Shell-Martijn, Oud en Nieuw 2012-2013

Mooie films weer hoor! Worden ook aardige shells gestookt in je buurt, zie ze op meerdere filmpjes op de achtergrond voorbij komen. Maar wat ik me nu afvraag, ik heb zelf ook wat projecten gefilmd afgelopen jaarwisseling (voor het eerst met een echte camera), maar ik heb er toch een raar gevoel aan over gehouden (de vraag komt zo hoor...:p). Door het filmen en het kijken op het schermpje heb ik niet het idee dat ik het vuurwerk echt beleefd heb, heb jij dat nou niet??? Jij filmt ook vanuit de hand zie ik, dus vandaar de vraag!

Mooie films weer hoor! Worden ook aardige shells gestookt in je buurt, zie ze op meerdere filmpjes op de achtergrond voorbij komen. Maar wat ik me nu afvraag, ik heb zelf ook wat projecten gefilmd afgelopen jaarwisseling (voor het eerst met een echte camera), maar ik heb er toch een raar gevoel aan over gehouden (de vraag komt zo hoor...:p). Door het filmen en het kijken op het schermpje heb ik niet het idee dat ik het vuurwerk echt beleefd heb, heb jij dat nou niet??? Jij filmt ook vanuit de hand zie ik, dus vandaar de vraag!

Dank je. Ja Was best een leuke hoek om in de gaten te houden met die shells. Zat echt mooi spul tussen en idd, bij toeval een aantal op beeld:).

Maar goede vraag die je stelde. Ik heb dit in het begin dat ik ben gaan filmen ook gehad. Vooral bij shows betrapte ik me erop dat ik meer op het schermpje zat te kijken dan in de lucht.
Ik wilde, ook op statief alles zo mooi mogelijk in beeld brengen.
En dan kwam ik thuis en dacht ik, wat heb ik nou gezien. De grootse beleving is dan weg omdat je het niet in verhouding ziet met de werkelijkheid.
Naarmate ik meer filmde leerde ik al snel de 2 dingen te combineren. Schermpje kijken of het goed gaat en daarna de lucht in kijken.

Op een statief natuurlijk een stuk makkelijker.
Maar net wat je zegt, nu met oud en nieuw, filmen uit de hand is weer wat anders.
En het feit dat je een cam vasthoud kan ik me voorstellen dat je het idee krijgt vuurwerk niet echt beleefd hebt.

Omdat ik veel meer film dan alleen vuurwerk:) merk ik eigenlijk niet eens meer dat ik een cam heb als ik film en gaat het eigenlijk vanzelf.
Hou het schermpje in de gaten, ondertussen het vuurwerk, richt de cam en beleef het prima.
Dus nee, ik heb niet het gevoel gehad dat ik het niet goed beleefd heb.

Maar inderdaad: Je zal het het beste beleven als je gewoon je handen vrij hebt, tussen je projecten doorloopt terwijl het knalt, niet op je cam hoeft te letten en gewoon gaan, absoluut waar.

Maar ja, dan kan ik me vuurwerk niet zo laten zien zoals ik het wil, hahaha

En weer een update.
Voor de crackling liefhebber, de Crackling Willow van Kometa.
Prachtige 19 schots pot.
Ook weer heerlijk om naar te kijken. Een toppertje:)

Vrijdagmiddag, weekend is weer begonnen.
Maar inluiden met een pijl dit keer.
Uit het Tivoli pakket van Loots.
Ik zocht mooie pijlen, had hier filmpjes van gezien en vond deze wel erg netjes.
Oudjaarsavond er 1 gestookt, niet meteen de zwaarste:)

Tot zover wil ik trouwens iedereen bedanken die het topic volgt en voor alle reacties.
De films worden zowel op vwc als op me yt kanaal goed ontvangen.
Daar doe ik het ook voor.
Terwijl ik sta te filmen weet ik gewoon, dit gaan mensen straks leuk/mooi vinden...

Wetende dat ik de dagen, weken, maanden erna nog druk bezig ben met vuurwerk.
Vrouwlief denkt na 1 januari, pffffff, zal nu toch wel minder bezig zijn met vuurwerk....

Hahahaha, sorry, ben misschien nog wel drukker:)

In mijn gezin heb ik gewoon maar even tijd per avond iets te doen, heb ik een redelijk snelle pc, maar toch kost het tijd zoals ik het wil.
En soms wordt het te laat/nachtwerk als ik echt iets af wil hebben.
Ben al een paar keer slapend gevonden achter de pc, dan weet ik ook niet de volgende dag meer wat ik gedaan heb.
Maar dan kijk ik wat er op de pc staat, heeeee, meevaller, heb ik toch ook nog gedaan, hahahaha...

