Scheveningen internationaal Vuurwerkfestival 2008

Gister weer naar Scheveningen geweest, was weer gezellig Pyro-Rola!
En met Danny ook uitteraard, we hebben weer veel gepraat met elkaar over van alles en nog wat. Over de shows heb ik eigenlijk niks te zeggen
De foto's zijn wat minder helaas want er zijn veel bewogen, maar heb ze toch geupload.

De eerste show was Zuid-Korea:

sdc12344.jpg

sdc12354.jpg

sdc12362.jpg

sdc12379.jpg

sdc12381.jpg

Fotoalbum: http://fotoalbum.vuurwerkcrew.nl/browseimages.php?c=222&userid=

De tweede show was Ierland:

sdc12393.jpg

sdc12398.jpg

sdc12399.jpg

sdc12408.jpg

sdc12409.jpg

sdc12425.jpg

Fotoalbum: http://fotoalbum.vuurwerkcrew.nl/browseimages.php?c=225&userid=

Hee erg jammer van dezelfde bommen idd ik dacht brazilie heeft compleet andere effecten maar dat viel tegen. Ook waren veel bommen van de brazilianen niet mooi rond er miste af en toe een stukje uit of de peonies waren niet mooi rond.
Vond de show van China het beste en ze hadden mooie brocades. In de finale van de brazilianen ging wat mis helaas. Heb er wel van genoten!

gr

whoehoe !!! , als zeer onverwachte verrassing , gaan wij vanavond toch naar scheveningen , ik neem canon eos 350 D mee + statief :) .

Hee erg jammer van dezelfde bommen idd ik dacht brazilie heeft compleet andere effecten maar dat viel tegen. Ook waren veel bommen van de brazilianen niet mooi rond er miste af en toe een stukje uit of de peonies waren niet mooi rond.
Vond de show van China het beste en ze hadden mooie brocades. In de finale van de brazilianen ging wat mis helaas. Heb er wel van genoten!

gr

er is geen braziliaan aan te pas gekomen bij deze show, maar ik vind wat ik tot nu toe heb gezien zeker mooi en beter dan verleden jaar.

Er zitten echt mooie foto's tussen monsterking, petje af!

vanavond nederland, ben benieuwd hoe de show eruit zal zien :D tot nu toe top weer in scheveningen morgen weer naar huis helaas:p

Ook heb ik 1 hele rare effect gezien wat ik nog nooit gezien heb. Eerst krijg je een knal en dan zie je even niks dus ik dacht, ga je niet meenemen, een studata! :bonk:
Maar daar kwamen in de lucht heel langzaam nog wat salutes uit ofzo?

inderdaad,dat effect viel me ook al op,was wel een hele slechte ''meerslagen'' of wat je het ook mag noemen want ging heel zacht en heel sloom achtermekaar:bonk:.

ik ga vanavond ook er heen,samen met jefFreak en joeyheido.

gegroet
the_bulldog

Mexico wint vuurwerkshow Scheveningen
zaterdag 16 augustus 2008 | 23:52

DEN HAAG (ANP) - Mexico is de winnaar van de 29e editie van het vuurwerkfestival in Scheveningen. Dat maakte de organisatie zaterdag bekend. Nederland eindigde op de vierde plaats.

Mexico dankt de overwinning aan het feit dat het land beschikte over ,,het meest volle vuurwerk en aan het zeer aparte kleurgebruik'', stelt organisator Bob de Jong. Aan het driedaagse festival deden in totaal zes landen mee. Nederland had vorig jaar de beste show en gold als een van de favorieten.

Het vuurwerk werd vanaf een ponton voor de kust ontstoken. Op de spectaculaire shows, die zich voor het decor van de Scheveningse pier voltrokken, kwamen volgens de organisatie zo'n 300.000 bezoekers af. Dat waren er 50.000 meer dan vorig jaar

http://www.brabantsdagblad.nl/algem...010/Mexico-wint-vuurwerkshow-Scheveningen.ece

Zo dan,Fred, je bent er weer snel bij, maar inderdaad was de finale show, geschoten onder het mom van "Mexico" een goed stukje vuurwerk. Hele mooie kamuro's, geweldige kleuren, vooral het waterblauw sprong er wat mij betreft bovenuit en de Jorge girandola's zorgden voor hele enthousiaste reakties vanuit het publiek, kortom dit was een van de beste shows die ik tot nog toe heb gezien in Scheveningen.

