Sinner

Koala

VWC lid
Artikelnummer: 1696
Artikelnaam: Sinner
Bruto Gewicht: 0,650kg
Netto Kruitgewicht: 96 gram
Aantal Schoten: 15 schoten
Effectomschrijving: ...
Tube diameter: 16 mm
Kartoninhoud: 16/1
Tijdsduur: ...
Stijghoogte: ...
Adviesprijs: €12,50

WolffVuurwerk_1696-sinner.png

Man o man wat is de branche zichzelf toch de nek om aan het draaien. Steeds meer toegeven om nog een paar jaar extra vuurwerk te kunnen importeren en verkopen.

Ieder zijn eigen ding maar beetje serieuze vuurwerk liefhebber zit toch niet te wachten op dit soort opgevoerde cat1 cakes😡

En dan maar gek vinden dat mensen massaal de grens overgaan omdat ze daar niet zo spastisch streng zijn qua regelgeving. Of mensen vinden hun weg in het illegale circuit, ook niet verwonderlijk want gemiddeld 100 shots 30mm blok zit op zelfde prijsniveau als een gekooide 30mm compound F2

Man o man wat is de branche zichzelf toch de nek om aan het draaien. Steeds meer toegeven om nog een paar jaar extra vuurwerk te kunnen importeren en verkopen.

Ieder zijn eigen ding maar beetje serieuze vuurwerk liefhebber zit toch niet te wachten op dit soort opgevoerde cat1 cakes😡

En dan maar gek vinden dat mensen massaal de grens overgaan omdat ze daar niet zo spastisch streng zijn qua regelgeving. Of mensen vinden hun weg in het illegale circuit, ook niet verwonderlijk want gemiddeld 100 shots 30mm blok zit op zelfde prijsniveau als een gekooide 30mm compound F2
Deels heb je gelijk. Maar ik denk dat het ook zo is dat een gemiddelde consument sowieso geen 30 mm compound koopt. En die gemiddelde consument wil je toch juist bij je houden i.v.m opbrengst. Wat betreft de overige producten (geen cakes) dat is inderdaad bijzonder dat z'n beetje alles is verboden.

Maar wat verwacht je van een advies van 12,50 euro? Vaak zijn ze dan al voor een euro of 8 te halen. En dat is voor een gemiddelde consument prima om mee te pakken.

Ik snap wat je zegt. Maar je vergeet dat het overgrote deel van de vuurwerkafstekers maar een paar dagen per jaar met vuurwerk bezig is. En laat nou juist deze groep er voor zorgen dat wij kunnen profiteren van freakacties (winkels verdienen niets aan freak), van dikke 30mm blokken (die verhoudingsgewijs veel duurder zouden moeten zijn) en de vuurwerktraditie zoals wij hem ervaren.

Het importeren van kleine cakejes maakt siervuurwerk ook toegankelijker voor de liefhebber met de kleine portemonnee. Daarmee investeer je juist in de traditie, en zorg je dat jeugd nog steeds opgroeit met vuurwerk.

De weg naar het illegale circuit blijft men toch wel vinden. Hoewel een beetje profblok inmiddels ook duurder is dan een consu compound in de freak. Is het je hier alsnog te duur, stuur eens een winkel een lijst voor een offerte, kan vaak zat wat bij de verkoper.

Maar wat verwacht je van een advies van 12,50 euro? Vaak zijn ze dan al voor een euro of 8 te halen. En dat is voor een gemiddelde consument prima om mee te pakken.
Ik verwacht helemaal niks van deze cake. Als de gemiddelde consument, zeker op vandaag de dag met social media, een beetje oplet pakt die voor die zeg € 8 een Monster Ride. Is die geen kapitaal kwijt aan 1 cake en toch nog hele goeie

Voor dat kleine bedrag krijg je een leuk blokje hoor. zoals ik heb op het filmpje zie keur ik hem goed.

Dit doet mij denken aan een vervelende Italiaanse tennisser die ons in de Davis Cup moest verslaan… Ik laat hem staan :D

Nou dit was degelijk wat. Net afgestoken en mooi goud en goud met wat crackling. Voor zo’n klein potje zeker goed te noemen 👍🏻

Back
Bovenaan