Schiet jij een vuurwerkshow?

hier heb ik overheen gekeken , ik geef namelijk altijd een show met m'n maten die halen vuurwerk uit duitsland bij de aldi van die mooie potten zoals de reno en andere grote goedkope batterijen die ik steeds mooier begin te vinden.

zelf geef ik advies aan mensen in m'n directe omgeving over hoe ze simpel een showtje bouwen met een aantal potten en fontijnen.

als ik een show geef dan is het theme knal the bigger the better nitrate cakes silver salute en reno's indien mogelijk.
het is ieder jaar maar wachten of ik zelf zin heb, want ik ben vaak in zwolle rond DE avond en een project meenemen is lastig omdat ik ze niet vast zet.

anyways nederlandse cakes koop ik nooit tot amper knalblokjes vind ik gewoon net iets leuker, al hoewel kan ik me herinneren dat ik ooit een potje heb gekocht van het merk Black Smith genaamt: Toxic Rain

greets

Of je het echt een show kunt noemen weet ik niet. Maar wij maken wel meerdere projecten samen (ook grote projecten) .

Een voorbeeld wat gepland staat is het volgende:

5x de heavy5 , dus 25 potten. Deze worden per soort samen geplaatst, waardoor er achtereenvolgend 1 van de 5 soorten met 5 tegelijk wordt afgestoken. Dit gaat door totdat alle 5 de soorten zijn geweest en wordt direct opgevolgd door 2x de Heavy One. Zodra de heavy one's opgeschoten zijn komen dan 2x de Mega Boost langs als finale.

Al met al worden dus 29 potten afgeschoten, hopelijk goed getimed, maar dat is altijd afwachten want we gebruiken enkel Visco.

Zo kan ik nog meer voorbeelden opnoemen van projecten welke we gaan schieten. Bijvoorbeeld 1x 100.000 klapper, gevolgd door 2x China by night gevolgd door de multi coco 100 shots.

Voor ons is dit goed genoeg, het geeft een spektakel in de lucht en dat is toch waar we naar op zoek zijn, niet? De laatste 3 dagen is ook geweldig uiteraard, lekker samen met je maten alles in elkaar knutselen, het hoort er allemaal bij.

Ik wil alleen een finaleshow schieten dit jaar,
zodat ik voor de rest goed kan genieten van hetgeen er allemaal geschoten wordt/zelf schiet.

Om mijn oudjaar af te sluiten:

2x Vetjes
2x Zware Jongens
1x Bursting Gold
2x Bursting Gold
2x Temple of Stone
2x Vast Fortune
1x Space Shooters
2x Black Suprise
1x Brocade Finale
1x Woede
3x Hoogmoed
2x Silver Salute (gemodificeerd alles binnen 5 seconden)

Word een aardig mooie finale als ik het zo lees!

Mijn 'vuurwerkshow' moet ik nog even bedenken. Je mag het eerder een project noemen. Waarschijnlijk steeds potten in V shape en begeven moment een finale. Voor dit allemaal doe ik eerst allemaal fonteinen etcetera. Moet nog even allemaal goed bedenken, is nog allemaal vaag.

Ik en me vrienden geven niet egt een show weg maar ga wel al onze potten doorlonten
en dan als thema's

golden willow
salute potten
w-shape
v-shape
enz.

we hebben totaal 75 potten ( nu besteld )
er komen er nog wel wat bij en denk dat we rond de 90 gaan zitten
ik doe rond de 5 a 10 potten in 1 project dus heb
zeker 10 projecten

hier buiten nog paar matten en een matten project
met circa 25 matten erin verwerkt
matten zoals
90s matjes
120s matjes
500s mat
alien matjes
60 en 240 schot nitraat matten

en de bedoeling is ook nog een fluit project te maken
met 6 350 Shot fluit bakken
maar hier zijn we nog niet helemaal over uit.

1 ding weet ik wel het worden 2 dagen vol op er aan werken
worden 3 geweldige dagen
kijk er al naar uit

Vorig jaar een show geschoten met behulp van een 16kanaals schietkist en een 4 kanaals schietkist. Ging super, ook omdat ik alles op een kar kon plaatsen en om 00.15 de kar vanuit de schuur naar buiten kon rijden. Hierdoor kon ik alles op mijn gemak voorbereiden.

Nu heb ik helaas niet de mogelijkheid om dit zo goed voor te bereiden. Denk dat ik het alleen op de avond zelf klaar kan zetten.
Iemand tips hoe ik dit makkelijk en snel kan doen?

Heb het afgelopen jaar wel redelijk in een voorbedachte volgorde geschoten maar heb daarbij wel alles lekker met de hand aangestoken. Ik had vooral op het laatst rond een uur of 2 een heleboel cake's over die voornamelijk bestonden uit heavy 3,4 en 5 van DYNASTY. Heb toen ook tegen mij 2 broers gezegd:

We pakken er allemaal 3 van en steken ze tegelijk af ik kan zeggen een erg leuk effect als je er een paar meter afstand tussen houd!

Zal dit jaar denk ik niet heel anders gaan geniet namelijk nog steeds van ieder stukje vuurwerk wat ik met de hand aansteek!

Gegroet...

