Scheveningen internationaal Vuurwerkfestival 2008

Waar: Scheveningen
Provincie: Zuid-Holland
Wie: Dream Fireworks
Wat: Professioneel vuurwerk
Waar: Op ponton in de Noordzee naast de Pier van Scheveningen
Wanneer: 14, 15 en 16 augustus 2008
Tijdstip: Word later bekend gemaakt

Echt waar ja?
Dan is Frits er maar druk mee :wink:

Maar nee, dat wist ik niet.
Ik was toch echt in de veronderstelling dat er "echte" landenteams zouden zijn.
Beetje jammer toch eigelijk.

Meer mensen die hier heen gaan? Ik ben er in ieder geval bij alle drie de shows bij.:)
Volgensmij gaat AFCA_4_life ook erheen, ons zie je dus in ieder geval met cam en statief:cool:.
Ik blijf in een zogenaamde ''Trekkers-hut'' overnachten, een aantal km vanaf het strand.
Lijkt me gaaf als daar meer freaks blijven overnachten, kunnen we even meeten.

Laatst bewerkt:
Je bent echt niet de enige 2 met statief daar, haha. Staan altijd erg veel mensen te filmen en/of fotograferen:)

ik ben waarschijnlijk de zaterdag aanwezig, eerst lekker even winkelen met de vriendin dan wat uiteten ed en dan in de avond wat mooie shows kijken.
ik heb ook een statief bij me en video en foto camera.

Echt waar ja?
Dan is Frits er maar druk mee :wink:

Maar nee, dat wist ik niet.
Ik was toch echt in de veronderstelling dat er "echte" landenteams zouden zijn.
Beetje jammer toch eigelijk.

Daarom kan je het ook geen wedstrijd noemen vind ik:bonk: Maar volgens mij is die discussie er al eens geweest :p

Laatst bewerkt:
Wat extra info:
Hier word dit jaar max. 6'' geschoten, ook dit jaar zullen er weer watershells zijn:).

Hier nog een poster, bron: Vuurwerkscheveningen.nl.

2738362234_c2d0426d17.jpg

Groeten,
Pyro-rola

Vuurwerk Festival Scheveningen

vuurwerk_scheveningen.jpg

Als iedereen vanaf de Boulevard van Scheveningen ‘de zon in de zee heeft zien zakken’, spettert vanaf 22.00 uur vuurwerk vanuit de Noordzee omhoog. Van donderdag 14 tot en met zaterdag 16 augustus vindt in Scheveningen de 29e editie van het Vuurwerkfestival plaats. Regen zal geen spelbreker zijn: alleen als de wind boven windkracht 6 komt, wordt het afgelast. Teams uit zes landen strijden met elkaar wie het mooiste vuurwerk vertoont. Daarnaast is op de andere vrijdagen van augustus de ‘gewone’ Vuurwerkserie te zien: 22 augustus vanaf een ponton tegenover het Kurhaus en 29 augustus ten noorden van de Pier. Het vuurwerk is vanaf de boulevard en het strand goed te zien. Door drukte kan de verkeerssituatie zijn gewijzigd op aanvoerwegen naar Scheveningen: bereikbaarheid zie website.

fireworks.gif

Donderdag wil China zich vanaf 22.00 uur revancheren na het verlies van vorig jaar, door een scala aan knaleffecten en siervuurwerk, vaak in de voor China karakteristieke kleur rood. Een uur later toont Brazilië siervuurwerk met glittereffecten, veelal in de nationale kleuren geel en groen. Donderdag wordt het vuurwerk afgestoken ten noorden van de Pier, vrijdag en zaterdag ten zuiden van de Pier. Vrijdag begint Zuid Korea om 22.00: een nieuwkomer, maar met een lange vuurwerktraditie. Een uur later biedt Ierland een heel eigen schouwspel, met veel geluid –en lichteffecten (vulkanen!). Zaterdag moet Nederland om 22.00 uur de titel van vorig jaar verdedigen met een show vol goud en zilver, glitter, bling-bling en waterbommen. Een uur later sluit Mexico af met een show met Romeinse kaarsen als symbool voor de kleurrijke eigen historie en veel sier -en kleureffecten.

Waren er vorig jaar niet erg veel mensen die vonden dat het 'pondje' (vanaf waar het vuurwerk werd afgestoken) veel te ver weg stond en dat daardoor de effecten heel klein leken?
Of viel het allemaal wel mee..?
Ik ben zelf ook van plan om misschien te gaan kijken..

Viel wel mee met te ver? ik stond op strand en vondt dat het best druk was en effecten ja was wel te zien maar echt dat heel klein leken vindt ik beetje overdrijven :bye:

@ Ward

ik sta aan de zuidelijke kant van de pier :wink:

Waterbommetjes op vuurwerkfestival Scheveningen

13-08-08 06:40

DEN HAAG - Op het vuurwerkfestival in Scheveningen komt het vuurwerk niet alleen in de lucht, maar ook in zee tot ontploffing.

Tijdens de shows die van donderdag tot en met zaterdag in de Haagse badplaats te zien zijn, wordt gebruik gemaakt van zogenoemde waterbommetjes. Dat liet Frits Pen van het bedrijf Dream Fireworks weten.

Aan het festival laten zes landen hun vuurwerkkunsten zien. Pen is verantwoordelijk voor de opbouw van de shows. De waterbommetjes zijn onder meer te zien bij de Nederlandse inzending. 'We schieten dit vuurwerk het water in, waardoor het spektakel op het wateroppervlak te zien is', zei Pen.

Olympische Spelen

Of de bijdrage van China op de openingsceremonie van de Olympische Spelen in China lijkt? 'In Peking was er toch een groter budget voor het vuurwerk. In Scheveningen zijn het vooral veel harde knallen die de Chinese bijdrage kenmerken'', aldus Pen.

http://leiden.westonline.nl/nieuwsitem/20671

Ik denk dat het weer de komende drie dagen wel mee zit en dat de shows gewoon doorgaan.
Hier een klein overzicht van de komende dagen in Scheveningen:

scheveningen609.png

Ik zie jullie morgen,overmorgen of over-overmorgen:p wel!

:bye:

Back
Bovenaan