Schreeuwerige Schreeuwlelijk

Hier is mijn film van deze cake, gefilmd tijdens de demo van Vuurwerkgigant Damen te Zoelen, op 12 december:

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Hier zie je drie stuks tegelijk.

Bij elke demo merk je het weer. Deze pot is heel goed geschikt voor vrouwen en kinderen! De kids liggen in een deuk om het geluid, en de vrouwen vinden het "grappig" klinken, en zijn stiekem blij dat ie niet zo hard knalt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heeft iemand deze én Wasp in 't echt gehoord en kan die mij vertellen welke beter klinkende hummers heeft?

De hummers in beide cakes zijn precies hetzelfde, heb ook t donkerbruine vermoeden dat ze uit dezelfde fabriek komen.

heb ook t donkerbruine vermoeden dat ze uit dezelfde fabriek komen.

DAT durf ik ten zeerste te betwijfelen :wink:

Neemt niet weg dat de hummers inderdaad veel op elkaar lijken. Misschien dat de Wasp ietsje harder klinkt, maar nauwelijks noemenswaardig.

Die hummers blijven lachers op de hand krijgen :) hartstikke leuk, en hij ging ook weer goed lang door, afsluitende boeketten; 't is een blijvertje!

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Ik blijf het leuk vinden van die hummers, maar vraag me nog steeds af, lukt het niet dit hummer effect nog langer te maken? Het is zo kort altijd, echt jammer. Een leuke cake om er ieder jaar weer bij te nemen.

Ik vraag me ineens nog iets af. Vroeger in mijn "jongere jaren :) ) waren jumping jacks eigenlijk een beetje zoals de hummers van nu, herinneren mensen zich dit nog? Die dingen vlogen soms best lekker lang door de lucht echt mooi was dat. Is het hummer effect daarvan afgeleid?

Ja, dat van die jumping jacks herinner ik me nog héél goed! Geweldig was dat!

Ik denk dat hummers moeilijk langer te maken zijn omdat ik het idee heb dat het veroorzaakt wordt door een kortdurende stuwing van gas uit de bombette door een gaatje. Misschien dat het geluid door het soort interne ontlading/kruit komt of door vorm van het gaatje ofzo (klinkt heel suf en naïef, I know) maar ik heb altijd het idee dat het zo werkt. Misschien dat iemand die wat minder uit z'n nek ***t dan ik maar met meer kennis er antwoord op kan geven?

Hier nog een gefakkeld showtje waar de schreeuwlelijk inzit, na ong. een minuut
+ YouTube Video

Laatst bewerkt door een moderator:
Blijft een cake die op je lachspieren werkt. Net 2 tegelijk. Ik blijf hummers te gek vinden. Omstanders trouwens ook!

HEERLIJK! Tussen al het geweld in de straat stak mijn pa deze af en iedereen stond ineens stil, te lachen en te kijken. Zo zie je maar dat je niet altijd het grootste en het hardste moet hebben, unieke cakes zoals deze stelen ook de show!

Deze cakes zijn echt ontiegelijk klein maar dat hummer effect is echt geinig, helemaal verwerkt in een showtje.

IMG_0391.jpg

Hummers doen het altijd goed in showtjes :)

Leuke cake als stand alone met de boeketjes er bij! Wanneer je een hummercake in een showtje gaat verwerken zal mijn keuze toch uitgaan naar de Wasp van Wolff. Deze schiet alleen hummers.

Had een aantal van deze dingetjes in de collectie, wat een toppertjes zeg! Vuurwerk dat iedereen aan spreekt.

Back
Bovenaan