen als er al iets meegedaan word. En stel dat het zo zou zijn dan zou ik het accepteren want je maakt zelf de keuze om iets te gaan doen wat niet mag....
Je maakt mij ook echt niet wijs dat je 240 uur taakstraf krijgt en dat je door een AT, of gelijkwaardig team, uit je huis gehaald word en je auto in beslag genomen word door alleen maar 3 berichtjes op je telefoon. Ondanks dat ze soms fors zijn met straffen leven we nog altijd in een land met een rechtsysteem waarbij feiten overtuigend bewezen moeten worden.

En straffen worden opgelegd in de hoop dat iemand er ook iets van leert zodat je het de volgende keer niet meer doet toch? Blijkbaar heeft het bij deze mannen de eerste keer niet helemaal geholpen dus dan maar een zwaardere straf.

Iedereen hier op het forum dnapt zelf ook wel dat onze hobby kapot gemaakt word door de overheid en de media, maar dit soort zaken dragen er ook niet echt positief aan bij toch?
En de media overdrijft nog wel eens met bommen en granaten maar dit soort vuurwerk in een random straat mag van mij zo wel omschreven worden.
Van mij mogen de straffen nog wel zwaarder en hoger! Dat geld trouwens ook voor andere straffen buiten het vuurwerk om. Maar dat een aantal mensen hier dit niet willen inzien dat zegt al wel genoeg....

En Whatsapp berichten zijn blijkbaar voldoende bewijs... jammer dit gehaat allemaal. Rek ziet er prima uit, al klapt er 3 of 4 inch in zon buis gebeurd er net niks het effect kiest bij een deugdelijke glasvezel buis de weg vd minste weerstand en gaat dus gewoon omhoog nadat het in de buis is ontploft. En nee dit is geen gelul maar ervaring na een jaar of 12 shells schieten tot op 2 jr terug.

Rekkie ziet er prima uit alleen die 200mm buis is net te gek. Hoewel 99% van de Haters oeh en aahh roepen al zien ze hem vliegen

En Whatsapp berichten zijn blijkbaar voldoende bewijs... jammer dit gehaat allemaal. Rek ziet er prima uit, al klapt er 3 of 4 inch in zon buis gebeurd er net niks het effect kiest bij een deugdelijke glasvezel buis de weg vd minste weerstand en gaat dus gewoon omhoog nadat het in de buis is ontploft. En nee dit is geen gelul maar ervaring na een jaar of 12 shells schieten tot op 2 jr terug.

Rekkie ziet er prima uit alleen die 200mm buis is net te gek. Hoewel 99% van de Haters oeh en aahh roepen al zien ze hem vliegen

helaas, er komen er ieder jaar meer schijnheilige en hypocrieten bij hier op het forum, had ik niet verwacht van sommigen die zelf ook zeer fanatiek waren....beetje sneu wel.

Laatst bewerkt:
F4 blokkies ok, Shells vind ik echt een no go en moet je gewoon aan vakmensen overlaten. Maar vind ook wel dat iedereen even moet nadenken, als een skyline on fire uit elkaar klapt kan je ook gaan rennen, en dan wil je ook niet dat je buurmeisje van 8 een bombette tegen haar lieve koppie krijgt. Punt wat ik wil maken is, veiligheid gaat boven alles.

Back
Bovenaan