Spanningen voor de laatste dagen.

Wat ik vooral spannend vind is de 25 kg regel en de buren. Heb meerdere afhaal adresjes en bij sommige zal ik 2x moeten rijden. Daarna ook nog eens opletten dat ik bepaalde buurvrouwen niet zie, want die houden wel van klikken. Het is net een actiefilm vol spanning haha. Maar zodra ik die vuurwerkwinkel binnenstap dan vergeet ik dat allemaal.

De spanningen beginnen hier langzamerhand een beetje toe te nemen wel. Nog maar twee weken (!!) tot de afhaaldagen. Het gaat zo snel!

Ik vraag me meer af, hoe ik het dit jaar in de auto ga kwijt kunnen :bonk:
Vaker heen en weer rijden😌.

Ik vraag me juist af wanneer ik nu echte passie en vreugde bij mensen ga zien (ja ook bij de liefhebbers). Ik zie te vaak mensen dikke bak(ken) afsteken of ophalen en dan geven ze niet eens een kick.. Geen twinkeling in de ogen, geen joooeeeehoeee of een wauw 🤣. Begrijp ik echt niet! But thats me!

Nou... bij mij is de 'spanning' er dit jaar niet merk ik.

Waar ik tot een paar jaren geleden druk was met allemaal cakes en hoe die in een showtje geschoten zouden worden, heb ik dit jaar 'wat compounds die me aanstaan' besteld. Die laat ik de 31e door een neefje afsteken, zelf van een afstandje kijken.

Normaal stak ik ook vanaf 6 december wel iets af (cat 1) met mijn dochter, maar daar heb ik nog helemaal geen behoefte aan.

Nou... bij mij is de 'spanning' er dit jaar niet merk ik.

Waar ik tot een paar jaren geleden druk was met allemaal cakes en hoe die in een showtje geschoten zouden worden, heb ik dit jaar 'wat compounds die me aanstaan' besteld. Die laat ik de 31e door een neefje afsteken, zelf van een afstandje kijken.

Normaal stak ik ook vanaf 6 december wel iets af (cat 1) met mijn dochter, maar daar heb ik nog helemaal geen behoefte aan.
Idd. Nog. 👊

Ik vraag me juist af wanneer ik nu echte passie en vreugde bij mensen ga zien (ja ook bij de liefhebbers). Ik zie te vaak mensen dikke bak(ken) afsteken of ophalen en dan geven ze niet eens een kick.. Geen twinkeling in de ogen, geen joooeeeehoeee of een wauw 🤣. Begrijp ik echt niet! But thats me!
Gewoon bij elke doos die je aan het inladen bent na het scheppen in iedere winkel. Keihard woehoee, wiehoeee, joehoee, hoppaaa, gaseropppp roepen!

Gewoon bij elke doos die je aan het inladen bent na het scheppen in iedere winkel. Keihard woehoee, wiehoeee, joehoee, hoppaaa, gaseropppp roepen!
Zoiets ja 🤣. Althans ik maak er wel mijn eigen feestje van. Er wordt ons al genoeg afgenomen. Elk jaar genieten alsof het de laatste is. Hoop dat het bij sommige van jullie ook weer terug komt!

Laatst bewerkt:
Ik heb eigenlijk een negatieve spanning dat het over 2,5 week allemaal afgelopen is. Hetgeen waar je elk jaar je gehele leven naar toe hebt geleefd en naar uitgekeken hebt, is zometeen in 1 dag over...... Nee, dit jaar voelt heel anders dan alle voorgaande jaren die ik in mijn leven heb mee mogen maken, en dat is helaas niet positief.

Ik denk dat dit een beetje komt door de hype groot groter grootst, heftiger en veel. Wat kleiner goed uitgewerkt vuurwerk kan soms juist meer een goed gevoel achterlaten. Dat is ook persoonlijk natuurlijk. Voor mij is het ook het ritueel van het afsteken zelf dat het hem doet. Ik steek ook niet af om anderen te overtroeven en dat is bij veel mensen vaak wel het geval heb ik het idee. (bedoel dan geen freaks maar meer de patserpappa’s zoals ik ze noem)

zal dit jaar wel een dubbel gevoel geven met het werken in de bunkers, wetende dat het zo goed als de laatste keer is. Spanningen zijn er altijd maar dat is meer ivm te veel vervoeren in de auto etc. :copper:

Back
Bovenaan