Special#4 Howling Comet to Cactus

Begrijp ik, ik ben alleen benieuwd wat de regels zijn.

Zijn niet echt regels maar afspraken binnen de branche om de veiligheid van producten te vergroten.
Hier valt dus de stabiliteit onder. Producten die nieuw geïmporteerd worden zullen breder zijn dat ze hoog zijn. Weet niet of dat ook voor compounds gaat gelden.
Begreep ook dat alle dubbele, triple compounds eruit gaat als samengesteld product. Enkel nog losse delen van max 2kg

Ondanks de prijsverhoging toch nog eentje bijbesteld bij Staffel. Nu gemiddeld 57€ per stuk betaald. Lijkt me een nette prijs.

Meh €85 voor zo'n snel fluitbakkie wordt me te gek, kun je met losse cakes minstens zoiets leuks maken dat iets minder snel wegschiet en weet je ook nog zeker wat je krijgt ipv de ratjetoe van de laatste filmpjes hier. En verder zijn hier bij outlet niks van de serie meer :sad:

Het is er allemaal niet leuker op geworden. Maar ook met losse fluit cakes ben je alsnog veel duurder uit.85 voor deze bak vind ik zelf ook te hoog daar niet van.heb er gelukkig 3 in de freak kunnen krijgen voor een fatsoenlijke freakprijs

Bizarre prijzen, vorig jaar was deze 59,-- dat was een prima prijs... maar ga niet mee doen aan deze oplichtings praktijken. Zelfde als de transbomber was vorigjaar €65,-- nu €100,--- dan wordt je toch echt genaaid waar je bij staat. En het is geen nieuwe voorraad, het is bestaande voorraad. Dus kom niet aan met containerprijzen.

Bizarre prijzen, vorig jaar was deze 59,-- dat was een prima prijs... maar ga niet mee doen aan deze oplichtings praktijken. Zelfde als de transbomber was vorigjaar €65,-- nu €100,--- dan wordt je toch echt genaaid waar je bij staat. En het is geen nieuwe voorraad, het is bestaande voorraad. Dus kom niet aan met containerprijzen.

Helemaal met je eens! Ik heb ze bij Vuurwerkstaffel nog voor €52.50 per stuk op de kop getikt! Dan is het goed te doen.

Voor voorraad boxen vind ik het niet kunnen dat deze bijna of 2 keer zo duur worden.

Als het dan toch bestaande voorraad is - en de importeur ze niet heeft uitgeleverd en dus omzet heeft gegenereerd - van welk geld moeten alle salarissen, huisvesting, energiekosten etc van de afgelopen 2 jaar betaald worden? Of we het nou willen of niet, die worden doorberekend aan de consument (en dus wij als freaks). Zoals met alles.

Oplichting vind ik dan ook niet erg gepast in deze.

Dat is allemaal leuk en aardig en klopt deels, maar dan zou de procentuele verhoging toch in verhouding moeten zijn? Dat stukje mis ik bij veel producten. Dat alles duurder is oké, maar stijgingen van 30-40%..?

Dat is allemaal leuk en aardig en klopt deels, maar dan zou de procentuele verhoging toch in verhouding moeten zijn? Dat stukje mis ik bij veel producten. Dat alles duurder is oké, maar stijgingen van 30-40%..?

Hoe fors het ook is denk ik dat deze prijsstijgingen in verhouding staan. We hebben te maken met een inflatie van +/- 15% en dan reserveren ze dus 15 tot 25% voor de misgelopen inkomsten. Leuk is het niet, maar zie maar eens 2 jaar zonder inkomsten te overleven, zeker bij importeurs die leven van het vuurwerk. Het is niet anders.

Als het dan toch bestaande voorraad is - en de importeur ze niet heeft uitgeleverd en dus omzet heeft gegenereerd - van welk geld moeten alle salarissen, huisvesting, energiekosten etc van de afgelopen 2 jaar betaald worden? Of we het nou willen of niet, die worden doorberekend aan de consument (en dus wij als freaks). Zoals met alles.

Oplichting vind ik dan ook niet erg gepast in deze.
Hoe fors het ook is denk ik dat deze prijsstijgingen in verhouding staan. We hebben te maken met een inflatie van +/- 15% en dan reserveren ze dus 15 tot 25% voor de misgelopen inkomsten. Leuk is het niet, maar zie maar eens 2 jaar zonder inkomsten te overleven, zeker bij importeurs die leven van het vuurwerk. Het is niet anders.

