Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
toen ik 3x “ik heb een hekel” las, was ik ervan overtuigd dat moppersmurf achter jouw toetsenbord was gekropen.Ik heb een hekel aan:
Kerst in november...kerstboom komt er hier pas na 15 december in en is op 2 januari weer weg.
Ik heb een hekel aan nepbomen.
Ik heb een nog grotere hekel aan gekleurde lichtjes. Ze moeten zwak geelwit verlichten.
Op sparren ben ik ietwat kritisch, ik heb zelf eens sparren gekweekt. Mooiste kerstboom is voor mij de Servische spar (P. omorika), maar traditioneler is de Fijnspar die je overal in NEderland in bossen ziet. Maar wij hebben zelf een Zilverspar, die houdt zijn naalden goed vast. De Europese zilverspar komt daarbij aan de Walcherse kust massaal op, echt op sommige plekken bij honderden en daaruit blijkt dat deze goed tegen droogte kan. Want droogte deert 'm totaal niet en dat zal wel verklaren waarom hij zijn naalden goed vasthoudt.
Enfin: geen kerst voor de Sint het land uit is is hier het devies. Ik vind ook dat een maand of langer zo'n kerstboom in huis afbreuk doet aan de ervaring. Maar het is een vrij land en ieder het zijne!
Ik zeg niks meer aan doen!!