Schiet jij een vuurwerkshow?

ik heb vorig jaar neit echt een show gegeven
en dit jaar ben ik dat ook niet van plan
ik ga meer projectjes maken voor overdag en 's avonds
gewoon veel dezelfde dingen bij elkaar zetten en dan doorlonten
en dan aan steken.ik vind het leuker om kleine projectjes te fabriceren

Oke naja zelf schiet ik geen show dit jaar anders ook niet eigenlijk geen tijd en ook de geduld er niet voor, vindt het wel altijd leuk om hoe andere freaks zich daar mee bezig houden om de juiste timing en de combinaties te vinden, zit leuke ideeen tussen. en de finale dat is toch wel het hoogtepunt om de show er mee aftesluiten.

Creatief denken, dat is alles. :wink:
Je moet gewoon goed kijken wat er allemaal te koop is, tegenwoordig is bijna overal wel een film van en dan kan je zelf wel een mooi thema bedenken.

Denk bijvoorbeeld na over effecten, lage effecten met mines met daarboven gewoon boeketten of bijvoorbeeld kleurcombinaties zoals cakes met voornamelijk blauw en voornamelijk goud samen schieten, altijd een succes.

ik heb vorig jaar neit echt een show gegeven
en dit jaar ben ik dat ook niet van plan
ik ga meer projectjes maken voor overdag en 's avonds
gewoon veel dezelfde dingen bij elkaar zetten en dan doorlonten
en dan aan steken.ik vind het leuker om kleine projectjes te fabriceren
Precies zo stel ik mijn show samen.
Veel kleine doorlontprojectjes bouwen (± 25-28) en deze dan achter elkaar afsteken. Elk project bestaat uit ten minste 2 en ten hoogste 12 cakes.
Achter elkaar ontstoken geeft dit een show van ± 12-15 minuten.

Ik ga ook geen show schieten.
Het kost me gewoon teveel geld voor die paar minuten.
Heb een hoeveelheid aan blokken in gedachten en die worden of los of gecombineerd gestookt.
Zit zelf wel aan een mooie finale te denken.
Tientallen sensation of joy met daarboven heel veel pijlen de lucht in.
Een bonte finale dus. de sensation of joy hebben rood en groen boeketten, daar dan boven pijlen met dezelfde kleuren lijkt mij wel een mooie afsluiting.

Ik ga ook geen show schieten.
Het kost me gewoon teveel geld voor die paar minuten.
Heb een hoeveelheid aan blokken in gedachten en die worden of los of gecombineerd gestookt.
Zit zelf wel aan een mooie finale te denken.
Tientallen sensation of joy met daarboven heel veel pijlen de lucht in.
Een bonte finale dus. de sensation of joy hebben rood en groen boeketten, daar dan boven pijlen met dezelfde kleuren lijkt mij wel een mooie afsluiting.

En voor die paar minuten vindt je teveel geld? Als ik zo die finale van je hoor, gaat daar al wel een paar honderd inzitten :p

ik wou er vorig jaar wel beetje een show van maken .
maar dat is er toen niet echt van gekomen .
want ik wou aan het begin van de show met4 matten beginnen .
dat vond me vader niet echt verstandig om dan alles klaar te zetten .
dus dat thema schrap ik voor dit jaar dan ook .
verder maak ik wel een stook volgorde maar die is niet zo nou keurig zoals de meeste mensen het hier zouden doen .
of ik dit jaar een show van ga maken ?
weet ik nog niet daar moet ik nog ff over na denken :)

Mag ik vraag hoe jullie je thema's indelen ?
en hoe komen jullie op een thema ?

Ten eerste doe je het niet alleen voor jezelf, maar ook voor het publiek. Hier moet je dus goed rekening mee houden. Producten die de lucht helemaal kleur geven en producten die veel geweld geven doen het altijd goed. Zoals meerdere goedkope cakes tegelijk te laten gaan, of de cry crackling gebruiken (deze geeft de lucht veel kleur).

Daarnaast moet je uit gaan van je eigen gevoel en shows bekijken voor ideeen.

Wel een tip is om te werken met v-shape of w-shape, eventueel meerdere posten gebruiken. Het is belangrijk om de lucht genoeg kleur te geven, die geeft wel het WOW effect.

