Sinds het vuurwerkverbod is voor mij de sfeer weg en ben ik minder met vuurwerk bezig

Hier precies hetzelfde, afgelopen weekend de jacht op funke cat 1 geopend, toch wat mooi spul kunnen scoren, met in me achterhoofd de gedachte dat ik toch nog wat f2 cakes en compounds over heb dit 100% de lucht in gaan dit jaar!
Ook ik heb dit weekend behoorlijk wat Cat 1 in huis gehaald. Zo heb ik van alles minimaal 1 meegenomen uit de intratuin in Amersfoort, heb ik van alles 4 meegenomen van wat er nog lag bij de Big Bazaar, van alles 2 meegenomen van de action, en heb ik nog een bestelling staan bij Vuurwerk Almere Haven en bij Patrick in Huizen.

Daarnaast heb ik nog heel veel van witbaard vandaan, dus ik denk dat dit een ouderwets dagje stoken gaat worden vanaf 10:00.

Laatste dagen weer wat meer met vuurwerk bezig, het is zoals het is en we gaan gewoon stoken wat er te krijgen is. Maar dan proberen we wel de pareltjes eruit te vissen.

Heb een mooie berg Luftheulers die we eind deze week op gaan halen, neem daar gelijk nog wat ander spul mee en verder kijk ik wel hoe het "straatbeeld" zal zijn om 0.00uur. Ben eigenlijk best benieuwd wat er zal gaan gebeuren. We doen gewoon vrolijk mee met de grote meute :wink:

Bij mij is het gelukkig niet minder geworden, heb heel erg veel pakketten F1 staan en dat voelt bijna als een echte collectie (zie collectietopic voor foto's). Vermaak me met snuffelen bij de diverse shops en ik realiseerde me dat er in F1 genoeg herrieproducten zijn alsook spulletjes met een heerlijke oldskool vibe (Crackling Astronout, anyone?) dat het gewoon weer een hele ouderwetse dag gaat worden. 10 uur projectje met fluit en knetter, daarna lekker de hele dag struinen en grondbloemen en knetterspul smijten.

Zin in!

(Oh, en ergens is daar nog altijd dat plukje zenuwen ... de spoedprocedure is nog altijd niet toegekend. België waagt zich omwille van de EU niet aan een verkoopverbod. Zou het dan toch?)

Nu hopen op koud, zonnetje en niet te veel wind.... dan wordt het misschien stiekem toch wel echt een héle geslaagde dag. Schat zomaar dat er overdag ook veel meer gestookt gaat worden.

De sfeer was voor mij inderdaad een goede 2 weken weg. Maar sinds afgelopen zondag heb ik er weer zin in.
Toen ontdekte ik dat een winkel bij mij in de buurt wel een heel mooi categorie 1 assortiment had, dus kreeg meteen zin om dat te stoken. Ik er de 31e gewoon het beste van maken.

Ik begin er de laatste dagen weer erg lekker in te komen. De sfeer was niet compleet weg maar mijn zin om te stoken wel. Dat komt nu ik een aardig cat 1 collectie begin te krijgen toch wel lekker terug moet ik zeggen.

Ook het zoeken naar oude foto's, reageren in sfeer verhogende en producttopics en het niet meer lezen van de verbod, politieke discussies topics helpt daar ook zeker aan bij.

Ik had er 1,5 week echt goed balen van, maar daarna bedacht ik me waarom eigenlijk. Ok, ik kan dit jaar niet met een tentje buiten gaan staan zoals ik verwacht en bedacht had en alle bestellingen van dit jaar kan ik niet ophalen. Maar ik heb nog genoeg vuurwerk in voorraad voor een mooi oud&nieuw en de grenzen met België zijn zo lek als een mandje. Zondag nog even langs geweest bij Zena. Geen controle gezien hoor. Lekker in de achtertuin wat afsteken, ik moet nog maar zien dat de politie komt. Die zijn al zo overwerkt tegen 31 december dat ze alleen op de grote incidenten afkunnen. Niks laten afpakken, zeker niet met deze domme argumentatie. Als ik ervoor zorg dat ik niet het ziekenhuis beland voldoe ik ook aan de reden voor het verbod. Natuurlijk mis je wel de spanning van het vuurwerk ophalen en de sfeer die daarbij hoort, maar hé oud&nieuw zelf wordt heerlijk dit jaar! Nu ook lekker aan het genieten van cat 1, want dat kun je zonder gedoe afsteken en er is best wat leuks op de markt. Ik heb er weer helemaal zin in!

