Spielwarenmesse Nurnberg (D) 2013

gizmo75

VWC lid
Ook dit jaar is weer de Spielwarenmesse en ook deze keer met nog meer deelnemende Vuurwerkbedrijven dan vorig jaar, namelijk 41! De details:

Spielwarenmesse International Toy Fair Nürnberg
Van 30 januari t/m 4 februari 2013
Webinformatie: http://www.spielwarenmesse.de

logo.png

Hal 9 "Fest- und Trendartikel, Karneval" zal ook dit jaar de locatie van de vuurwerkbedrijven zijn en daar vind je stands van o.a.:

- Lesli Vuurwerk
- Royal Fire Works
- Jorge
- Vulcan
- Panda
- Keller
- Nico
- Weco
- Di Blasio

Wij zijn dit jaar in ieder geval met 2 man aanwezig op de zaterdag. Ik ben wel benieuwd of er nog mensen gaan.

Mijn tripreport van vorig jaar vind je hier: http://forum.vuurwerkcrew.nl/showth...nberg-(D)-2012&p=476223&viewfull=1#post476223 en meer info en ervaringen vind je o.a. in het topic van vorig jaar: http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?25262-Spielwarenmesse-Nurnberg-(D)-2012

Zaterdag 2 februari wordt om 18.05u afgesloten met een show verzorgd door WECO. Hierbij mijn filmpje van vorig jaar:

Laatst bewerkt door een moderator:
als het goed is ga ik er ook heen.
helaas niet op zaterdag maar als het goed is op zondag!

@stefantvs

gezellig met Marchel mee gaan.. dan ken ik de oren van jou kop ***len;)
hahaha.

Tripreport Spielwarenmesse 2013 Limburgs Vuurwerk Team

Tripreport Spielwarenmesse 2013 Limburgs Vuurwerk Team

Gisteren hebben wij een bezoekje kunnen brengen aan deze grote beurs, gelukkig kon een van ons mee met een winkelier in speelgoed.
Je mag eigenlijk alleen naar binnen als je een zakelijke klant bent, maar je kunt je evt ook aanmelden met een fictief bedrijf.
De beurs is puur gericht op zakelijke klanten, vooral bij het vuurwerk. Inderdaad je hebt ook genoeg model treintjes om te kijken haha.
Bij de vuurwerkstands toch verschillende informatie, catalogussen en dvd's gekregen. Eigenlijk altijd leuk om eens te bezoeken.
2013-01-31 11.30.35.jpg

Tot onze grote verbazing stond Di Blasio Elio ook op deze beurs met een kleine stand.
2013-01-30 14.50.40.jpg2013-01-30 14.50.46.jpg2013-01-30 14.50.52.jpg

Bij lesli op de stand hadden ze pyromould, dat zijn kartonnen cakes die een stuk zwaarder zijn dan normaal en bestaan uit samengeperst gerecycled papier. De tubes zijn allemaal perfect en zou moeten zorgen voor nog perfecter vuurwerk en rondere effecten in de lucht.

Wat wij ook appart vonden was de Pyrogiochi, dit koop je kant en klaar in doos en is onderling doorgelont. Een keer aansteken en het gaat de lucht in, die artikelen zijn bedoeld voor in Oostenrijk / Zwitserland volgensmij.

Meer is er verder niet te vertellen, hieronder zouden eigenlijk fotos moeten komen maar je mag er maar maximaal 5 per bericht. Het was eigenlijk verboden om foto's te maken, maar bij veel stands even gevraagd en het mocht gewoon.
Tevens viel de drukte echt reuze mee! Niet zoals je normaal gewend bent op een beurs.

Groetjes Limburgs Vuurwerk Team!

Bijlagen

• 2013-01-30 11.02.29.jpg
    2013-01-30 11.02.29.jpg
    107,4 KB · Weergaven: 0
Ziet er goed uit! Ook eens interessant om bij zo'n stand van Di Blasio Elio te neuzen.
Je hebt je in ieder geval goed vermaakt aan de hoeveelheid folders e.d. te zien. Top!

Bedankt voor het verslag en de foto's, ziet er goed uit!
Ben er zelf nog nooit geweest helaas, komt puur door de afstand en de prijs van benzine, maar moet er toch eens van komen. Volgend jaar maar eens zien...

Wat ik mij dan bijvoorbeeld wel afvraag; zouden Nederlandse importeurs bij di Blasio Elio gaan kijken en met elkaar spreken over de overlast van die producten in Nederland door verkeerd gebruik en het daarbij horende negatieve mediaspektakel over een vuurwerkverbod?

Heren die nog gaan; veel plezier!

We hebben weer een fantastische en gezellige dag in Nürnberg gehad. Later meer daarover, eerst een paar uurtjes slapen. Maar de video van de afsluitende WECO Vuurwerkshow wil ik jullie niet onthouden en man oh man wat weer een geweld:

royal fireworks spielwaren messe 5.jpgroyal fireworks spielwaren messe 6.jpgroyal fireworks spielwaren messe 3.jpgroyal fireworks spielwaren messe 2.jpgroyal fireworks spielwaren messe 1.jpg

Beste liefhebbers,

Zoals eerder op ons facebook al beschreven was de Beurs in Nürnberg een groot succes.

Dit jaar maken we internationale vorderingen waarover later meer.

Ook kunnen we melden dat de productie van onze nieuwste samples reeds in volle gang zijn.

Kortom het wordt een geweldig jubilieum jaar waar we alle vuurwerk liefhebbers en onze detaillisten van mee laten genieten.

Tot snel.

Team Royal Fireworks

Royal Fireworks niet de enige wel de betere!

Vuurwerk presented by Royal Fireworks

Back
Bovenaan