Schiet jij een vuurwerkshow?

Mijn eerste echte showtje was 3 jaar terug, na 2 mislukte pogingen de jaren vooraf. Het was een show van tegen de 2500,- euro met voornamelijk prof spul tot 2,5inch. Sindsdien heb ik de smaak te pakken en ben ik meer plezier te beleven in het bedenken van leuke combinaties, choreografie en alles wat er bij komt kijken, en minder in het grote en heftige van het prof spul. En als ik dan toch niet meer zoveel geef om "groter = beter" qua kaliber/effect, kan ik mij net zo goed focussen op het kleinere spul. Is goedkoper, is meer kopen voor het zelfde geld, is meer mogelijkheden om mijn creativiteit in kwijt te kunnen, is meer plezier. Dit jaar heb ik dus een flinke stappen terug gedaan en mij gaan focussen op het kleine Duitse spul wat als basis dient, en de maximaal gevulde Nederlandse cakes worden dan de zogenaamde "2,5inch blokken" die er bovenuit moeten springen en voor een mooie afwisseling zorgen in effect grote en spektakel. Een zeer belangrijk punt voor mij.

Ik ga het dit jaar echter niet groots aanpakken. Voornamelijk omdat ik dit jaar sowieso een beetje zuinig aan moet doen. Het wordt ook een beetje opnieuw experimenteren omdat er nieuwe mogelijkheden zijn.

Het grootste deel van mijn show zal dus bestaan uit het kleinere Duits consumenten spul, waarin veel afgewisseld zal worden tussen cakes met boeketten en de bekende cakes met tails en fluiters, die eventueel worden gecombineerd of in een bepaalde shape worden geplaatst. Ik ben dol op tails, dus dat scheelt. Tussendoor worden bepaalde secties afgesloten met wat grotere consumenten cakes van Zena.
Maar waar mijn grootste aandacht naar uit gaat zijn de 2 finales. En één mooie cake die er gewoon even echt bovenuit moet springen. Maar dat is meer om mezelf even te verwennen, omdat ik helemaal weg ben van Cyclone uit de "Profi vuurwerk" collectie.
De eerste finale word een glitter finale. Bestaande uit klein duits spul om in verschillende shapes te zetten, en het groter Nederlands spul om daar bovenuit te komen. Glitters, veel glitters, in verschillende kleuren, gecombineerd met een beetje goud. Ondersteunt met fluiters en veel gekleurde tails.
De tweede finale word een gouden finale waarin op subtiele wijze de glitters van de finale voorafgaand word doorgetrokken. Vooral in deze finale wil ik experimenteren met verschillende shapes en verschillende effect grotes op verschillende hoogtes. Duits consumenten spul met gouden effect in fanshapes. Daarboven in Vshape en Ishape de grotere Nederlandse cakes met gouden boeketten.
De derde finale is een salute finale om de show af te sluiten.

Maar terwijl de show van dit jaar nog geschoten moet worden, ben ik alweer bezig met het uitwerken van de show voor volgend jaar. Dan wil ik net als 3 jaar terug weer echt gaan werken met thema`s. Elk thema word ondergebracht in kleur. Alle verschillende effecten in blauw, alle verschillende effecten in rood, etc etc. Hier en daar ondersteunt met zilvere palms, tails, draaikolken of gouden willows. En bij elk thema moet het gas er flink op met een bonte verzameling in verschillende shapes. Naam van dit project wordt "Regenboog" haha.

Laatst bewerkt:
Lijk mij geweldig om een show te geven! Begin zelf pas een beetje te experimenteren met doorlontprojecten, en zal dit jaar dan ook niet een show gaan geven. Maar zoals je kan raden: projecten.

Zelf heb ik niet een mega-budget, en ons groepje bestaat alleen uit 2 freaks. Dus met een groepje een potje openen lukt ook niet. Dit maakt mij opzich niet echt uit, want als ik een show wil zien ga ik naar prof-shows. Kost mij niets en is ( meestal ) geslaagd!

Maar respect voor de mensen die dit wel doen, en als ik het ooit zelf kan maken dan zal ik het zeker doen!( en filmen :p )

Ik wil dit jaar ook een showtje geven. Vorig jaar ook al beetje mee bezig geweest maar wil het nu beter gaan aanpakken. Elk jaar leer je er toch weer meer bij!

In grote lijnen wat ik wil gaan doen. Kan nog het 1 en ander bijkomen:

Thema Zacht:
3x hot cannon + 3x The Phlox
2x Showtails
2x Flashing parashute
2x falling leaf’s + 1x spring flowers
Thema Fluit:
Heel stel fluitblokken. Welke? geen idee.
3x Concerto rosso
4x Yellow Caps
Thema vanalles:
2x buurt assortiment in 1x
Finale; Goud/knal:
Event Cake no.2 + Fire Flower
2x Perfect Harmony
Event Cake no.4
6x silver salute

Opmerkingen of suggesties wat ik er nog bij kan doen?
GRAAG!

