Sinds het vuurwerkverbod is voor mij de sfeer weg en ben ik minder met vuurwerk bezig

Hoe vervelend en pijnlijk de situatie ook is, ik bekijk het vanuit de filosofie dat het glas altijd half vol is.
Ik ben niet ziek, ik ga niet dood, heb een fantastische vrouw en 2 dochters. Er zijn altijd ergere dingen als een vuurwerkverbod.

We moeten het er het beste van maken. Vooralsnog betekend dit voor ons als gezin dit jaar een oud en nieuw in Duitsland bij familie, mocht er woensdag niet tot een verbod besloten worden aldaar.

Als het verbod ook in DE van kracht word rest me niks meer dat met Cat 1 aan de gang te gaan. Gaat dit me voldoening geven? waarschijnlijk niet maar ook hier is het glas weer half vol.
Zijn mijn dochters blij van de fonteintjes en tollen, dan ben ik ook gelukkig!!

Er is in Nederland inmiddels leuk CAT 1 voorhanden, waarvan ik al aardig wat heb liggen. Eind deze week komt er nog een lading bij van Funke welke ik in Duitsland alvast ga ophalen...en zeg nou zelf dat is kwalitatief best leuk spul. Natuurlijk staat er nog wat leuks op voorraad waarvan ik denk dat die het hemelruim gaat zien mocht ik doorkrijgen dat er in de wijk vuurwerk de lucht in gaat.

Al met al is het een bijzonder jaar waarbij onze hobby en passie onder druk is komen te staan en waarbij we aan het kortste eind hebben getrokken. Desalniettemin ga ik er het beste van maken, is het niet voor mij dan wel voor mijn vrouw en kids!!

kan me helemaal vinden in je bericht!

De sfeer is voor mij niet compleet weg, zeker nu je overal kerstverlichting gaat zien, het kouder is en je hier in de buurt toch steeds knallen hoort. Het is natuurlijk heel anders dan normaal en ben er zeker minder mee bezig, maar het is (en gaat) bij mij niet weg. Ben vooral heel benieuwd hoe het met oud en nieuw gaat lopen. Ik verwacht zeker geen stilte aangezien er nu ook al redelijk wat wordt geknald. Effe afwachten dus.

Ook het idee dat dit wel eens voorgoed kan zijn en belgie ook.
Duitsland denk ik dat die nog wel een aantal jaar mogen knallen voordat het ook voorgoed verboden wordt.
Echt geen fijne gedachte dat alles maar weg moet.

Ik had gehoopt dit jaar met mooi siervuurwerk weg te kunnen knallen met veel gezelligheid in de buurt. Behalve het gedoe met corona zoals sinds half maart thuiswerken, heb ik ook nog twee overlijdensgevallen voor mijn kiezen gehad dit jaar. Waarvan totaal onverwacht het overlijden van mijn schoonmoeder in februari die net met pensioen was. Traumatische gebeurtenis waarvan ik jullie de details zal besparen. Gelukkig is de afhandeling ervan, zoals verkopen van het huis bijna rond.
Het afsteekverbod komt er dus bovenop, en voelt als van achteren getackeld worden door de overheid terwijl je net aan het opkrabbelen bent na een val. Ik weet nog niet wat ik ga precies ga doen met O&N. In ieder geval er het beste van proberen te maken. Ik heb wel wat ideeën. Hoe precies dat is nog steeds de vraag.

Laatst bewerkt:
Ik heb er zelf flink last van, het totale plaatje wat gewoon wegvalt. Kleine dingetjes, details,zoals bijvoorbeeld bij het stoken van wat cat 1 van de week, de geur van het kruid wat je dan ruikt, bij mij werkt het dan zo, dat ik automatisch herinneringen krijg naar de afgelopen jaarwisselingen, allemaal gedachtes door mijn hoofd en dan denk ik van pff, waarom moet het allemaal zo moeilijk, dit jaar gaat het zo anders worden.

Diezelfde avond, ff langs bij het hapje, plaatselijke snackbar, normaliter rond deze tijd, staat er boven op het dak al, de o zo bekende versiering van een vuurwerkboeket, helaas moeten we het dit jaar zonder doen, mijn hart breekt als ik daaraan denk.