Nou nee eigenlijk niet.
Meestal worden door de hoeveelheid wel 2 willekeurige potten tegelijk aangestoken, maar hierbij wordt meestal niet op combinaties gelet.
Dus gewoon lekker stoken :)
Zou wel graag een showtje willen geven maar hier gewoonweg de tijd niet voor om deze in elkaar te zetten

Nope, ik schiet geen show. Vorig jaar heb ik wel een volgorde bedacht om de cakes in af te steken, en dat was best leuk. Zo kwamen er geen cakes met vergelijkbare effecten direct achter elkaar (of juist wel), 't bleef spannend en verrassend.

Ik heb altijd wel een bepaald stramien: eerst een ratelband om 00u, dan een fluitcake en er wordt afgesloten met een knalcake. Daartussen wordt er dus nu wel gekeken in welke volgorde ik wil stoken, maar of je dat een show kunt noemen...

Ik noem het niet per se een show wat ik doe. Ik heb voor mezelf wel een leuke manier gevonden om alles naar mijn smaak in te delen.

Meestal zet ik namelijk in mijn mediaplayer de product filmpjes (en vaak verwijder ik de intro's er dan ook) in een bepaalde volgorde, die ik dan talloze keren kan wijzigen. Als ik dan eenmaal de volgorde bepaald heb nummer ik mijn spullen net als in mijn uiteindelijke volgorde zoals ik dus heb bepaald in mijn mediaplayer. Dan heb ik vooraf al een best inzicht van hoe het er op straat ongeveer uit moet gaan zien.

Misschien wat uitgebreid voor velen, maar zeg nou zelf, je hebt er het hele jaar door de tijd voor toch? Ik vul er voor een groot gedeelte gewoon de donkere dagen er zo lekker mee op :p

Ik noem het niet per se een show wat ik doe. Ik heb voor mezelf wel een leuke manier gevonden om alles naar mijn smaak in te delen.

Meestal zet ik namelijk in mijn mediaplayer de product filmpjes (en vaak verwijder ik de intro's er dan ook) in een bepaalde volgorde, die ik dan talloze keren kan wijzigen. Als ik dan eenmaal de volgorde bepaald heb nummer ik mijn spullen net als in mijn uiteindelijke volgorde zoals ik dus heb bepaald in mijn mediaplayer. Dan heb ik vooraf al een best inzicht van hoe het er op straat ongeveer uit moet gaan zien.

Misschien wat uitgebreid voor velen, maar zeg nou zelf, je hebt er het hele jaar door de tijd voor toch? Ik vul er voor een groot gedeelte gewoon de donkere dagen er zo lekker mee op :p

kijk dat zijn nou leuke en bruikbaren tips zo iets doe ik ook altijd. aangezien ik het hele jaar altijd wel een beejte bezig ben met vuurwerk. je moet toch wat doen. en dat hoort bij een hobby

Ik schiet geen show. Ik denk altijd wel na over hoeveel cakes ik wil bewaren voor 00:00, dit zijn dan vaak de wat grotere cakes. Ik weet uit ervaring hoeveel cakes ik kan afschieten van 00:30 tot 02:00 (het eerste half uur geniet ik van andermans vuurwerk:)).

Ik schiet altijd rustig en niet gehaast. Had vorig jaar een aantal cakes doorgelont, maar dit voegde niet echt iets toe voor mij. Voor mij hoeft het niet één en al spektakel te zijn. Ik wil het liefst gewoon genieten van elke cake die ik schiet.

Er is altijd wel een vast tijdstip waarop ik s'avonds begin met het siervuurwerk, dit is zo rond 20:00. Ik zorg ervoor dat ik vaak zoveel cakes heb dat ik tot ongeveer 23:30 goed door kan stoken.

Als onder show ook valt een hele kleine amateuristische show van een paar doorlonte potten, of een wannabe-mascleta van een lijntje nitraten en vlinders, dan schiet ik 2 shows.

Kevin, zeer mooie show!! welk lont gebruik je? en wat is de naam van de cake van de finale, was zeer mooi!! Mischien een idee om eens rollen erin te doen. Wat ben je ongeveer kwijt voor zo'n show?

Ik geef wel een show weg in de kroeg:bonk:... Krijg ik de dag erna wel spijt van maja:frusty:

Nee ben niet van de shows geven, bij de kroeg is het al een en al show! Staan constant wel 3 a 4 potten tegelijk af te gaan!

Nee. Als ik dit zou voorbereiden, zou er toch niks van komen. Door de spanning loopt het altijd anders dan gepland. Niks voor mij. Lekker cake's de lucht in schieten één voor één vind ik wat leuker.

Ik doe het eigenlijk ook nooit ik neem al m'n cakes mee naar buiten en zie dan wel welke dat ik als eerst de lucht inschiet

Back
Bovenaan