Voor mij is de sfeer toch wel echt verziekt. komt met name ook door het ''geruzie' en de negatieve sfeer hier op het forum de laatste weken.
Normaal is het countdown gedeelte altijd super gezellig rond de december maand.
Elke dag kom ik ff buurten of er ergens nog een gezellig topic is haha!

En stiekem hoop ik dat het verbod afgeschoten word en we toch nog halsoverkop onze bestellingen kunnen ophalen en de kruitstress door het plafond schiet.

Mensen houden van zeiken en klagen, maar owe als een ander het doet dan is t ineens een "probleem".
Gewoon t nieuws gedeelte verwijderen en iedereen die negatief is bannen. Ben je er zo vanaf.

De sfeer is verziekt, doordat we het hebben laten verzieken, niet meer of minder. Alleen samen kunnen we er immers wat van maken, hoe naar t ook is. Maar. Das duidelijk teveel moeite, want elk positief idee word direct tot de grond toe afgezeken/bespot of erger. En als je daar weer wat van zegt ben je t haasje.

Inmiddels zie ik het wat rooskleuriger in. Het verbod biedt nu ook wel kansen die ik eerder al uitsloot. Ik hoef het niet meer thuis te vieren omdat het logistiek gewoon in de kofferbak kan. Dat maakt direct ook dat er nog wat restjes Cat. 2 mee kunnen, het zijn toch mijn buren niet. Daarnaast kan ik helemaal - en de hele dag - los gaan met mijn dochters van 5 en 7 jaar oud. Lekker ouderwets de hele dag stoken, en nu ook genoeg tijd voor spelletjes en andere bezigheden. Een relaxte gourmet ofzo.

Dan nog de besparing in geld; van het geld dat terug is gekomen heb ik mooi een Nintendo switch en een hele stapel spellen kunnen kopen die er normaal niet zou zijn gekomen. Dat gaat een hoop quality time opleveren met het gezin.

Tenslotte is de jacht op Cat. 1 misschien niet zo leuk als op écht vuurwerk, maar een leuke bezigheid blijft het. Dus we maken er maar het beste van, en kijken op 1 januari met een bak popcorn op schoot wel naar het nieuws over het land dat in de fik heeft gestaan.

Herkenbaar Avalanche. Hoewel ik het meeste cat 1 niet meer dan slecht kindervuurwerk vind merk ik wel dat het wat jeugdsentiment triggert. De collectie cat 1 begint inmiddels ook al vrij groot te worden, je moet toch wat :shy: . Ook ik kan na de klap van enkele weken terug inmiddels een beetje uitkijken naar een dag ouderwets stoken. Al voelt het wel wat raar om als volwassen vent met die lullige knetterlintjes en mini fonteintjes te staan :D.

Sinds het verbod bekend is gemaatk is ook de sfeer hier doodgeslagen. Iedereen bekvecht maar een beetje op elkaar.

Ja ik merk zelf ook dat het zoeken naar cat 1 best een leuke invulling is voor het normaal uitzoeken van de producten. Steeds meer winkeliers in de buurt die mooi spul in huis halen, en het voordeel met cat 1 is dat het in de rugzak past en dus op de wielrenfiets overal langs kan gaan. Zo kan ik een mooi tochtje maken én nog wat vuurwerk shoppen. Ondertussen is de collectie dan ook aardig gegroeid.

Dus we maken er maar het beste van, en kijken op 1 januari met een bak popcorn op schoot wel naar het nieuws over het land dat in de fik heeft gestaan.

Dit ja, laat het verbod maar lekker het verbod zijn nu, en laat het illegale vuurwerk de schuld maar krijgen van alle vuurwerkongelukken. Ik gun niemand schade, letsel of problemen op, maar dit is wat ze elkaar nu in de schoot werpen. Gelijk heb je hoor, lekker met CAT1 etteren de hele dag, mijn kinderen vinden het ook geweldig. Geef hun een doos knalwerten en kan zelf lekker m'n gang gaan met allerlei leuks zoals die funke fluiters.

Maar dan wil ik op 2 januari niet horen dat we het vuurwerk gaan verbieden omdat het voor schade heeft gezorgd, want dat is puur oogkleppen op. Laat politie en justitie maar eens bezig gaan met de deur te sluiten naar het illegale circuit.

Hier op het forum wel gezien alles kapot gemodereerd wordt.
Vind dat wel meevallen?

Back
Bovenaan