Ik ben gister ook geweest. Ik heb alleen de show van Mexico gezien om dat het verkeer zo geweldig geregeld was:angry::cry::bonk:
De heenweg hebben we 2 en een half uur gedaan over 80km. De terugweg 3 en een half:bonk::bonk:

Toch ben ik blij dat ik de show van Mexico gezien heb.

Volgendjaar maar om 6 uur weg gaan alleen nog maar ff kijken hoe we terug gaan dan. :angry:

Een van de weinige min punten van de show die ik gezien heb vond ik de finale. Ik hou meer van een salute finale.

gg Fokko

Zow.. gisteren ook even wezen kijken.

Het is eigenlijk niet meer dan logisch dat de 2e show won, want er werd gewoon veel meer geschoten tijdens die show. En dat is nou net het hele eieren eten van het festival in Scheveningen. Vantevoren worden er volgens mij budgetten gemaakt voor de shows, waarbij één van de shows natuurlijk een wat groter budget krijgt en aan hand daarvan staat dan wel al zo'n beetje vast welke show er gaat winnen :laugh:

Het zou interessanter zijn wanneer ze het hele festival gewoon terugschroeven naar 1 dag en dan 2 mooie grote shows neerzetten op één avond. De Nederlandse show was echt té suf.

De afsluitende show daarentegen was echt erg mooi. Ik ben hem nu aan het uploaden naar m'n server. Het is wel een bestand van 327 Mb, maarja dan heb je ook wat :D

http://www.vuurwerkfan.nl/Mexico.wmv

Vimeo link:
http://www.vimeo.com/1542058

Bedankt voor het delen van de films Patrick. Goede kwaliteit beeldmateriaal
Ik vind het een hele goede show van Dream Fireworks.
Meest wat mij opvalt is het verfrissende mooie kleurgebruik in de effecten.
Verder mooi zijn de blinkerbommen, de kamuro,s en de finale is ook erg spectaculair.
Daarnaast is het een verademing om de girandola,s op de nederlandse schietvelden te zien opstijgen.
Leuke en mooie show

Ik ben net terug van de camping in Wassenaar.
6 leuke shows gehad, het begon met China tegen Brazillië wat ik toch wel rommelige en rustige shows vond.

De volgende dag kwamen Noord-Korea en Ierland aan de beurt, deze shows werden al een stuk beter geschoten maar toch veel dezelfde effecten als de voorgaande shows.

De laatste twee shows van Nederland en Mexico waren het best, Nederland begon met een hoop watershells en een best lekker tempo, maar Mexico was uiteindelijk toch beter, Mexico heeft veel meer geschoten en veel meer variatie.

Volgendjaar zijn er overigens betere shows en tijdens de shows een lasershow vanwege het 30 jarig bestaan.

Mijn foto's upload ik waarschijnlijk vanavond/vannacht.

Zo ben ook net thuis van Scheveningen, vertrok vanmorgen rond 08:15 van de camping, ff 4-5km lopen naar centraal station eindelijk in trein en hoppa ben eindelijk thuis.

Heb genoten van Mexico! vondt dat hele mooie show.
heb zelf alle 6 de shows gefilmt deze aankomende week zal ik ze online zetten :bye:

zoals ik al zei , 'n zeer aangename verrasing gehad , en na meerdere maanden zeuren zonder resultaat uiteindelijk toch gisteren naar nederland-mexico geweest , nederland was goed , maar mexico was geweldig , ik heb gefotografeerd maar moest toch nog heel erg wennen aan mijn nieuwe statief waardoor er 'n aantal bewogen foto's bijzitten , ondanks dat ben ik zeer trots op het resultaat van de overige foto's , de mooiste zullen op cf komen binnekort , dus wacht maar af :) .

Laatst bewerkt:
zoals ik al zei , 'n zeer aangename verrasing gehad , en na meerdere maanden zeuren zonder resultaat uiteindelijk toch gisteren naar nederland-brazilie geweest , nederland was goed , maar brazilie was geweldig , ik heb gefotografeerd maar moest toch nog heel erg wennen aan mijn nieuwe statief waardoor er 'n aantal bewogen foto's bijzitten , ondanks dat ben ik zeer trots op het resultaat van de overige foto's , de mooiste zullen op cf komen binnekort , dus wacht maar af :) .

Je bedoelt mexico? :p

michael : ja je hebt helemaal gelijk , ik heb het al geedit :rolleyes: .

stefan : soooooooow wat 'n beauty's man , complimenten , en dat met dat kleine cameratje :shocked::p:applause::devil: .

Back
Bovenaan