Ik heb wel een rap tempo met updaten, maar niet alleen vwc zit op me films te wachten, ook heel wat anderen op yt.

Dan kan ik alles wel meteen op yt knallen, maar dan is de spanning op vwc weer weg:)
Want dan wordt het al op yt bekeken en vwc weer minder.

Zodoende beetje tussen oplossing gezocht.
Net zodat straks de eerste shows zich weer aandienen, ik klaar ben met oud en nieuw films en door ga op yt met de shows.

Iedereen blij toch?

Heb nu nog 2 projecten klaar staan te uploaden en daarna nog 4 grote jongens...

Ja, daarna zal het topic net als vorig jaar weer een beetje uitdoven, maar dan weet ik wel dat ik heel wat mensen heb laten genieten van al het moois waarvan ik ook heb genoten:)

Zaterdag update...
Project van Lesl:)
Heeft die weer super gedaan!
Van binnen doorgelont zodat het geheel netjes en strak afging.

Zaterdagmiddag update dan nog maar:)

Project gebouwd met de Fuego. Wat een machtig ding is het ook!
Ja, helaas vond eentje het niet nodig te vlammen...

Aankomend oud en nieuw wordt het project vetter, harder, sneller. Plannen krijgen al vorm:)

Bonk bonk bonk, ding dong.
Ha, dit was de laatste update van klein spul. Er staan een paar grote jongens voor de deur die online willen:)

Die Fuego,s zijn echt ziek man! Dit jaar maar is eentje halen,:) En donders mooi project! Zowel die van Lesl,als die van jou.

Laatst bewerkt:
Wat n mooie filmpjes weer, stuk voor stuk goed voor n dvd-tje van te maken :rolleyes:
En die intro's maken het helemaal af..
Ik hou deze topic goed in de gaten haha..

Ha, dit was de laatste update van klein spul. Er staan een paar grote jongens voor de deur die online willen

ok martijn dus nu gaat het (echte werk) komen... super ben benieuwd..

Even snel een sfeerfilmpje tussendoor.
2 februari haalde ik me eerste 1000 abonnees op yt. Dat is even behoorlijk hard gegaan:)
Dat is natuurlijk weer een filmpje waard.
26 januari werd ik alweer 39 jaar en zoals altijd vieren we verjaardagen met klein vuurwerk in de tuin. En nu lag er ook nog eens sneeuw, dus extra mooi.
Okee, ik weet het, heeft niet direkt iets te maken met dit topic, aan de andere kant zijn er velen van jullie die me ook naar de 1000 gebracht hebben en me feliciteerde met me verjaardag.
Daarom stiekem dit filmpje:)

jij wordt nog een keertje schatrijk met al die volgers op you-tube.. haha
ik heb nog wel een mooi project voor je ga deze maand trouwen en dat wordt natuurlijk geviert met... als je wilt filmen graag...
pm me maar.

Afgelopen weekend maar weer eens me topic van vorig jaar doorgelezen.
Wat een verhalen toen ook. Had toen duidelijk minder filmpjes van klein spul en was al snel bij de grote jongens aangekomen:)
Voor degene die dat topic nog een keer willen bekijken of misschien niet eens kennen:

http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?25202-Shell-Martijn-s-Oud-en-Nieuw-2011-2012-Filmtopic-mooie-en-bijzondere-cakes

Dus met iets meer vertraging nu dan het betere werk:)

De eerste die ik upload is de UR8243 van Arka.
Tjemig wat een ding. 380 schoten die het hele veld in een zee van crackling gooide en de lucht rood kleurde.
Die stond me daar een partij te vlammen, niet normaal.
Ja, dat was echt even een hoge wauw factor:)

Dus met iets meer vertraging nu dan het betere werk

ik noem het geen vertraging, ik noem het alleen maar meer kijk plezier :p

en dat is zeker een lekkere bak zeg, allemachtig

Ik zeg altijd maar zo geen enkel consumenten potje kan tegen zulke profblokken op! Heerlijk
Bedankt voor het delen. Ik ben benieuwd naar de volgende filmpjes:wink:

zeer gruwlijk blok!! niet het type blok waar iedereen veel centjes neer voor zou leggen.
persoonlijk ben ik er helemaal weg van, helaas had ik dit seizoen al teveel NL besteld om nog zon monster erbij te nemen.
maar goed nieuw jaar, nieuwe ronde, nieuwe kansen!!
keep up the good work!

Back
Bovenaan