De folders die niet gaan komen, de showrooms die leeg blijven, de demo's die niet plaats vinden, de verkoopdagen welke zo anders gaan lopen. Opnieuw hartpijn.

Beetje bij beetje probeer ik het wat meer een plekje te geven, 29e December naar Duitsland, tripje ga ik gewoon doorzetten, hopelijk is de plaatselijke schnitzelboer dan alweer open en kunnen we lekker een hapje eten aldaar.

Tot die tijd blijf ik vanzelfsprekend vuurwerkcrew bezoeken, maar de beleving is geheel anders en dat is inderdaad te merken op het forum, en o zo jammer.

Natuurlijk is die beleving minder. Maar dat vond ik al voor het verbod, doordat er nauwelijks demo's zouden doorgaan. Die zijn toch altijd een belangrijk onderdeel van de beleving voor mij.

Ik probeer er het beste van te maken. Zo heb ik nooit maar 1 seconde omgekeken naar cat 1, maar nu probeer ik me daarin te verdiepen, de toppertjes eruit te halen en projectjes te verzinnen. Ik wil tijdens de 'verkoopdagen' ook 'gewoon' enkele winkels langs om bestellingen te halen. Puur voor het gevoel. Daarnaast zal ik de komende weken hier en daar al wat gaan kopen.
Denk er ook over na om de 29e in Duitsland nog wat klein Funke-spul te halen en misschien 1 of 2 compounds als die 25kg-regel er dan nog toe doet.

Direct na bekendworden van het verbod heb ik een afspraak gemaakt bij Zena en ben daar al geweest. Ik heb dus een paar compounds staan en wat cat 2 fonteinen. Dus ik ga beginnen met cat 1 maar als er geen bezwaren van de buurt zijn doe ik nog wel een Triple X (over van vorig jaar) en de boxen van Zena. De buren vinden het in ieder geval al prima.

Daarnaast bezoek ik VWC nog net zoveel als anders, maar dan vooral voor info over categorie 1.

Het toeleven naar de dag der dagen is helaas niet meer zoals het was! In december ben ik alleen maar bezig met winkels bezoeken, folders verzamelen, demo's bezoeken, lijstjes opstellen, etc! Kortom, december is de maand om perfectie te creëren in je hobby! Geen idee wat ik dan moet doen als je je passie niet kan nastreven! December is een krater en de laatste 3 dagen zijn 3 grote zwarte gaten geworden!

Ik probeer de sfeer er wel in te houden voor mijzelf, maar wil nog niet echt lukken. Ben nog steeds pislink over het vuurwerkverbod, is sinds de uitspraken van Dhr. Gommers bij Beau alleen maar toegenomen. Dan heb ik nog niet eens gehad over Bruls en co met hun feestjes organiseren voor de jeugd, het verbieden van carbid schieten en de roep om het bezit van vuurwerk te verbieden.

Ik voel mij als vuurwerkliefhebber onderhand een crimineel als ik de 31e om 12 uur toch een pot of box aansteek. Hemelsbreed nog geen 2 km hier vandaan zijn ze al 4 avonden / nachten onrust aan het stoken op de Geitenkamp. De politie heeft zich alleen vrijdag laten zien, als ik zie wat er afgelopen nacht weer voor schade is aangericht kan ik er met mijn pet niet bij dat de politie niet keihard optreed. Ik distantieer mij compleet van deze praktijken, heeft niks meer met vuurwerk protest te maken, maar dit had ik wel zien aankomen in de wijk na die aankondiging van het vuurwerk verbod.

De enige reden dat k nu nog frequent op het forum ben is om de ontwikkelingen omtrent een Duits vuurwerkverbod te volgen. Ik heb afgelopen zaterdag een dikke order geplaatst om met een paar freaks de 31e te gaan stoken in Duitsland. Heb het wel zo kunnen afspreken dat ik mocht er een vuurwerkverbod komen in Duitsland dat ik geld terug krijg. Hoop het niet want dan is mijn oud en nieuw echt goed verziekt.

