Sinterklaas Topic

herdervriend

VWC lid
Sinterklaas Topic

*Ik vind het gerelateerd aan waarvoor vuurwerk ook staat, traditie! In Nederland is Sinterklaas een van de echte tradities die we nog hebben, dus waardig om over te praten, zeker als AVP deze topic al overduidelijk accepteer*

Dus, hier gaan we, lekker praten over Sinterklaas. Las een bericht over deze goedheiligman dus:) Ja, kwam gelijk op dit idee:) Hopelijk is het goed genoeg:)

1. Doe jij nog aan pakjesavond?
  2. Kijk jij de club van sinterklaas?
  3. Wat eet jij op Sinterklaas?
  4. Wat is jouw favoriete snoepgoed?
  5. Wat doe jij met Sinterklaas?
  6. Meer kunnen jullie zelf bedenken:D

Groetjes, HV

Wij doen elk jaar 'een beetje' aan sinterklaas. We gaan lekker eten, doen gedichten, suprises, veel pepernoten, speculaas en boterstaaf :D Gewoon een gezellige avond :)

Verplaatst naar Oud&Nieuw Countdown

Wij doen elk jaar 'een beetje' aan sinterklaas. We gaan lekker eten, doen gedichten, suprises, veel pepernoten, speculaas en boterstaaf :D Gewoon een gezellige avond :)

Verplaatst naar Oud&Nieuw Countdown

(Tnx Jeko xD)

Nee
Ja
Meestal Sinterklaassnoepgoed en in de avond fonduen/gourmetten.
AH Kruidnoten op dit moment
Hangt er vanaf. Vrij = De Club van Sinterklaas marathon kijken. Niet vrij = School/Werken, in de avond genieten van muziek of goede tv.
6. Meer kunnen jullie zelf bedenken

Zo dat waren mijn antwoorden:D

01 Ja,Alleen in een wat andere vorm,We kopen voor ieder familielid een kadootje, Op basis van wat we denken dat de persoon graag zou willen hebben,Dus aardig spontaan zeg maar,Er is nog niet voor gekomen,Dat iemand 2 keer het zelfde kreeg,Dus dit jaar weer.

02 Soms,Meestal in het weekend.

03 Dat is elk jaar anders,Boerenkool,Erwten Soep,Pizza,Gourmetten enz.

04 Oud Hollandse Pepernoten,Taaitaai,Gevulde Speculaas,Speculaas brokken.

05 Werken,S,avonds naar mijn ouders en sinterklaas vieren.

Doe jij nog aan pakjesavond?
Ja, dat doen we elk jaar met de hele familie van mijn moeders kant, is altijd wel gezellig. Alleen mijn kleine neefje gelooft er nog in dus huren we vaak een sinterklaas en zwarte piet die dan langs komt:D. We zijn er altijd wel even bezig aangezien alle volwassene (18 jaar en ouder) cadeaus kopen voor iedereen met een budget van € 5,- pp, dus het zijn meestal wel kleine cadeaus maar het is wel gezellig.

Kijk jij de club van sinterklaas?
Nee

Wat eet jij op Sinterklaas?
Meestal staat er wel een bakje pepernoten/kruitnoten:p

Wat is jouw favoriete snoepgoed?
Kruitnoten met chocolade :O

Wat doe jij met Sinterklaas?
Behalve pakjesavond niets, heb vroeger wel eens voor zwarte piet gespeelt bij de lampionnen avond:)

Wij trekken elk jaar lootjes, voor diegene maak je een surprise, en voor de rest van het gezin allemaal een klein kadootje.
Als het toevallig op tv is dan kijk ik naar de club van sinterklaas, ik blijf er niet voor thuis!
Wij eten met Sinterklaas altijd makkelijk omdat me ouders elk jaar sint en piet moeten spelen. Pizza of een broodje ofzo. Daarom vieren wij het ook altijd laat op de avond.
Het favoriete snoepgoed is toch wel die chocolade munten en die overheerlijke schuimpjes.

Ja, elk jaar vier ik nog Sinterklaas samen met me ouders.
Gewoon een cadeautje kopen van 15 a 20 euro en er een leuk gedicht bij maken.
Me rijmboek ligt eind november, begin december naast me computer, tussen al me andere zooi.
Sinterklaasavond zet ik de Sint LP aan en gaan we interklaas vieren met chocomel met een warm stukkie banketstaaf.

Ligt er aan als ik het programma tegenkomt als ik aan het zappen ben.

Wat de pot schaft, banketstaaf, bortplaat, pepernoten, enz.

Marsepijn en pepernoten.

Zie de eerste vraag.

Als sinterklaas in Nederland komt, liggen me Sinterklaas cd's in me auto.
Deze cd's blijf ik doordraaien totdat het 6 of 7 december is.
Dan komen de kerst cd's in me auto's.
En dan ga ik me verder ook met de kerst bezig houden.

Ja, elk jaar vier ik nog Sinterklaas samen met me ouders.
Gewoon een cadeautje kopen van 15 a 20 euro en er een leuk gedicht bij maken.
Me rijmboek ligt eind november, begin december naast me computer, tussen al me andere zooi.
Sinterklaasavond zet ik de Sint LP aan en gaan we interklaas vieren met chocomel met een warm stukkie banketstaaf.

Ligt er aan als ik het programma tegenkomt als ik aan het zappen ben.

Wat de pot schaft, banketstaaf, bortplaat, pepernoten, enz.

Marsepijn en pepernoten.

Zie de eerste vraag.

