Sittard 16 oktober 2013

R@lph

VWC lid
Stad/dorp: Sittard
Datum: 16 oktober 2013
Tijdstip: Tussen 18:30 en 21:30
Schietbedrijf: Dutch Fireworks Professional
Wat: Professioneel, consumenten en PSE
Bijzonderheden: Oktoberfeesten

word deze niet meer geschoten door RFI? en is volgens mij de eerste keer dat hier prof geschoten word, ben helaas op vakantie. voorgaande jaren altijd de moeite waard geweest :)

word deze niet meer geschoten door RFI? en is volgens mij de eerste keer dat hier prof geschoten word, ben helaas op vakantie. voorgaande jaren altijd de moeite waard geweest :)

Inderdaad normaal gesproken WERD dit door RFI Pyro Events geschoten. Dit jaar schiet een ander schietbedrijf. Ken ze persoonlijk niet...

Ik vraag me af hoe ze op deze locatie prof willen schiet. 2'' is al een zekere 60 meter veiligheidsafstand en dat gaan ze hier niet halen...

Ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen!

Correct Tristen, nieuw bedrijf dit jaar!
Maar mensen, niet te veel van voorstellen want ik ken de locatie als geen ander. Gisteren nog wezen kijken en moet vermelden dat wanneer de Oktoberfeest Tent aanwezig is, het de 60 meter nog niet eens wordt. Dus ik laat mij verrassen aanstaande Woensdag!
Uit ervaring weet ik hoeveel moeite RFI heeft gedaan om het voor elkaar te krijgen op deze locatie en met de bouwplannen die nu gevorderd zijn? Kortom ik ga kijken woensdag en laat mij verrassen!
Ieder geval is Prof vuurwerk (hierboven) erg overdreven :D

Tot woensdag, Tristen ;)

PS davinstyle, enkele jaren geleden hebben wij ook Prof geschoten op de locatie (zonder de bouwplaats).
Dat was enkel Prof. Candles en Prof. Mines!

PS davinstyle, enkele jaren geleden hebben wij ook Prof geschoten op de locatie (zonder de bouwplaats).
Dat was enkel Prof. Candles en Prof. Mines!

heb ik dat jaar gemist, ben vorig jaar niet geweest, jaar ervoor en het jaar daarvoor wel.

dit jaar helaas dus ook niet. ben benieuwd naar de films.

Even kijken OF het de moeite waard is om te filmen... :p
En de kans dat ik ga is niet eens zo groot, ik heb tot 20:30 training... En ik weet niet hoelaat deze show geschoten wordt dusja...

Bij professioneel moet je je vooral single-shots voorstellen. Voor bommen heb je de afstand eenvoudigweg niet. Ook met hedendaags PSE kun je leuke dingen doen.

Bij professioneel moet je je vooral single-shots voorstellen. Voor bommen heb je de afstand eenvoudigweg niet. Ook met hedendaags PSE kun je leuke dingen doen.

In Sittard met oud en nieuw wel. Elke straat heeft wel wat "bommen"

Maar mines zullen ook toegepast gaan worden

Correct Tristen, nieuw bedrijf dit jaar!
Maar mensen, niet te veel van voorstellen want ik ken de locatie als geen ander. Gisteren nog wezen kijken en moet vermelden dat wanneer de Oktoberfeest Tent aanwezig is, het de 60 meter nog niet eens wordt. Dus ik laat mij verrassen aanstaande Woensdag!
Uit ervaring weet ik hoeveel moeite RFI heeft gedaan om het voor elkaar te krijgen op deze locatie en met de bouwplannen die nu gevorderd zijn? Kortom ik ga kijken woensdag en laat mij verrassen!
Ieder geval is Prof vuurwerk (hierboven) erg overdreven :D

Tot woensdag, Tristen ;)

Niet teveel van voorstellen? Kunnen jullie nog wat van leren jongens :p !
Dit is toch stukken beter dan vorig jaar.

