Tips voor het fotograferen/Filmen/aankoop

Voor aankomend Oud & Nieuw ben ik op zoek naar een goede camera om mee te filmen.
Omdat ik de camera enkel voor (kleine) demo's en O&N wil gebruiken, heb ik een maximaal budget van € 400,-.
Ik steek vooral knalvuurwerk af, dus de kwaliteit van de microfoon is voor mij van hoge prioriteit.

Mijn eerste keuze ging uit naar JVC grd320e, maar aangezien de chip van mijn FireWire chip niet goed overweg kan met de cam,
is het niet mogelijk de filmpjes over te zetten. Het liefst heb ik dan ook USB 2.0 als interface.

Eventuele voorbeeldfilmpjes zouden een goede impressie geven :D

Alvast bedankt ! :)

Kijk hier eens: http://forum.vuurwerkcrew.nl/showpost.php?p=16790&postcount=4

Een goede uitleg van Redbaron, misschien kan je hier wat mee :wink:

Kijk hier eens: http://forum.vuurwerkcrew.nl/showpost.php?p=16790&postcount=4

Een goede uitleg van Redbaron, misschien kan je hier wat mee :wink:

Bedankt voor de tip, maar deze had ik al gelezen, evenals dit hele topic.
Waar ik eigenlijk op doelde is of mensen mij bepaalde camera's kunnen aanraden.
En als het mogelijk is, met voorbeeldfilmpje(s). Want de specificaties zijn wel leuk en aardig om te lezen, maar een filmpje is wat overtreffender.

Alvast bedankt :)

Ik ben van plan één 3CCD NV - GS500 te kopen maar kan ik hiermee ook in het donker filmen? En kan ik hier knallen op hoogwaardige kwalitiet mee opnemen?

Ik ben van plan één 3CCD NV - GS500 te kopen maar kan ik hiermee ook in het donker filmen? En kan ik hier knallen op hoogwaardige kwalitiet mee opnemen?

Volgensmij filmt Mattenfreak hier ook mee, anders zou je eens aan hem wat meer info moeten vragen.

Het zal heus geen miskoop zijn, maar als ik op Kieskeurig.nl kijk dan zie ik de NV-GS500 voor 793 euro en de Canon HV20 voor 691 euro.
Dan zou ik toch voor de Canon HV20 gaan aangezien die nieuwer is en HD-Ready is.

Succes met het zoeken.

Volgensmij filmt Mattenfreak hier ook mee, anders zou je eens aan hem wat meer info moeten vragen.

Het zal heus geen miskoop zijn, maar als ik op Kieskeurig.nl kijk dan zie ik de NV-GS500 voor 793 euro en de Canon HV20 voor 691 euro.
Dan zou ik toch voor de Canon HV20 gaan aangezien die nieuwer is en HD-Ready is.

Succes met het zoeken.

Ik deel diezelfde keuze Roeland, ik zou in dat geval ook voor de Canon gaan vanwege de scherpe beelden, dat is iets wat de Panasonic zeker niet kan evenaren in het donker. Wat ik wel kan aanraden is de originele Panasonic-mic die voor de GS500 te koop is, die bevalt mij uitstekend!

:bye:

Ik heb de NC-GS500 ook :) maar als ik nu zal gaan voor een cam zal ik de canon nemen. Mede vanwege de CMOS sensor want dan heb je geen last van strepen of ster vorming bij oa salutes.

Maar het is een echte musthave om ook een Groothoek lens te kopen en een Externe Microfoon :)

Ik heb de Canon HV-30 niet gekocht want ik vond hem te duur.
Dus heb ik nu de Canon FS100 gekocht.
Ik heb hem nog niet getest maar dat komt vanavond wel.
Want dan ga ik naar scheveningen toe voor die vuurwerk shows.

