Silver Salute

De knal is hard voor nl begrippen omdat er per 2 en 3 ineeens klapt niet hoog, maar een bs-120 knalt die cake zowiezo eruit, het is gewoon een standaard cake veel mensen hier overdrijven te veel.

Hebben jullie allemaal aandelen bij wolff?

Silver Salute is leuk ja... PUNT Maar IK<-- ik herhaal IK vind hem niet zo bijzonder als je puur naar de knal kijkt!

Ik hoef niet perse mijn mening te verkondigen hier, en discusieren over smaak is ook een gebed zonder einde!

Als je de silver salute niet kent en je eigenlijk geen fan bent, zoals mij, van kanl vuurwerk is dit zeker geen aanrader.

De knal is een knal, het is geen knal die een aardbeving veroorzaakt! Dus niks echt bijzonders,,

Dit is MIJN mening, en ik denk dat het goed is om verschillende meningen bij elkaar te plakken!

Denk dat niemand aandelen heeft bij Wolff, beetje rare opmerking omdat veel mensen het wel een goede cake vinden en jij toevallig niet:wink:

Je hoeft je mening niet te verkondigen zeg je, heb je ook gelijk in, maar vervolgens eindig je met: Ik denk dat het goed is om verschillende meningen bij elkaar te plakken ?

Dat jij de knal een knal vind is prima, maar de burst is zeker wel harder dan andere cakes.

Wel moet ik je gelijk geven als je geen fan bent van knal dat je deze cake beter links kunt laten liggen, dan is er niet veel aan.

De knal is hard voor nl begrippen omdat er per 2 en 3 ineeens klapt niet hoog, maar een bs-120 knalt die cake zowiezo eruit, het is gewoon een standaard cake veel mensen hier overdrijven te veel.

Waarom toch altijd de vergelijking met professioneel vuurwerk? Wordt daar een beetje moe van. Dit is niet te vergelijken met professioneel vuurwerk, maar het is gewoon een fantastisch stuk vuurwerk.

Oorspronkelijk geplaatst door Slomo:
De knal is een knal, het is geen knal die een aardbeving veroorzaakt! Dus niks echt bijzonders
Het is maar goed dat er verschillende meningen zijn,maar volgens mij hebben we het hier over vuurwerk toch? Niet over explosieven!!!

Het is maar goed dat er verschillende meningen zijn,maar volgens mij hebben we het hier over vuurwerk toch? Niet over explosieven!!!

Als je om 00:00 de silver salut naast een random zena cake neer plant merk je in het geluid vrij weinig verschil! Ja er is verschil maar dat verschil is minimaal en word op het moment dat hij alleen op een rustig moment gestookt word heel erg versterkt door het gebrek aan andere afleiding(lees sier)..

Het is heel simpel, puur omdat je gefocussed ben op de salute's heb je meer ''oren'' over om het geluid op te pakken.

Mischien even iets anders verwoorden. Het menselijk brein hoort bepaalde dingen, athans je hoort alles maar je kop verwerkt alleen de dingen waar je je op focussed! Goed voorveeld ter ondersteuning zijn drugs, op het moment dat je drugs gebruikt beleef je alles veel intenser, dit komt doordat je hoofd meer geluiden gaat verwerken omdat drugs ervoor zorgt dat er ruimte vrij komt in je hersens!

Het is dus ook meer dan logisch dat je knal harder LIJKT, sterker nog ik durf te beweren dat in Decibel het erg tegen zal vallen voor de meeste..

Ik kan het nog iets technischer uit proberen te leggen maar ik denk dat ik zo een grotere doelgroep te pakken krijg.

Wees eens realistisch.. Als je om 10:00 in de ochtend een random dynasty danwel bonfire cake afsteekt en puur focussed op het GELUID, dus ruimte in hersenbalk creert daarvoor, hoe hard zijn ze dan?

De cake is wel een leuke cake, en tuurlijk zit er een aardig geluid in. Maar overdrijf niet, als een leek de meeste reacties hier leest verwacht je dat elk autoalarm binnen een straal van 200m afgaat, dat is NIET zo.

Voor mij maakt het niet hoe je het verwoord ik vind het een topper van een knalbak,en ik verwacht van geen enkel nederlands stukje vuurwerk dat er auto alarmen af zullen gaan het is natuurlijk ook niet alleen om het geluid te doen maar ook de mooie mines en de Salvo's waar hij mee schiet maken dit voor mij nog steeds de beste knalbak.

