Sint Niklaas - De Sterfeesten 14-5-2011

RedBaron

Pyroworld
waar: Sint Niklaas, België
Datum: 14-5-2011
tijdstip: ca 22:30
firma: Laser-Fireworks
max kaliber: 150MM

extra info:

Een Pyromusical ter afsluiting van de traditionele Sterfeesten. Geschoten aan de Grote vijver in Recreatiepark de Ster. Het vuurwerk wordt dit jaar wederom geschoten door Laser Fireworks. Normaal vind dit vuurwerk plaats in augustus, maar dit jaar is dat dus in mei.

Dit jaar zeker weer proberen erbij te zijn! Was vorig jaar een erg leuk showtje dat niet zo ver rijden is.

Nog films voor de liefhebbers van afgelopen jaar.
Deel 1.
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Deel 2.
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Let op: Het kost 5 euro entree per persoon om het recreatiepark op te komen!

sterfeesten 2011 programma

sterfeesten 2011 programma

Sterfeesten 2011: Programma
Het Land van Reynaert (zaterdag 14 en zondag 15 mei)
Het middeleeuwse dierenepos ‘Van den vos Reynaerde’ is in zijn genre één van de hoogtepunten van de Nederlandse literatuur. Hoofdpersonage is de listige vos Reynaert, die met zijn sluwe streken alle dieren uit het rijk van koning Nobel te vlug af is. Reynaert neemt daarbij de waarden en normen uit zijn tijd stevig op de korrel. Het verhaal speelt zich af in het Waasland en in Zeeuws-Vlaanderen.

Het Reynaertverhaal is het thema van de Sterfeesten, op zaterdag 14 en zondag 15 mei. Centraal op het domein staat het ‘vossenhol’, waar jong en oud kunnen kennismaken met zes scènes uit het Reynaertverhaal, gebracht door poppen- en figurentheater. Meer dan 90 acteurs geven in betoverende decors het verhaal van de sluwe vos een heel eigen invulling. Alle poppen voor het hol van de Vos werden gecreëerd door Patrick Maillard van het gerenommeerde poppentheater Froefroe. Vzw Strapop en Theater Tieret zitten mee in het project.

Elke scène duurt ca. 8 minuten, zodat het vossenhol kan bezocht worden op ca. 1 uur. De bezoekers worden begroet in de sfeervolle inkomhal, het hof van Koning Nobel.

Voorstellingen: doorlopend op zaterdag 14 mei van 14 tot 21 uur en op zondag 15 mei van 10 tot 18 uur.

Figurentheater (zaterdag 14 mei)
Het vossenhol is de blikvanger, maar op heel het domein is op zaterdag 14 mei prachtig figurentheater te zien. U vindt de locatie van de verschillende gezelschappen op het plan op keerzijde.

Froe Froe molen 14.00 tot 18.00 uur

Froe Froe pretpakket 14.00 tot 19.00 uur

Fijnbesnaard en Theater Tieret 15.00 tot 19.00 uur

Speeltheater Savooi 14.30 tot 19.00 uur

Kammelot 15.00 tot 19.00 uur

Grime door Fantasy make up 14.00 tot 20.00 uur

Theaterkabinet Lilith 14.30 tot 19.00 uur

Workshop animatiefilm 14.00 tot 21.00 uur

Vuurprogramma (zaterdag 14 mei vanaf 21 uur)
Bij het invallen van de duisternis, vanaf 21 uur, start op en rond het strand het vuurprogramma met enkele bijzondere internationale acts.

Ron Jaluai (BE)

Cirqumstancia: Cirq Diabolique

Flame Oz (UK))

Sparks EFX (BE): In Full FX

Pyromancer (NL)

Pyromantiek (BE)

Cirque Del Mundo

Bobarino meets Flamme Fatale

Stef Vetters

Vurige verlichting op het domein

Muzikaal vuurwerk (zaterdag 14 mei om 23 uur)
Het vuurwerk van op de grote vijver is sinds jaar en dag hét spektakel van de Sterfeesten. Het lichtspel om 23 uur, in volle duisternis op de tonen van sfeervolle muziek, is een niet te missen attractie.
.

ha kijk eens aan. Dat is een mooi uitgebreid programma! ik vond de vuur acts vorig jaar ook er g mooi. En sommige zelfs erg Humoristisch!

Laatst bewerkt:
hier ben ik ook bij!:)
Edit ; laat maar ,vraag is al beantwoord
Kan de tijd in de startpost nog gewijzid worden? want het vuurwerk zal om 23.00 beginnen

Laatst bewerkt:
En het is zover, in een goeie 15uur schieten we een lekker pyromusical af te Sint-Niklaas op de sterfeesten!! Het ziet er naar uit dat het een lekker weertje word!! IEDEREEN WELKOM OP DE STERFEESTEN VANDAAG VANAF 14U OP DE RECREATIEPARK DE STER, LANGEREKSTRAAT 30, 9100 SINT-NIKLAAS

Heb net op het belgische journaal gekeken, in de ochtend/middag kunnen er wat buien vallen maar in de loop van de middag klaart het vanuit het westen op:)

Ook van de partij vanavond ... kleine 151 km volgens tomtom,dus rond een uur of 18.00 vertrekken !

Is wel erg vroeg zie ik nu .. Dacht dat het "vuurprogramma" om 20.00uur begon... Rond 19.00uur weg dus haha !

was een mooie show, leuke dingen voorbij zien komen:)
Alleen die lasers hadden ze weg mogen laten.
Ook grappig waren de grondknallers die gebruikt werden.
Films zijn aan het uploaden.
die staan in de middag online

Alleen die lasers hadden ze weg mogen laten

Ik dacht eerst dat ze het vuurwerk waren vergeten. wat duurde dat lang.
En wat kwamen er weer een paar mooie producten voorbij oa horsetails tot op het water.
Complimenten naar de organisatie die het vuurwerk iets eerder liet beginnen vanwegen de aankomende buien.

Zooow eindelijk de film klaar in HD formaat.
Smiddags waren wij al die kant opgegaan.
zodat mijn kinderen 1 van bijna 3 jaar en die andere van 8 jaar daar nog lekker kon spelen.
in de verte kon ik het vuurwerk al zien staan. en eigenlijk keek ik er al naar uit.
het vuurwerk begon rond half 11 , iets eerder vanwege het slechte weer wat er in de lucht zat.
ik heb gefilmt van uit de hand en "Biertje" heeft de foto's gemaakt.
(standaard instelling van 4 secondes en F18 , geschoten met de draad ontspanner)
vanmorgen heb ik de foto's foto's even bewerkt en een kadertje eromheen gezet.
maar eerst de film en in de volgende post zet ik de foto's onder elkaar.

+ YouTube Video

Foto-6BTPK3WT.jpg

Foto-SSG37MUW.jpg

Foto-AKAPXFSA.jpg

Foto-SLJS3HT7.jpg

Foto-FITHEOHA.jpg

Foto-LBBOIMXB.jpg

Foto-FBTR48KA.jpg

Foto-EMRIRWRX.jpg

Foto-OJF8VTW4.jpg

Foto-VWMQHGNE.jpg

Foto-E6T4ANOS.jpg

Foto-USBUNEIS.jpg