Een echte show is het niet echt te noemen, maar vergeleken met het vuurwerk wat de rest van de groep altijd heeft... :angel:
Meestal zijn het een aantal doorgelonte potten en pijlen die ik met een elektrische ontsteker afsteek.
10:00 uur project/showtje
en 0:00 uur natuurlijk! :D

Bestelling is inmiddels geplaatst en het is iets veranderd. Het was érg veel goud en kan waarschijnlijk geen 100k regelen dus heb het een beetje aan gepast:)
3x Dynasy Silver salute + 1x Daimond Falcon + 2x Showtime Blink mine
2x Dynasty Las vegas
5x Royal fireworks Fire Emblem
1x Royal fireworks Exploding box
1x Royal fireworks Hot chains
1x Bonfireworks Crackling meteors + 2x Bonfireworks midnight delight + 2x Bonfireoworks miracle

2x Showtime Crackling palm
3x Dynasty Panter
3x Dynasty Space shooters
1x Showtime Double brocade king + 2x Marijn Grof geschut
3x Dynasty Temple of stone
3x Marijn Zware jongens
5x Dynasty Silver salute + 2x Showtime Fast wistling + 4x Bonfireworks Treasure Island

Nee, aangezien ik niet zoveel uitgeef aan "groot" sier, en ik liever mijn potten een voor een afsteek. Wel altijd leuk om het bij anderen te zien!

Ik wil dit jaar ook een showtje geven. Vorig jaar ook al beetje mee bezig geweest maar wil het nu beter gaan aanpakken. Elk jaar leer je er toch weer meer bij!

In grote lijnen wat ik wil gaan doen. Kan nog het 1 en ander bijkomen:

Thema Zacht:
3x hot cannon + 3x The Phlox
2x Showtails
2x Flashing parashute
2x falling leaf’s + 1x spring flowers
Thema Fluit:
Heel stel fluitblokken. Welke? geen idee.
3x Concerto rosso
4x Yellow Caps
Thema vanalles:
2x buurt assortiment in 1x
Finale; Goud/knal:
Event Cake no.2 + Fire Flower
2x Perfect Harmony
Event Cake no.4
6x silver salute

Opmerkingen of suggesties wat ik er nog bij kan doen?
GRAAG!

Voor je finale zou ik als je er aan kan komen ook 2x de Goldenshow van Masterline er bij pakken. Superharde burst/break met zeer grote gouden crown effecten, succes. ziet er verder goed uit.

Ik probeer al een tijdje om van de wat kleinere potjes een soort van groter blok te maken.
Vorig jaar 3 x heavy 3 en per soort doorgelont en als finale silver salute.

Dit jaar wil ik 4 palm potjes uit de Z39 van Original doorlonten (Hollywood, Horse Race, Meteor en Golden Dream), dan 2 x Wodka Blue en tot slot 3 x Fast Fortune( 3 x 8 brocade crown).

Maarten

Ik doe meestal geen show alhoewel de halve straat wel staat te kijken naar alles wat de lucht in gaat :), ik heb nog nooit boze buren gehad of iets dergelijks.. :)

Gr.

Ben nu echt aan het puzzelen geslagen om een leuke consumentenshow te maken.
Hier de voorlopige opzet:

Een voorlopig draaiboekje voor mijn 1e poging tot een showtje

De show in stappen:

3 fonteinen (nog geen idee) + 1x weco Thousand Islands,
2x weco Alligator + 2x weco Maniac,
2x diamond jupiter V-shape + 1x nico/NLE thunder king,
2x concerto rosso,
3x weco Detonator/Decathlon W-shape,
2x bonfireworks Midnight Delight,
4x bundels met 10 candles a 20sh in gekruiste V-shape + saturn missiles,
2x weco ipanema/heartbreaker,
3x Tanz der Vampire W-shaped felrode blinkers,
2x weco Termanitor,
3x phoenix / carat-cake W-shape,
1x royal Fire Flower

De finale:
6x aquila in 2x W-shape
+ 2x weco Bloody Mary V-shape
+ 1x weco Sound Attack
+ 1x helios Sevilla,
6x Silver Salute als afsluiter
eventjes pauze, en dan nog:
4x Marijn Hoogmoed

Misschien tussen de Silver Salutes en de Hoogmoed's nog een salvo fluiters, maar heb nog geen goede fluit-salvo cake gevonden. Het moet geen langdradig fluitgedoe worden, maar gewoon BAM een dikke salvo fluiters en dan de Hoogmoed's leegknallen.

Heb wel een beetje soort bij soort gezocht, maar van echte thema's is niet echt sprake, behalve bij de Tanz der Vampires en de Carat cake / Fire Flower, en wat rustige stukken afgewisseld met meer chaotische stukken.

Tips? Altijd welkom :)

Back
Bovenaan