Special#4 Howling Comet to Cactus

Per 40 stuks tegelijk meegemaakt en dat was natuurlijk oorverdovend hard maar het waren nu net felle 20mm 'Raw Whistler van Zena' achtige fluiters. Totaal niet meer wat het was, vind het echt sneu voor de mensen die hier veel voor hebben betaald.

Blijkt dat ik massel had, ik had een mooie rauwe fluit:). Publiek vond dit een topper! Een ouder versie had ik blijkbaar...

Deze heb ik in mijn 0:00 geschoten en te zien op 10:42. Geschoten per 2 stuks. Beide compounds zijn aan twee zijden tegelijk ontstoken (hoofd- en reservelont).

Deze heb ik in mijn 0:00 geschoten en te zien op 10:42. Geschoten per 2 stuks. Beide compounds zijn aan twee zijden tegelijk ontstoken (hoofd- en reservelont).

Dit is duidelijk de oude batch.. Echte rauwe huilers ipv de gillers uit de nieuwe batch

Blij dat ik hem niet genomen hebt last minute. Stond nog te twijfelen. Lekkere communicatie ook vooraf...of nouja, geen. Dit is naar een bmw dealer gaan, een x6 kopen en (nog) niet weten dat er een Dacia motor in ligt.

Een van de grote floppers van afgelopen jaarwisseling. Deze voor het eerst gehad, maar wat heeft katan deze bak verpest zeg. Fluit was zeer teleurstellend ipv de howling die het altijd was. Totaalplaatje was daardoor om te janken.
Deze komt er iig niet meer bij, en kiezen we wel een alternatief voor aankomende jaarwisseling.

Ik had hem dit jaar voor het eerst maar na de filmpjes in het topic gezien te hebben zonk de moed al in mijn schoenen. Helaas bleken mijn zorgen terecht en was de fluit enorm teleurstellend. Dit is gewoon een opgevoerde Fluted Satellite en zeker geen € 100,- waard!

Ik heb mijn dealer gemaild of ik een productiefout had of dat dit de structurele uitwerking gaat zijn. Verder kan mijn dealer er uiteraard niets aan doen maar ik hoop wel dat ze flink bij Katan aan de poorten gaan rammelen want mijns inziens is dit totale misleiding en is dit blok verkracht.

EDIT: Dealer heeft bericht doorgestuurd naar Katan. Ben benieuwd naar de verklaring.

Laatst bewerkt:
Ik had hem dit jaar voor het eerst maar na de filmpjes in het topic gezien te hebben zonk de moed al in mijn schoenen. Helaas bleken mijn zorgen terecht en was de fluit enorm teleurstellend. Dit is gewoon een opgevoerde Fluted Satellite en zeker geen € 100,- waard!

Ik heb mijn dealer gemaild of ik een productiefout had of dat dit de structurele uitwerking gaat zijn. Verder kan mijn dealer er uiteraard niets aan doen maar ik hoop wel dat ze flink bij Katan aan de poorten gaan rammelen want mijns inziens is dit totale misleiding en is dit blok verkracht.

EDIT: Dealer heeft bericht doorgestuurd naar Katan. Ben benieuwd naar de verklaring.

Eens. Heb de dealer ook gemaild, maar nog geen reactie. Voel me ook echt belazerd.

Ik stond er ook even raar van te kijken inderdaad, de rauwe fluit versie sprak mij een stuk meer aan.

Hoe dan ook blij dat ik deze voor een freakprijs aangeschaft heb, anders had ik het de prijs ook niet waard gevonden.

De mensen in de straat vonden het wel een sensatie in ieder geval, dus wat dat betreft wel geslaagd.

Geschoten in mijn finale projectje. Toch wel een beetje een tegenvaller. Voor mijn project maakte het niet zoveel uit wat voor soort fluit het zou zijn (rauw of juist hoog en schel), maar deze fluit was niet hard en schel genoeg om echt indruk te maken. (Dat deed de Horn Whistler van Pangu een paar jaar geleden een stuk beter).