Als sinterklaas in Nederland komt, liggen me Sinterklaas cd's in me auto.
Deze cd's blijf ik doordraaien totdat het 6 of 7 december is.
Dan komen de kerst cd's in me auto's.
En dan ga ik me verder ook met de kerst bezig houden.

OMG sinterklaas cd's in je auto? ...
Ik hoop dat je kinderen heb ... :)

tja smaken verschillen,

ik wil er niet naar luisteren maar dat is vooral omdat ik er al de hele dag verplicht naar moet luisteren, 2 weken lang dat gezeik over bisschop,schimmel,strooigoed en het heerlijk avondje,het komt me de strot uit.:mad:
ik werk in een winkel dus tja dan heb je de winkelradio van zo,n winkelzender
oh man wat een dodelijke ergernis. 2 normale platen en dan weer een zie ginds komt de stonedboot of hoe de wind waait zonder schromen, en makker staak alsjeblieft je geraaskal.:frusty:

en ik vind het nog wel zo,n leuk feest hoor, wij vieren het met lootjes trekken/surprises dus en ik koop meestal nog wel een berg kleine kadootjes ook vooral om het smoelwerk van mijn nog kleine neefje te zien glimmen.

maar ik dwing altijd wel af dat er geen sinterklaasmuziek gedraait word, dus dat doen ze nu draaien voordat ik thuis kom.
zodra ze het toch doen ga ik ergens anders zitten, ik trek dat echt niet goed.
en dan exact de dag erna dan komen de eerste kerstliedjes en das dan nog wel geinig in het begin maar na 3 weken komen je de last kerstmus i gave you my brain but the very next day you flushed it down the drain, do they know its not even kerstmus tijd at all en walking in a winterwondercrap me ook de strot uit.
en ik vind kerst nog wel het mooiste feest van het hele jaar, maar die muziek jongens echt niet meer te harden na die weken.:frusty:

maargoed alle muziek die ik dag in dag uit verplicht moet aanhoren gaat me vervelen hoe leuk ik het ook vind.

en ach daarna kan ik weer 10,5 maand tot rust komen.:bonk::D

het blijven mooie feesten.:)

Ik heb niet veel met Sinterklaas. Vroeger altijd helemaal gek, kon dagenlang niet slapen door de spanning. 5 december stond de hele woonkamer vol met cadeaus. Maar we hebben er een paar jaar niet veel meer aan gedaan. Nog wel een surprise gemaakt vorig jaar.

Vind dat het elk jaar weer vroeger begint. Pepernoten lagen een paar weken geleden al in de supermarkten. Hoe langer je ermee bezig bent hoe minder de sfeer word (alleen met vuurwerk is dat weer niet zo natuurlijk).

Doe mij maar lekker kerst en de jaarwisseling.

Omdat ik het vaag vind dat een volwassen man sinterklaas cd's in zijn auto heeft en luisterd? ...
Ik zie mezelf al zitten ... :bonk:

Ik luister ook niet constant naar.
Maar wat is er verkeerd als ik af en toe een sint cd luisterd.

Sint heeft net zoals kerst en OUD EN NIEUW een bepaalde sfeer.
Laat mij maar lekker me eigen gang gaan hoor.

Omdat ik het vaag vind dat een volwassen man sinterklaas cd's in zijn auto heeft en luisterd? ...
Ik zie mezelf al zitten ... :bonk:

met een muts en een cape en een gouden stok:p
Ik vind sinterklaas ook altijd zo leuk, zolang er maar geen suprise komt dan vind ik het goed:p :bonk:
Vroeger veel om goed heilig man gegeven, nu niet meer. Ga wel altijd de intocht van de sint op tv kijken, een jaarlijks ritueel.:D

Nee
niet echt.
tja wat te denkan van kruit noten en chocolade enzv.
gevulde speculaas van de bakker (het liefst als het nog warm is) hmmmm
na de ouders van me meisje beetje lekker eten elkaar een kado geven enzv.

wat ik leuk vind is als Sint-nicolaas in nederland is, dan is het niet lang meer voor het de 31e is:D

1: nee
2: nee
3: chocolade en kruidnoten en warme gevulde bij de chocomelk of koffie.
4: gevulde speculaas die ik zelf maak(ben bakker namelijk) als hij net uit de oven is.
5: als hij aankomt hem verwelkomen met de muziekvereniging en werken.
Op 5 december doe ik eigenlijk niks.

Wij doen sinds 2 jaar cadeau's met Kerst... Heeft veel meer sfeer, lekker Amerikaans:D

Ik kijk echt elk jaar naar De club van Sinterklaas!!! Geniaal programma:D

Ik eet nu best vaak die marsepeinbroodjes met chocolade er omheen... delicious:)

Als ik vrij ben, kijk ik ook altijd de D.C.V.S.-marathon.. Anders gewoon werken

Doe jij nog aan pakjesavond? ja
Kijk jij de club van sinterklaas? soms
Wat eet jij op Sinterklaas? pepernoten chocolade letters etc.
Wat is jouw favoriete snoepgoed? chocoladeletter en bolletje pepernoten
Wat doe jij met Sinterklaas? pakjesavond
Meer kunnen jullie zelf bedenken

1.Doe jij nog aan pakjesavond?
Ja, dat komt omdat er nog een paar jonge mensen in m'n familie zijn.
2.Kijk jij de club van sinterklaas?
Alleen de eerste aflevering.
3.Wat eet jij op Sinterklaas?
Uhm pepernoten?
4.Wat is jouw favoriete snoepgoed?
Speculaas :D
5.Wat doe jij met Sinterklaas?
Van alles

Back
Bovenaan