Wel zielig dit eigenlijk! Wel een klaterend applausje tegenoverstellend wat wij altijd kregen! Waarschijnlijk heb je de films niet goed bekeken, maarja laten we het publiek maar beslissen.

PS, finale zoals ik met oud en nieuw doe :D

Het spijt me Ivo om te moeten zeggen. Maar ik vond de show van DFP heel wat beter dan RFI vorig jaar. Niet dat die van RFI slecht was. Maar om een enkel voorbeeld van de show aan te halen van vorig jaar. Ik vond dat die opening heel erg magertjes was, met zelfs een paar serieuze zwarte gaten er in. DFP knalt meteen het dak er af met flink vele singleshots enzo.

Op FPM zei ik al dat ik de show erg goed vond. en dat dit een voorbeeld mag zijn zoals je met Consumentenvuurwerk en PSE wel degelijk een goed getimede show kan neer zetten met wat leuke dingen erin.

Laten we er ook even op letten dat wij geen gebruik konden maken van PSE vuurwerk vorig jaar waardoor er inderdaad 1 minuut niets te zien was, plus merendeels van de show vorig jaar was PSE. Vele singleshots is wel leuk, mits het budget van de show ook goed is. Wil je meer knallen zetten we toch gewoon cakes neer, maar een pyromusical blijft een pyromusical, en dat kan op veel verschillende manieren gemaakt worden. Plus Wolff-vuurwerk vind ik niet bepaald geschikt vuurwerk voor een show. Er zijn maar enkele cakes van Wolff die ik persoonlijk geschikt vind voor dit vuurwerk.
Kortom Jack, ik vind dat er niet het optimale eruit is gehaald, en mijn smaak voor deze show is nu eenmaal anders. Wil niet zeggen dat ik alles slecht vind van DFP, maar heb ook een demo gezien vorig jaar van dit bedrijf mét Wolff vuurwerk, en vind het gewoon niet zo goed. En dat is mijn mening, toch?
Om nog iets op te merken aan deze show, het tekstbord vind ik wel erg klein als ik zeggen mag en het geluid was voorgaande jaren beter!

Hopelijk heb ik hiermee het enigszins beetje verduidelijkt en begrijpelijk gemaakt voor de liefhebbers.

Groetjes,
Ivo

Ik vind aan de hand van de film het een mooie show, hopelijk ben ik er volgend jaar weer bij!

Heartworm, bedankt voor het posten van de film :)

Ik stond met filmen niet tussen het publiek, dus ook een eind van de muziek af. Neem maar van mij aan dat de muziek erg goed geregeld was.

Waar wij stonden hoorde je het vuurwerk harder dan het geluid. En overal stonden enkele boxjes zonder base. Vorig jaar hadden we meer geluid. Maarjaa, weer een discussie om niets.
Mag mijn mening toch geven? En ben zelf ook daar geweest, dus ik verzin niets!

Ik heb de video even voorzien van de originele soundtrack. Zo is nog beter te horen hoe mooi het op de muziek was!

Wel zielig dit eigenlijk! Wel een klaterend applausje tegenoverstellend wat wij altijd kregen! Waarschijnlijk heb je de films niet goed bekeken, maarja laten we het publiek maar beslissen.

PS, finale zoals ik met oud en nieuw doe :D

Wat verwacht je, de meeste shows zijn in Nederland toch niets meer. Je hebt bijna geen vuurwerk meer beschikbaar waar je de "wow" factor uit de mensen haalt. Dus het was in eens afgelopen en het was dood stil. Als je al wat indrukwekkendst hebt dan moet je zulke grote afstanden houden dat het nog steeds klein lijkt. Het was een matige show, wel goed op de muziek maar single shots zijn makkelijke te timen. Budget is natuurlijk ook niet al te veel geweest. Maar als zelfs het normale volk niet klapt kun je 2 dingen doen. Of spektakel maken maar dat gaat niet met de wetgeving of stoppen.

Back
Bovenaan