RandomDaniel
VWC lid
Is deze ook niet hoger dan hij breed is, of geld het alleen voor cake’s?
Deze valt niet om. Losse fluitcakes zullen daar wel mee te maken krijgen denk ik.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Is deze ook niet hoger dan hij breed is, of geld het alleen voor cake’s?
Begrijp ik, ik ben alleen benieuwd wat de regels zijn.
Begrijp ik, ik ben alleen benieuwd wat de regels zijn.
Bizarre prijzen, vorig jaar was deze 59,-- dat was een prima prijs... maar ga niet mee doen aan deze oplichtings praktijken. Zelfde als de transbomber was vorigjaar €65,-- nu €100,--- dan wordt je toch echt genaaid waar je bij staat. En het is geen nieuwe voorraad, het is bestaande voorraad. Dus kom niet aan met containerprijzen.
werkelijk?, dit zou toch niet mogen.Ik kom deze tegen voor 140(!!!!) euro, dat valt toch niet goed te praten..
Bizarre prijzen, vorig jaar was deze 59,-- dat was een prima prijs... maar ga niet mee doen aan deze oplichtings praktijken. Zelfde als de transbomber was vorigjaar €65,-- nu €100,--- dan wordt je toch echt genaaid waar je bij staat. En het is geen nieuwe voorraad, het is bestaande voorraad. Dus kom niet aan met containerprijzen.
Dat is allemaal leuk en aardig en klopt deels, maar dan zou de procentuele verhoging toch in verhouding moeten zijn? Dat stukje mis ik bij veel producten. Dat alles duurder is oké, maar stijgingen van 30-40%..?
Als het dan toch bestaande voorraad is - en de importeur ze niet heeft uitgeleverd en dus omzet heeft gegenereerd - van welk geld moeten alle salarissen, huisvesting, energiekosten etc van de afgelopen 2 jaar betaald worden? Of we het nou willen of niet, die worden doorberekend aan de consument (en dus wij als freaks). Zoals met alles.
Oplichting vind ik dan ook niet erg gepast in deze.
Hoe fors het ook is denk ik dat deze prijsstijgingen in verhouding staan. We hebben te maken met een inflatie van +/- 15% en dan reserveren ze dus 15 tot 25% voor de misgelopen inkomsten. Leuk is het niet, maar zie maar eens 2 jaar zonder inkomsten te overleven, zeker bij importeurs die leven van het vuurwerk. Het is niet anders.
Djaimy ik begrijp je situatie vanuit VWC dat je dit zegt.... maar ja kan dit niet verkopen met dit argument. Deels hebben ze vanuit de overheid compensatie gekregen ook al was het geen vetpot. Je maakt mij niet wijs dat je dan je producten met 100% verhoogd....en ja dat is pure oplichting. Iets verhoging prima en begrijpelijk.Hoe fors het ook is denk ik dat deze prijsstijgingen in verhouding staan. We hebben te maken met een inflatie van +/- 15% en dan reserveren ze dus 15 tot 25% voor de misgelopen inkomsten. Leuk is het niet, maar zie maar eens 2 jaar zonder inkomsten te overleven, zeker bij importeurs die leven van het vuurwerk. Het is niet anders.
Djaimy ik begrijp je situatie vanuit VWC dat je dit zegt.... maar ja kan dit niet verkopen met dit argument. Deels hebben ze vanuit de overheid compensatie gekregen ook al was het geen vetpot. Je maakt mij niet wijs dat je dan je producten met 100% verhoogd....en ja dat is pure oplichting. Iets verhoging prima en begrijpelijk.
Je eerste citaat klopt deels, er is namelijk ook compensatie geweest vanuit de overheid. Verder wordt er in deze branche met veel tijdelijk krachten gewerkt. Verder zijn ook de opslag kosten qua energie niet erg hoog.
Citaat twee helemaal niet mee eens, kijk eens hoeveel importeurs gedumpt hebben in andere landen zoals België. Dit zal niet voor de prijzen zijn geweest dan voor corona. Dus de importeur ontvangt zeker een deel inkomsten. Dan naar dit jaar, de importeur heeft zeer waarschijnlijk niets nieuws geïmporteerd, dit gezien de hoge container prijzen. Maar de winkelier verhoogt een product met 70%, deze box kostte voor corona €50,- naar nu €85,- of nog veel meer. Dit zijn exorbitante verhogingen die nergens op slaan.
Stel een box gaat van €50,- naar €70,- dan is dat een zeer forse verhoging van 40%. Maar gezien de inflatie van 15% en de misgelopen inkomsten zou dat reëel zijn. Maar meer dan dit nooit...