Nu een waargebeurde short story.
29 December 2010 - A true (short) story
Half negen in de ochtend. Mijn wekker gaat eindelijk af! Het is een zeer lange nacht geweest. Alhoewel ik de slaap moeilijk kon vatten ben ik daarna toch niet meer wakker geworden tot mijn wekker ging, gelukkig. Over een goede anderhalf uur ga ik met m'n vader naar de winkels om mijn bestellingen op te halen, realiseer ik me. Ik sta overvrolijk op en kleed me als een speer aan.
Na even wat gegeten te hebben en mijn tanden gepoetst te hebben (voor de duidelijkheid douche ik mij 's avonds hoor

), was het iets na negen uur. Even tijd om de fora af te struinen naar de eerste collecties dus! Er waren al enkele mensen die foto's geplaatst hadden van hun eerste deeltjes. Sommige lagen nog net niet met slaapzakken voor de deur op de opening te wachten! Geweldig, dat is pas sfeer.
Na een half uurtje op de fora at ik nog even wat en pakte ik mijn afhaal bewijzen erbij. Wel zo handig natuurlijk voor deze grote dag. Nog even later was het tijd om in de auto te stappen met mijn vader. Na een dikke tien minuten ruiten krabben (ja het was erg koud!), konden we onze reis beginnen. Of nouja, eigenlijk mijn reis hé. Met een muziekje op waren we na een klein kwartiertje al bij Harings Vuurwerk te Almelo.
Hier was de sfeer zoals altijd goed. Al snel was ik aan de beurt en ik had nog een prijsvraag gewonnen ook, dus won ik een pot van 45 euro en een mobieltje! Helemaal geweldig uiteraard. Mijn dank nogmaals naar Bastiaan en Harings. Na de bestelling hier dus opgehaald te hebben reden we door naar Wierden; de vuurwerkdiscount. Ook hier haal ik al jaren mijn vuurwerk.
Eventjes wachten weer en ik was aan de beurt. Ik zag Timo en Gerlo nog (|-TIMOOW-| en Drummer92), en dat was natuurlijk extra leuk. Na een paar minuten stond mijn tas vol met vuurwerk weer op de toonbank en verlieten we, na nog een 2000 klapper te hebben gekocht voor €3(!!) euro, de winkel weer. Nu als laatste nog naar Vuurwerktotaal in Almelo oftewel de fietsenmaker Profile Smit.
Ook hier waren we snel aan de beurt. Naast mijn gewone bestelling nog even een los pakje Chooêt Mega Shock box gehaald; deze zagen er namelijk super uit op de al beschikbare filmpjes. We reden vervolgens weer naar huis en daar stalde ik al het vuurwerk maar eens uit voor een collectiefoto. Deze is te zien in het collectiefoto topic 2010/2011. Nu was het wachten natuurlijk op de dag zelf...