Uiteraard probeer ik wel van de jaarwisseling een show te maken. Producten schiet ik echter meestal wel los of per 2, omdat mijn ouders niet willen dat ik ga 'knutselen met vuurwerk' en ik kan ze niet wijsmaken dat ik eigenlijk niets gevaarlijks doe en ik vind het allang super dat ze me de garage als opslagplaats laten gebruiken het hele jaar, dus dat respecteer ik maar. Ik heb dus geen doorlont projecten maar als ik wel iets dergelijks wil doen, steek ik het dus handmatig aan. Als het echt een aantal dingen tegelijk zijn, dan heb ik nog andere mensen die bereid zijn om een aantal dingen aan te steken. Zo gaat bijvoorbeeld een heel pak Ninja 3 in 1 keer de lucht in d.m.v. 2 gasbranders en 10 pvc buizen in de grond. De een begint aan de ene kant, de ander aan de andere kant, zo simpel is het. :)

Hoop dat je veel hulp hebt want het zijn zeker 2 dagen vol eraan werken!

Meeste mensen denken dat het zo in elkaar geflanst is maar dat valt je nog vies tegen!

Nu heb ik helaas niet de mogelijkheid om dit zo goed voor te bereiden. Denk dat ik het alleen op de avond zelf klaar kan zetten.

Kan je niet voor de tijd al wat verlenglonten aanbrengen?
Dan maak je er bijv. nummertjes aan vast, zodat je op de 31e precies weet welke aan welke gekoppeld moet worden. Of je scoort wat dozen bij de supermarkt, en zet daarin je doorgelonte cakes alvast bij elkaar. Daar zat ik zelf aan te denken. Heb je alles mooi bij elkaar, en het is makkelijk te vervoeren mocht dat nodig zijn.

Kan je niet voor de tijd al wat verlenglonten aanbrengen?
Dan maak je er bijv. nummertjes aan vast, zodat je op de 31e precies weet welke aan welke gekoppeld moet worden. Of je scoort wat dozen bij de supermarkt, en zet daarin je doorgelonte cakes alvast bij elkaar. Daar zat ik zelf aan te denken. Heb je alles mooi bij elkaar, en het is makkelijk te vervoeren mocht dat nodig zijn.

Ja doorlonten en labelen van te voren zat ik idd ook aan te denken. Dan is gewoon nog een kwestie van goeie label in goeie gaatje te steken.

En in die kartonnen dozen is een idee idd, dan blijft nog makkelijker vervoerbaar.

Bedankt

Ik zat er nog effe over door te denken...
Wat is de handigste manier om voor een goede timing te zorgen?

Stel, je hebt 7 cakes in 1 doos staan, en wilt er 1, dan 2, dan 4 af laten gaan. Is het dan handig om een lont van bijv 40 cm door te laten lopen om zo 40 seconden vertraging tussen de stappen te maken? Of ga je opzoek naar het laatste stukje lont in de cake en verbindt het van daaruit? Ik ben er nog niet helemaal uit :)

ik denk een showtje ja
mooi wa shells in begin daarna wat sierpotte en dan weer shells.
eindigend met wat brocade crown shells.
Mooi jong.

In 2010 zal ik ook een vuurwerkshow maken. Van de week even goed gekeken of het iets is wat ik wil, maar dat komt helemaal goed. Samen met Tunit, Mick en Ajax0251 zullen we er wat moois van maken. Uiteraard zal dit gefilmt worden, ik denk zelfs met 2 camera's.

Opmaak van de show zal ik eerdaags plaatsen wanneer deze rond is.

Vorig jaar een show geschoten met behulp van een 16kanaals schietkist en een 4 kanaals schietkist. Ging super, ook omdat ik alles op een kar kon plaatsen en om 00.15 de kar vanuit de schuur naar buiten kon rijden. Hierdoor kon ik alles op mijn gemak voorbereiden.

Zorg dat je de cakes al goed voorbereid heb, ontstekers erin, nummeren en eventueel nog door lonten.
Voor de rest op tijd beginnen met opbouwen, en zorgen dat het om 12 uur klaar staat. Dan mag de rest van de familie buiten met jou om 12 uur elkaar gelukkig nieuwjaar wensen.

Vorig jaar heb ik ook geprobeerd om alles op een volgorde af te steken, maar het loopt toch altijd anders dan je verwacht. Dit jaar zet ik een aantal pallets iets voor 12 op straat zodat ik niet elke keer naar binnen en naar buiten moet.
Mijn volgorde zal ongeveer zo zijn:
2x Marijn Vette Marja
5x Beko Green missele
2x Bonfireworks Earcatcher
2x Dynasty Las vegas
5x Royal fireworks Fire Emblem
1x Royal fireworks Exploding box
1x Royal fireworks Hot chains
2x Dynasty Space shooters
2x Showtime Crackling palm
4x Dynasty Panter
1x Showtime Double brocade king + 2x Marijn Grof geschut
2x Bonfireworks Crackling meteors + 2x Bonfireworks City lights
2x Dynasty Temple of stone
3x Showtime Brocade finale
5/6x Marijn Zware jongens
5x Dynasty Silver salute + 2x Showtime Fast wistling + 2x Showtime Brocade finale

Kan het helaas niet in een mooi lijstje zetten. Heb het even snel gekopieerd uit een excel bestandje :) Enigste wat nog mist is een goede 100k.

Dat hoop ik wel! Heb ook wat jaartjes illegaal vuurwerk gehad, maar met de juiste producten en juiste aanbiedingen kun je met Nederlands vuurwerk mooie combinaties maken die niet veel onder doen. Uitgezonderd de grote kaliber blokken. Waarom zou ik nu een risico lopen als het ook legaal kan voor hetzelfde(of minder) geld ;)

Een hele mooie vuurwerkshow Vuurwerk-freak! Dat word onwijs gaaf. Daar ga je zeker de show mee stelen in de straat, zeker om 12 uur als iedereen naar buiten rent om jouw vuurwerk te zien.

Houd je nog wel wat over voor daarna of ga je weer zo snel mogelijk naar binnen?

Back
Bovenaan