Bij mij is ook alles weg, de hele decembermaand is verkloot.
Draaide normaal nu al de hele dag sky radio christmas maar is nog niet aangeweest. Heb er helemaal geen zin meer in.
Probeer nog wat sfeer te krijgen met cat1 vuurwerk en een korf.

Ik weet niet als de zin er bij mij verdwenen is. De voorpret is zeker weg bij mij maar ik heb ook wel weer een beetje zin in Oud en Nieuw. Nu alles stiekem moet worden gedaan is het ook wel weer een beetje kloten.. Ik heb nog wel een beetje geluk kwa locatie maar toch.. Het kabinet was gewoon te voorbarig geweest om een vuurwerkverbod in te stellen

Gek, maar mijn zin is niet minder geworden. Ik heb geprobeerd, en probeer nog steeds het oud en nieuw gevoel vast te houden. Heb dit jaar wat Categorie 1 vuurwerk gekocht, en hoop me daar mee te vermaken. Wel ga ik de verschillende ritten missen, en het babbeltje met andere freaks. Ik ga zélfs de 4 uur wachten bij Piroshop Arentz missen zoals vorig jaar.

Het is even niet anders, ik heb m'n hoop gevestigd op volgend jaar, en hoewel ik er een hard hoofd in heb, hoop ik oprecht dat we einde volgend jaar weer lekker mogen afsteken.

Ik ga voor dit jaar lekker met de kinderen de straat op, vuurwerk afsteken. Dan maar de hele dag categorie 1 stoken, en lekker de 10:00 vibes terughalen.

Misschien juist een idee om dit jaar het nachtbrakers topic en countdown topic gewoon open te houden?
Gedeelde smart is halve smart en het glas is half vol!
Samen kunnen we er alsnog het mooiste van maken, dat is immers waar we invloed op hebben.
Daar waar je geen invloed op hebt niet je mentale gesteldheid laten beïnvloeden

Ik ben niet minder met vuurwerk bezig maar het plezier is wel veel minder nu. Alles omtrent vuurwerk is negatief en dat heeft vooral met de media te maken in mijn ogen. Nu komen er opeens wat meer berichten dat de normale consument het vuurwerk ook ontzettend gaat missen maar ben nog steeds helemaal klaar met die media en bomenknuffelaars.

Aan de andere kant zal ik nog steeds wel een leuke oud en nieuw hebben maar totaal anders met een andere beleving. Ik hoop dat mijn kids voldoening kunnen halen uit Cat.1 , als dat zo is ben ik ook snel tevreden.

Gek, maar mijn zin is niet minder geworden. Ik heb geprobeerd, en probeer nog steeds het oud en nieuw gevoel vast te houden. Heb dit jaar wat Categorie 1 vuurwerk gekocht, en hoop me daar mee te vermaken. Wel ga ik de verschillende ritten missen, en het babbeltje met andere freaks. Ik ga zélfs de 4 uur wachten bij Piroshop Arentz missen zoals vorig jaar.

Het is even niet anders, ik heb m'n hoop gevestigd op volgend jaar, en hoewel ik er een hard hoofd in heb, hoop ik oprecht dat we einde volgend jaar weer lekker mogen afsteken.

Ik ga voor dit jaar lekker met de kinderen de straat op, vuurwerk afsteken. Dan maar de hele dag categorie 1 stoken, en lekker de 10:00 vibes terughalen.

hahahaha Zelfs de 4 uur wachten bij Arentz gaan we missen.... wie had dat verwacht dat we dat ooit zouden zeggen.