PS Drugs en vuurwerk gaan niet samen ook niet als je dan intenser gaat horen doe dan maar een gehoorversterker in

Als je om 00:00 de silver salut naast een random zena cake neer plant merk je in het geluid vrij weinig verschil! Ja er is verschil maar dat verschil is minimaal en word op het moment dat hij alleen op een rustig moment gestookt word heel erg versterkt door het gebrek aan andere afleiding(lees sier)..

Het is heel simpel, puur omdat je gefocussed ben op de salute's heb je meer ''oren'' over om het geluid op te pakken.

Mischien even iets anders verwoorden. Het menselijk brein hoort bepaalde dingen, athans je hoort alles maar je kop verwerkt alleen de dingen waar je je op focussed! Goed voorveeld ter ondersteuning zijn drugs, op het moment dat je drugs gebruikt beleef je alles veel intenser, dit komt doordat je hoofd meer geluiden gaat verwerken omdat drugs ervoor zorgt dat er ruimte vrij komt in je hersens!

Het is dus ook meer dan logisch dat je knal harder LIJKT, sterker nog ik durf te beweren dat in Decibel het erg tegen zal vallen voor de meeste..

Ik kan het nog iets technischer uit proberen te leggen maar ik denk dat ik zo een grotere doelgroep te pakken krijg.

Wees eens realistisch.. Als je om 10:00 in de ochtend een random dynasty danwel bonfire cake afsteekt en puur focussed op het GELUID, dus ruimte in hersenbalk creert daarvoor, hoe hard zijn ze dan?

De cake is wel een leuke cake, en tuurlijk zit er een aardig geluid in. Maar overdrijf niet, als een leek de meeste reacties hier leest verwacht je dat elk autoalarm binnen een straal van 200m afgaat, dat is NIET zo.

de SS is daadwerkelijk harder dan gewone consumentencakes en zeker die van Zena worden eruit geblazen.
Heb zelf genoeg gehoord en gezien, maar er zijn geen siercakes geweest die de SS eruit knalden.

Wat overigens niet inhoudt dat de siercakes van tegenwoordig zwakke burstknallen hebben, want sommige siercakes hebben echt flinke burstknallen. De cakes van Wolff, Royal en Bonfire hebben inderdaad zeer harde bursts. Neemt niet weg dat de SS er nog steeds bovenuit komt.

Hier dan mijn fimpje van deze fantastische knalbak.(wie kan me zeggen hoe ik Vimeo videos hier embedded kan neerzetten??)

Dat is allemaal misschien wel waar, maar het blijft een feit dat de knallen van de Silver Salute echt 1 van de hardste (ik denk zelfs DE hardste) zijn die je in consumentencakes zult vinden. Heb er dit jaar een heleboel gestookt, en deze stak er qua geluid met kop en schouders bovenuit. En nee, niet omdat ik "oren" overhad om te luisteren, gewoon omdat hier de hardste klap met de meeste druk vanaf kwam. Nogmaals, vergeleken met ander consumentenvuurwerk. Er zal niemand met z'n volle verstand beweren dat je hiermee autoalarmen laat afgaan of dat ze harder gaan dan menig buitenlands saluteblok, maar dat was ook niet de discussie volgens mij.

Hier nog effe een filmpje van mijn Silver Salute finale projectje:
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Goed gefilmd Patrick, is de videokwaliteit op vimeo beter als op you tube?
Want het valt mij op dat you tube helemaal niet in HD uitzend, alhoewel ik wel met een HD camera werk!
En ik heb ook al bij setting instellingen gekeken' maar ook daar kan ik em alleen op 240 P zien.

Goed gefilmd Patrick, is de videokwaliteit op vimeo beter als op you tube?
Want het valt mij op dat you tube helemaal niet in HD uitzend, alhoewel ik wel met een HD camera werk!
En ik heb ook al bij setting instellingen gekeken' maar ook daar kan ik em alleen op 240 P zien.

Hoi hauptman,

Ja klopt ik heb het filmpje ook op YT ge-upload en daar is de kwaliteit zeker minder,ik vind het filmpje van mij qua kwaliteit niet echt slecht maar ik film dan ook met een foto camera.

zozo wat een apparaatje.. we staken hem af op 29 decmber, je zag de hele buurt door de ramen kijken van wat gebeurt hier? er kwamen zelfs mensen boss nar buiten omdat de honden of kinderen bang waren!!

