Short stories van SniperX

SniperX

VWC lid
Ik heb weer schrijfinspiratie, en zal jullie rijkelijk gaan belonen.
In de vorm van korte verhalen, steeds een A4'tje groot ongeveer.
Dit zijn pure sfeerverhaaltjes.
Binnenkort komt verhaal 1. Het kan over winter, kerst, of oudjaar zelf gaan!
Alles voor de sfeer.

Later meer, hoop dat 't een leuk idee is!

Voorproefje Voor jullie!

Tim en het kerstcadeau.

Het is 24 December, zeven uur in de avond. Kortom, kerstavond.
Tim zit gespannen voor de verwarming, morgenochtend krijgt hij zijn kerstcadeau's!
"Ik kan echt niet wachten tot morgen pap!" zegt Tim.
"Nog even geduld kereltje." antwoord zijn vader.
Iedere twaalf-jarige wacht gespannen op zijn kerstcadeau's.
En Tim is extra gespannen, aangezien het over een week oudejaarsdag is, en hij zoveel van vuurwerk houdt. Zijn cadeau's hebben hopelijk met vuurwerk te maken!
Negen uur 's avonds al gaat Tim naar bed. Vol spanning zet hij zijn wekker om acht uur 's ochtends. Ietwat vroeg, maar dan al mag hij zijn cadeautjes uitpakken. Zal het vuurwerk zijn? Met een gespannen gevoel valt hij in slaap.

De volgende ochtend is het zover. Tim pakt zijn cadeautjes uit en ja hoor. Een vuurwerkbon van 50 euro van de intratuin! De Kerstman, of nou ja, zijn ouders dus, zijn vrijgevig geweest. Tim kan zijn geluk niet op en begint gelijk met het invullen van de folder naast de openhaard.....

**Slechts een klein voorproefje hoor**

Dit is altijd leuk. Geweldig om te lezen zo 's avonds achter de pc terwijl het buiten koud is, kopje chocolademelk erbij en het plaatje is compleet. Verheug me nu al op je eerste verhaal. :p Worden het verzonnen verhalen of waar gebeurde?

EDIT: Terwijl ik dit typte zie ik dat je ons al een voorproefje hebt gegeven. :)

Deels verzonnen en deels op waarheid gebaseerde verhalen voor de liefhebbers. D.w.z. er komen ook short stories over mijn eigen belevenissen!

Barry Otter en de Secret Salute der wijzen

"Triiing. Triiing." Barry zijn wekker gaat luid als altijd af.
Normaal gesproken draait Barry zich nog een keer om, maar vandaag is het totaal anders.
Het is namelijk, na lang wachten, eindelijk de eerste verkoopdag!
Barry schiet snel zijn kleren aan en loopt naar beneden om eerst even te ontbijten. Daarna even tanden poetsen en inmiddels zijn ook zijn ouders al opgestaan.

"Barry, denk je erom dat we over een kwartier naar Vuurwerkstein moeten?" zegt zijn vader prompt. "Ja pap dat weet ik, ik ben al helemaal klaar hoor!" antwoordt Barry opgewekt.
Ook al is het nog maar half tien 's ochtends, Barry is klaarwakker.
Een kwartiertje later is het zo ver en stapt Barry samen met zijn vader op de bezemsteel. Na een paar minuutjes arriveren ze bij Vuurwerkstein. Even wachten nog, en Barry is aan de beurt.

"Volgende alstublieft." zegt de medewerker. Barry stapt naar voren en legt zijn afhaalbewijs op de toonbank. "Bestelnummer 666, wat toevallig. Daarmee kom je namelijk in aanmerking voor een secret salute!" zegt de vriendelijke medewerker. "Indien je de volgende vraag correct beantwoord natuurlijk." vervolgt hij zijn verhaal. "Hoe lang verkoopt Vuurwerkstein al vuurwerk?" luidt de vraag. "Zeven jaar." antwoordt Barry meteen. "Correct! Je wint de Secret Salute van Rubro. Gefeliciteerd!" zegt de medewerker vrolijk. Barry kijkt nu nog vrolijker dan hij al deed en zijn hartslag stijgt wanneer de medewerker terugkomt met zijn bestelling én de grote pot.

Eventjes later loopt Barry tevreden de winkel uit. Samen met zijn vader klimt hij weer op de bezemsteel om de weg naar zijn huis te vervolgen. Buiten is het wel ijs koud te noemen met een temperatuur van een graad of twee onder nul. Thuis aangekomen besluit Barry eerst even bij de open haard te gaan zitten met een lekkere kop warme chocolademelk. Zijn ouders zijn net als hij zelf zeer benieuwd naar de Secret Salute, en Barry loopt naar buiten met een aansteker.

Barry steekt het lontje aan en doet een paar stappen naar achteren. Het lontje sist door en vol spanning kijken Barry en zijn ouders toe. Een salvo van harde knallen schiet de lucht in. Barry en zijn ouders genieten vol op van het geweld dat de Secret Salute teweeg brengt en staan met open mond toe te kijken. Na een halve minuut is de pot helaas ten einde en is er een grote rookwolk ontstaan. Barry loopt weer naar binnen om zijn chocolademelk verder op te drinken.... Op naar oudejaarsdag dan maar!

Bedankt!
Ik schrijf er vanavond nog wel even eentje denk ik! Is leuk om te doen en niet veel moeite voor mij.

Nu een waargebeurde short story.

29 December 2010 - A true (short) story

Half negen in de ochtend. Mijn wekker gaat eindelijk af! Het is een zeer lange nacht geweest. Alhoewel ik de slaap moeilijk kon vatten ben ik daarna toch niet meer wakker geworden tot mijn wekker ging, gelukkig. Over een goede anderhalf uur ga ik met m'n vader naar de winkels om mijn bestellingen op te halen, realiseer ik me. Ik sta overvrolijk op en kleed me als een speer aan.