Heb iedereen voor mij een thanx gegeven. Precies hetzelfde gevoel hier. Toch goed om te lezen dat wij er allemaal nog wat van proberen te maken ondanks alles.:kerst:

Laatst bewerkt:
Dit jaar voor het eerst in Januari al begonnen met inkopen, echt een aantal top artikelen in kunnen slaan die dit jaar niet meer geproduceerd worden zoals de Mei Banfa en de Paranoid. Dit jaar zou echt mijn top jaar worden qua vuurwerk, ik had voor 90% alle Funke blokken gekocht en ook voor het 18:00 moment had ik geweldige artikelen besteld tijdens de geweldige freak actie van China Red. Het hele jaar straatfilmpjes kijken op zoek naar items die je niet wil missen, het blijft geweldig.
Toen kwamen de berichten in de media over het verbod, de media wist het al zeker en helaas hadden ze gelijk, vrijdag de 13e werd letterlijk een zwarte dag voor ons liefhebber. Paar dagen flink in de zeik gezeten erover en nagedacht hoe nu verder en daar ben ik nog niet helemaal uit. Er gaat bij mij hoe dan ook vuurwerk de lucht in om 00:00. De dagen na de 13e een stuk minder product video's bekeken maar me nog wel bezig gehouden met vuurwerk, het gaat toch nooit uit merk ik al. Over volgend jaar wil ik wel gewoon positief zijn en ga er dan ook vanuit dat we dan weer volop kunnen stoken, word dus volgend jaar wel echt een goed budget :)

We hebben er hier alleen maar meer zin in. Het gaat een jaarwisseling worden om nooit te vergeten. Grote kans dat het allemaal wel los zal lopen. De politie hier rijd nu al niet meer op vuurwerk meldingen. Iedere avond lijkt het wel alsof we al in de verkoopdagen zitten, zelfs van de harde knallen geniet ik terwijl ik daar normaal niks mee heb. Ik heb er ontiegelijk veel zin in.

We gaan er hier het beste van maken. Kub hout besteld voor de vuren, kofferbak vol met cat1 en als het mag een beetje spelen met de melkbus. Wie weet steekt de buurman nog wel een paar potjes af.

Om 12 uur verwacht ik heel veel illegale dikke blokken en omdat het hier erg mistig was afgelopen jaarwisseling zullen veel mensen nog wel een compoundje hebben staan. Met een paar borrels in de mik gaan die gewoon de lucht in is mijn verwachting.

Stap effe uit de liefhebber vuurwerkbubbel. 75 procent van de Nederlandse bevolking is toe aan een feestje. 31 december gaat het los als nooit te voren.

*Ik zie het dat de aftelklok op volgend jaar is gezet. Totaal geen begrip voor, maak er gewoon het beste van.

GENIET!

Laatst bewerkt:
Voor mij is de sfeer flink verkloot. Ik probeer er nog het beste van te maken door veel eerder dan normaal het Duitse forum te volgen en mijn plannen voor de trip naar Duitsland uit te werken, maar de stress die normaal rond deze tijd toeslaat is natuurlijk ver te zoeken. Ik ga proberen om O&N zo normaal mogelijk te laten verlopen, maar ik houd mezelf niet voor de gek. Vergeleken met een normaal jaar wordt het helemaal ruk.

Plezier is compleet weg, heb nog ontzettend veel staan.
Zie nu al met grote leden ogen het gezeik van buren. Hoop dat het gezeur meevalt als ik
Pas vanaf 23.30 tot 00.30 stook

Ja het wordt anders dit jaar. Minder drukte op het forum, geen verkoopdagen, geen (echt) nachtbrakers topic, geen last minute aankopen doen, geen sfeerproeven in de winkels. Maar...

Toch kijk ik er ook wel weer naar uit. Het weekend na de 13e zat ik echt even in de put. Ik heb bijna geen oog dicht gedaan. Ondertussen toch al wat cat. 1 aan het kopen en af en toe wat stoken. Twee bestellingen naar volgend jaar door geschoven. Dus daar mag ik een jaar naar uitkijken. Volgend jaar dus ook een 'dubbel' budget. Ook ben ik al weer wensenlijstjes aan het maken voor volgend jaar. Ik zie het maar als een extra lange aanloop.

Ook buiten begint de sfeer weer te komen met alle kerstverlichting e.d. En met dit soort prachtige heldere weer zijn de kriebels er toch wel.

Ik hoop toch ook echt dat we er met alle forum leden toch nog een leuke en gezellige decembermaand van kunnen gaan maken!

Back
Bovenaan