Dat is allemaal misschien wel waar, maar het blijft een feit dat de knallen van de Silver Salute echt 1 van de hardste (ik denk zelfs DE hardste) zijn die je in consumentencakes zult vinden. Heb er dit jaar een heleboel gestookt, en deze stak er qua geluid met kop en schouders bovenuit. En nee, niet omdat ik "oren" overhad om te luisteren, gewoon omdat hier de hardste klap met de meeste druk vanaf kwam. Nogmaals, vergeleken met ander consumentenvuurwerk. Er zal niemand met z'n volle verstand beweren dat je hiermee autoalarmen laat afgaan of dat ze harder gaan dan menig buitenlands saluteblok, maar dat was ook niet de discussie volgens mij.

Hier nog effe een filmpje van mijn Silver Salute finale projectje:
movie

Leo wat een heerlijk geweld man schitterend.Ik zag dat je ook uit Enschede kwam,ik had dit wel willen zien man,bedankt.

ben ook zeker van mening dat dit de hardste knal cake van nederland is heb hem dit jaar of al weer vorig jaar een stuk of 20 keer meegemaakt maar ben er echt over te spreken hij kom wel iets vaker in de volgende bestelling echt een toppertje

Ik had dit jaar 14 stuks Silver Salute. In de finale van mijn show 12 stuks verwerkt, dat was echt genieten geblazen! Het hele veld waar ik schoot was verlicht, en de knallen waren in het hele dorp te horen!

Ik beweer nergens dat de ´´knallen´´ niet het hardste zijn van Nederland, ik beweer alleen dat het verschil hier dermate overdreven word dat het bijna lachwekkend is.

Over het oren gedeelte, is puur wetenschappelijke informatie en niet uit mijn duim gezogen.

Als je in de auto rijd en op het verkeer let hoor je weinig van de radio, als je hem hetzelfde geluid aan laat staan midden in de nacht op een afgelegen plek en je probeert te luisteren wat er gezongen word hoor je de radio ineens weer wel..

Je kan de ingang van je oren zien als een trechter, elke trilling komt naar binnen door de trechter, echter je hersen moeten de trillingen die binnen komen verwerken via de linker naar de rechter hersenhelft, hierbij dienen de signalen over je hersenbalk te worden gestuurd (verbinding tussen links en rechst).

En daar zit het ''geintje'' de meeste hersenbalken zijn niet zodanig ontwikkelt dat alle geluiden worden omgezet in signalen! Hier word onbewust, soms bewust (focussen), een deel gefilterd wat belangrijk lijkt te zijn! Als je dus niet bewust zorgt dat je de trilling(lees kanllen) verwerkt tot signalen zullen zij minder sterk overkomen dan dat je gefocussed bent op de knallen en elke trilling tot in de puntjes laat verwerken door je hersenbalk en zodoende de signalen wel opvangt die normaliter eruit gefilterd worden.

jammer dat er nergens decibel test te vinden zijn om mijn verhaal ondersteuning te geven.:(

Hij is hard! Zeker weten maar het verschil % wise zal dermate laag zijn dat het theoretisch gezien een slechte knal cake is!..

Een klein voorbeeldje, puur hypothetisch gezien.

Ik vergelijk hem dan bij deze even met de Kickstarter van lesli, pyro shopper. € wise +/- beetje zelfde per shot, daarnaast in beide mines en kunnen we die tegen elkaar weg strepen!

Stel de Kickstarter heeft een burst knal van 75DB (hypothetisch). Dan heb je dus een medium tot harde knal met een lekker boeket! Als je dan de salute neemt heb je ALLEEN de burst knal! dus eigenlijk maar 1 effect! en dat effect is net zo duur als de beide effecten van de kickstarter,, Om prijs kwaliteit dan in ogeschouw te nemen moet hij 2x zo hard knallen wil het prijs kloppend zijn..

nou no way dat dat het geval is.. hij is hard maar dat kleine verschil is veel te weinig voor de kosten die je maakt.

Anyway leuke cake om te knallen maar als je echt wilt knallen en niet zo een groot budget heb zal ik toch echt verder zoeken! en als je wel in staat bent om makkelijk 22€ neer te leggen kijk dan eens over de grenzen heen, als je daartoe in staat bent danwel wil. En als dat niet het geval is, en je wilt perse iets harder knallen dan de normale effect cake's, ja dan is de silver salute een leuk alternatief!

Back
Bovenaan