Na even wat gegeten te hebben en mijn tanden gepoetst te hebben (voor de duidelijkheid douche ik mij 's avonds hoor :p), was het iets na negen uur. Even tijd om de fora af te struinen naar de eerste collecties dus! Er waren al enkele mensen die foto's geplaatst hadden van hun eerste deeltjes. Sommige lagen nog net niet met slaapzakken voor de deur op de opening te wachten! Geweldig, dat is pas sfeer.

Na een half uurtje op de fora at ik nog even wat en pakte ik mijn afhaal bewijzen erbij. Wel zo handig natuurlijk voor deze grote dag. Nog even later was het tijd om in de auto te stappen met mijn vader. Na een dikke tien minuten ruiten krabben (ja het was erg koud!), konden we onze reis beginnen. Of nouja, eigenlijk mijn reis hé. Met een muziekje op waren we na een klein kwartiertje al bij Harings Vuurwerk te Almelo.

Hier was de sfeer zoals altijd goed. Al snel was ik aan de beurt en ik had nog een prijsvraag gewonnen ook, dus won ik een pot van 45 euro en een mobieltje! Helemaal geweldig uiteraard. Mijn dank nogmaals naar Bastiaan en Harings. Na de bestelling hier dus opgehaald te hebben reden we door naar Wierden; de vuurwerkdiscount. Ook hier haal ik al jaren mijn vuurwerk.

Eventjes wachten weer en ik was aan de beurt. Ik zag Timo en Gerlo nog (|-TIMOOW-| en Drummer92), en dat was natuurlijk extra leuk. Na een paar minuten stond mijn tas vol met vuurwerk weer op de toonbank en verlieten we, na nog een 2000 klapper te hebben gekocht voor €3(!!) euro, de winkel weer. Nu als laatste nog naar Vuurwerktotaal in Almelo oftewel de fietsenmaker Profile Smit.

Ook hier waren we snel aan de beurt. Naast mijn gewone bestelling nog even een los pakje Chooêt Mega Shock box gehaald; deze zagen er namelijk super uit op de al beschikbare filmpjes. We reden vervolgens weer naar huis en daar stalde ik al het vuurwerk maar eens uit voor een collectiefoto. Deze is te zien in het collectiefoto topic 2010/2011. Nu was het wachten natuurlijk op de dag zelf...

epknxi.jpg

Avond,

Binnenkort een nieuw langer verhaal, niet heel lang, paar pagina's denk ik.
Het verhaaltje heet: Oudejaarsdag in de holle aarde.

De holle aarde? Zullen vele van jullie nu denken.
De holle aarde is een theorie die al eeuwen oud is. Het gerucht gaat, nog steeds, dat er op een aantal plekken op aarde gaten zijn (NoordPool, ZuidPool) naar het holle gedeelte van onze aarde (als deze al hol is). Hier zou een intelligentere beschaving leven die ver op ons voorloopt. Dit heet Agartha.
Of het nu echt of nep is, ook hier wordt dan maar voor 't gemak oudejaarsdag gevierd.
En uiteraard met heel ander vuurwerk dan wij kennen, want tja, ze zijn verder dan wij hé.

Half zes in de ochtend. Paul staat op voor een vlugge douche. Na het douchen even vlug ontbijten en dan is het tijd voor zijn dagelijkse wandeling. Vandaag, 28 December 2011, is het de dag voor het begin van de vuurwerk verkoopdagen. Paul is dan ook extra gemotiveerd voor zijn tochtje. Zo rond 7 uur begint Paul aan zijn wandeling door 't bos. Net als altijd erg sfeervol in deze periode van het jaar. De bladeren, de kou, de kale bomen... Alles is sfeervol.

Paul hoort in de verte al weer een paar knallen. Ze zijn er vroeg bij, het is pas net 7 uur geweest. Maar ja, met nog drie dagen tot D-Day is het ook wel logisch. Des te meer sfeer voor Paul.. Rustig loopt hij door, totdat hij plots bij een gat komt dat hem nog nooit eerder opgevallen is. Het gat is vrij groot en zit niet in het pad zelf. Paul besluit een kijkje te gaan nemen en wanneer hij in het gat kijkt slaat de angst hem om het hart.

Wat ziet hij nu? Als hij in het grote gat kijkt ziet hij bergen, een strak blauwe lucht, prachtige bloemen en vegetatie. Helemaal geen winters landschap, puur zomers. Paul staat met open mond naar het gat te kijken en besluit er in te stappen. Zodra hij er instapt beland hij in een soort wereld waarvan niemand weet dat hij bestaat. Paul wordt direct begroet door wezens die er heel anders uit zien dan de mens, maar toch ook wel weer iets van de mens weghebben. Gek genoeg spreken ze wel gewoon een soort Engels, alleen lijkt het Engels nogal vervormd te zijn.

"Hello Admiral. Welcome to the world of Agartha. Ye olde' world. We are more advanced than your society is. That's because we live in the hollow earth. Not many people know of the hollow earth its existence. Many people don't believe the theory, but as you see it's true. We don't know seasons. It's always the same weather here. About 25 degrees Celsius and sunny." vertelt het wezen Paul.

Met open mond kijkt Paul nog steeds toe en hoort zijn verhaal aan. "I never knew the hollow earth existed." antwoordt Paul. "Many people think it's bullocks. But it's not admiral. Admiral Byrd has once visited us too, but that's like seventy years ago. Anyway, we'd like it if you'd stay with us for let's say a day or four. Because in three days it's New Years Eve here as well...."

Later meer

Back
Bovenaan