Maar voor mij het grootste probleem was toch dat de nieuwe versie nog een stuk langzamer was dan vorige batches. Op (straat) filmpjes van voorgaande jaren duurde deze meestal tussen de 40 en 55 seconden. Voor de zekerheid uitgegaan van 60 seconden en daarmee zou hij eindigen halverwege mijn 3 Cairo Crackling. Maar hij duurde bij mij 1:30. Dat hield in dat de Special #4 nog 10 seconden door ging na het eindsalvo van mijn projectje. Een beetje een anticlimax dus. :sad:

Ik heb tot dusver het geluk dat ik zelden producten heb die echt iets anders doen dan ze zouden moeten doen. Maar bijna alle keren was het een product van Katan. En nog vervelender is dat het bij producten was die al een paar jaar op de markt waren. Ook logisch, want dat waren de enige Katan producten die ik kocht, gezien de reputatie. Nieuwe producten vind ik bij Katan en ook sommige andere importeurs (zoals Lesli en Rubro) sowieso al een risico i.v.m. opgevoerde samples en dergelijke. Ga er dus maar van uit dat ik Katan nu helemaal links laat liggen. Want ik ben hier nu wel een beetje klaar mee. :copper:

Maar goed, ook nog even mijn video. De Special #4 begint op 0:48

Eddy.

Pff, ik heb het al eerder gezegd, maar wat een prutsbak is dit geworden joh. Steeds opnieuw in filmpjes slecht presterend.
Heeft totaal geen toevoeging gehad in je showtje, eerder juist storend element.
Wat ontzettend zonde van zo'n topbak als dat het was.

Andere fluit maar tenminste nog het oude tempo was nog redelijk geweest, maar dit....

En overal die mega extra prijsverhoging. Ik zou me dubbel genaaid voelen.

Laatst bewerkt:
Jammer dat ie na je laatste finale salvo nog doorging, snap wel dat het als een anticlimax voelde. Ik had hem ook en was stom verbaasd dat deze bak zo lang doorging. Al met al toch een mooie finale!

Onderstaand officieel bericht vanuit Katan, welke vanaf 1 januari dus niet meer blijkt te bestaan...

Hallo daar, rot om te horen. Ik heb het inderdaad ook van enkele andere kopers vernomen.
Het is wel zo dat wij hier weinig aan kunnen doen. Wij hebben de specials zoals ze eerder waren (top) besteld. Ons bedrijf is overgenomen door Cafferata en hun hebben dus ook de Specials geimporteerd voor ons. Wij zijn ook bijzonder teleurgesteld in deze kwaliteit. En ook voor ons kwam dit als een donderslag bij heldere hemel. Ik weet dat er ook een batch is die wel goed was.
Ik zou je willen adviseren om contact op te nemen met Cafferata/Worlds Toughest Fireworks in Uden als je een klacht hebt.
Katan Vuurwerk is gestopt/beëindigd per 1 januari 2024. Wij hadden een 5 jarige samenwerking met Cafferata.

Excuses in ieder geval van ons uit. We hoorde dit ook pas op 31 december

Wat een slappe en vreemde reactie. Geloof er geen snars van dat je hier pas op 31-12 achterkomt als importeur. Of je nu (schijnbaar) overgenomen bent of niet. Het typeert vooral hoeveel (of hoe weinig) aandacht er is voor de kwaliteit van je product.

Het blijft Katan. Gaat 6 keer goed maar ook zeker 4 keer fout. Voor mij al jaren reden om niks te kopen van hen. Overigens zijn ze dan wel overgenomen door een passende partij..:bonk:

Ik heb de Katan 4 afgelopen jaar niet gehaald maar ik hoor heeel veel slechte verhalen opeens.....wat is er aan de hand geweest dan? Dit is mijn versie van 2 jaar geleden

Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Bovenaan