Je eerste citaat klopt deels, er is namelijk ook compensatie geweest vanuit de overheid. Verder wordt er in deze branche met veel tijdelijk krachten gewerkt. Verder zijn ook de opslag kosten qua energie niet erg hoog.

Citaat twee helemaal niet mee eens, kijk eens hoeveel importeurs gedumpt hebben in andere landen zoals België. Dit zal niet voor de prijzen zijn geweest dan voor corona. Dus de importeur ontvangt zeker een deel inkomsten. Dan naar dit jaar, de importeur heeft zeer waarschijnlijk niets nieuws geïmporteerd, dit gezien de hoge container prijzen. Maar de winkelier verhoogt een product met 70%, deze box kostte voor corona €50,- naar nu €85,- of nog veel meer. Dit zijn exorbitante verhogingen die nergens op slaan.

Stel een box gaat van €50,- naar €70,- dan is dat een zeer forse verhoging van 40%. Maar gezien de inflatie van 15% en de misgelopen inkomsten zou dat reëel zijn. Maar meer dan dit nooit...

Djaimy ik begrijp je situatie vanuit VWC dat je dit zegt.... maar ja kan dit niet verkopen met dit argument. Deels hebben ze vanuit de overheid compensatie gekregen ook al was het geen vetpot. Je maakt mij niet wijs dat je dan je producten met 100% verhoogd....en ja dat is pure oplichting. Iets verhoging prima en begrijpelijk.

Djaimy ik begrijp je situatie vanuit VWC dat je dit zegt.... maar ja kan dit niet verkopen met dit argument. Deels hebben ze vanuit de overheid compensatie gekregen ook al was het geen vetpot. Je maakt mij niet wijs dat je dan je producten met 100% verhoogd....en ja dat is pure oplichting. Iets verhoging prima en begrijpelijk.

Dat heeft niets met mijn positie vanuit VWC te maken dat ik dit zeg. Een oranje naampje betekend niet dat je geen persoonlijke mening mag geven.

Ik heb tot op heden geen 100% stijgingen gezien en je ziet in mijn reactie dat ik het heb over 30 tot 40% verhoging. Dat vind ik acceptabel gezien de situatie (maar zeker niet leuk!!). De compensatie waar je naar refereert is natuurlijk geen vetpot geweest en voor bedrijven die leven van alleen het vuurwerk is dit echt niet voldoende geweest.

Laten we dit topic verder inhoudelijk houden over het product. Mocht er nog behoefte zijn dieper op dit onderwerp in te gaan, sta ik natuurlijk wel open voor conversatie per PM of andere topics :D

Je eerste citaat klopt deels, er is namelijk ook compensatie geweest vanuit de overheid. Verder wordt er in deze branche met veel tijdelijk krachten gewerkt. Verder zijn ook de opslag kosten qua energie niet erg hoog.

Citaat twee helemaal niet mee eens, kijk eens hoeveel importeurs gedumpt hebben in andere landen zoals België. Dit zal niet voor de prijzen zijn geweest dan voor corona. Dus de importeur ontvangt zeker een deel inkomsten. Dan naar dit jaar, de importeur heeft zeer waarschijnlijk niets nieuws geïmporteerd, dit gezien de hoge container prijzen. Maar de winkelier verhoogt een product met 70%, deze box kostte voor corona €50,- naar nu €85,- of nog veel meer. Dit zijn exorbitante verhogingen die nergens op slaan.

Stel een box gaat van €50,- naar €70,- dan is dat een zeer forse verhoging van 40%. Maar gezien de inflatie van 15% en de misgelopen inkomsten zou dat reëel zijn. Maar meer dan dit nooit...

Die compensatie is natuurlijk bij lange na niet voldoende geweest. Dat de opslag weinig energie kost kan ik niet over oordelen, maar ook dat lijkt me gezien de grootte die benodigd is nog vrij fors.

Hetgene wat je beweert over mijn 2e citaat ben ik het dan niet mee eens. Als er toch voorraad is verkocht moet dat natuurlijk worden aangevuld (wat veel importeurs dan ook hebben gedaan met bijvoorbeeld Cat1). En zoals je ziet in mijn post refereer ik naar stijgingen tot 30 / 40% en niet 70%. Met jou post impliceer je dus dat ik dat te rechtvaardigen vind wat ik niet stel.

Laten we het erop houden dat tijden duurder worden en er daarbij niet leuker op worden.

Graag ga ik weer on topic hier, mocht er behoefte zijn aan conversatie, per PM of een ander topic ben ik daarvoor in om de vervuiling hier tegen te gaan, maar ik voelde dat ik het verwijt van ''oplichting'' moest weerleggen.

Back
Bovenaan