Fireworks-Freak:cool:

Persoonlijk heb ik niet heel veel ervaring met zulke dingen maar ik heb vanmiddag een JVC in mijn handen gehad, een puur mooi ding. Films van mijn oom die ik heb gezien zijn ook echt heel mooi te noemen. Of dit ook met vuurwerk is (geluid..) weet ik niet, maar het is wel een 3CCD (wat dat ook mag inhouden hehe).

waarom een keuze uit deze 3? bol.com is niet de goedkoopste volgens mij en in de prijsklasse zijn denk ik wel betere modellen te vinden.

Ik vind dat niet alleen de CCD chips het hem doen.
Denk ook aan de sensor (waar het licht op valt) de lens, en natuurlijk het aantal pixel van de CCD.

En NOOIT een HDD camera kopen aangezien die het beeld comprimeren zodat de bestanden kleiner (mindere kwaliteit dan originele beeld) worden zodat er meer schijfruimte gebruikt kan worden.
Daar bij moet je altijd een PC hebben om je camera te legen aangezien er een x limiet aan GB op zit.

Ik vraag me nou af of een camera van 400 euro goed is.
Het gros zegt van wel maar heeft er eigenlijk geen verstand van.

En wat noem je goed...
Ja het is wat je gewend bent he.
Goed voor prijs/kwaliteits verhouding mja... dan kan je een slechte camera kopen want ja ''hij was goedkoop en goed!'', goed voor die prijs ja..

Nou ben ik benieuwd wat het nou het echte verschil is tussen een camera van 500 euro en 2000 euro?

De lens, de ccd, het type opslag medium, aantal pixels, HD, sensor grootte?

Of zijn het gewoon een groot aantal extra foefjes dat de prijs duurder maakt.

Dus denk goed bij je zelf na of je 800 euro betaald voor een camera die eigenlijk niet heel veel af doet bij sommige camera's van 500 euro.

-Roy-

*zoekt een goede camera van 2000 euro*

Hier een post van marktm5, hij had het verkeerde topic ervoor gebruikt;

Hallo,

Om maar meteen met de deur in huis te vallen stel ik deze vraag: Wie o wie kan mij helpen:D

Ik ben opzoek naar een videocamera, maar aangezien ik totaal geen verstand heb van de techniesche specs en dergelijke dat erbij komt kijken wil ik jullie vragen om mij alstublieft uit de brand te kunnen helpen:wink:

Ik heb verschillende fora's afgestruind om er wat informatie uit op te doen. Door de meningen van jullie en ieder ander, en ook door verschillende filmpjes te hebben bekeken is mijn voorkeur gegaan naar een panasonic en dan wel de NV-GS330. Nu ik vandaag (toevallig) in het blaadje van "It's" zat te kijken zag ik daar de Panasonic SDR H280 HDD staan.
Deze ben ik vergelijken, maar voor iemand die er bijna tot geen verstand van heeft is het droge koek... om het zo maar te verwoorden :rolleyes:

Nu wil ik graag weten wat de verschillen tussen deze videocamera's zijn. Maar niet alleen dat, ook zou ik de voor en na delen graag willen weten en wat er belangrijk is voor wat er eventueel nij komt kijken.

Ter verduidelijking van deze cameras:
Panasonic NV-GS330:
http://www.kieskeurig.nl/videocamera/panasonic/nv-gs330/specificaties/215671/

Panasonic SDR-H280:
http://www.kieskeurig.nl/videocamera/panasonic/sdr-h280/specificaties/217376/

Ik hoop dat jullie een een paar goede argumenten hebben (en misschien een kort en bondig uitleg :rolleyes: ) over deze videocamera's zodat ik een keuze kan maken.

Alvast harstikke bedankt;

Groetjes

Mark

ik zoek een digitale camera met filmfunctie.
weet iemand misschien een goede digitale camera waarmee ik goede kwaliteit filmpjes kan opnemen ? budget gaat tot 200 euro.

media markt dixons noem maar op je hebt alles hier ;)

ik zoek al heel lang alleen ik weet niet echt welke dig. camera is mooie beelden opleverd.
misschien dat 1 van jullie er ook toevallig naaropzoek was ;)

Back
Bovenaan