[schandalig] Vuurwerk des doods gearriveerd in Tivoli

Dinkydau

VWC lid
690927482.jpg

Het vuurwerk des doods is gesignaleerd in Tivoli. Maar nu even zonder grappen, buurtagent Ton Sweegers waarschuwt de bewoners voor ware bommen. Verkocht als illegaal vuurwerk, maar het effect is gelijk aan de knal van een handgranaat.

Vuurwerk om bij uit de buurt te blijven dus. Als je daar te dichtbij staat en het ontploft heb je geluk als je ervan afkomt met een nooit meer verdwijnende piep in je oren.

“We worden gewaarschuwd voor zwaar illegaal vuurwerk. Type handgranaat. We mogen het niet vervoeren of opslaan. Tenzij we van het bureau of een oude dienstauto af willen”, aldus Ton op Twitter. Die overigens meteen ter zake komt en het levensgevaarlijk vuurwerk noemt.

Ter info: de bommen heten ‘Big Boy’ en ‘Succubus’ (rare naam). De buurtbrigadier heeft het niet alleen over de veiligheid, leuk experimenteren met dit soort vuurwerk eindigt niet zomaar met een haltstraf.

De Succubus, ergens in Duitsland:

En dan hier nog een filmpje over de Big Boy. Mét duiding

Bron:
http://eindhoven.dichtbij.nl/112/vuurwerk-des-doods-gearriveerd-tivoli

Tweet terug aan de agent:

Dinkydau ‏@DinkydauSet
@brigadierEHVtgs N00b wat denk jij wel niet met je handgranaat. Ik geloof niet dat er metalen scherven van dat vuurwerk komen of wel...

Fijn dat twitter, kun je ook iets terugzeggen!

Laatst bewerkt:
"We worden gewaarschuwd voor zwaar illegaal vuurwerk. Type handgranaat"

Gaan ze dit nu eindelijk eens publiekelijk bewijzen?

"We mogen het niet vervoeren of opslaan."

Vergeten ze er alleen bij te zeggen dat ze dit al jaren doen..

"De bommen heten ‘Big Boy’ en ‘Succubus’ (rare naam)."

Hoezo raar? Dit is al honderden jaren de naam van het vrouwtje dat op de etiketten staat.

"...."

Ik zal er nu over ophouden. :p

Wat ik niet snap van dit soort berichten is dat ze maar steeds met de term handgranaat blijven rond gooien of doen alsof zo'n knaller een politiebureau op kan blazen, oké ze kunnen aanzienlijke schade aanrichten, mits de afstand niet zo groot is, maar niet een brug o.i.d., wat overigens laatst nog in het nieuws is geweest.

Met een handgranaat blaas je ook niet veel op hoor.Het verschil is dat je bij een handgranaat scherfwerking hebt bedoeld om te doden en dat heb je bij die knallers natuurlijk niet.:p

zuchttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt gloeiendeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee graffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff ach laat ook maar

Met een handgranaat blaas je ook niet veel op hoor.Het verschil is dat je bij een handgranaat scherfwerking hebt bedoeld om te doden en dat heb je bij die knallers natuurlijk niet.:p
Volgens de agent maakt dat niet zoveel uit:

Ton Sweegers ‏@brigadierEHVtgs
@DinkydauSet nee dat niet. Er zit zeer gevaarlijk flitspoeder in. Hand kwijt door explosie of door scherven, maakt zoveel niet uit.

2m Dinkydau ‏@DinkydauSet
@brigadierEHVtgs Flash is niet gevaarlijk, zit in bijna al het legale siervuurwerk ook, alleen geen 100 gram natuurlijk.

Sommige mensen kunnen ook niet lezen he, hij geeft aan dat de knal gelijkwaardig is aan een handgranaat.... en daar heeft hij gelijk in.
Wie heeft de knal van een handgranaat wel eens gehoord, ik weet zeker 90% van de wijsneuzen hebben er niet een gehoord laat staand live gezien.

Sommige mensen kunnen ook niet lezen he, hij geeft aan dat de knal gelijkwaardig is aan een handgranaat.... en daar heeft hij gelijk in.
Wie heeft de knal van een handgranaat wel eens gehoord, ik weet zeker 90% van de wijsneuzen hebben er niet een gehoord laat staand live gezien.

Denk dat hier zat mensen in dienst hebben gezeten maar die zullen weten dat die vergelijking zo mank gaat dat het geen zin heeft om hier op te reageren.

Een handgranaat zie je doorgaans niet exploderen, dan zit je achter een muurtje te schuilen:p

Het gaat ook niet om het zien, maar om de beleving van de knal en die komt wel degelijk overeen.
Dienstplicht is al meer dan 15 jaar afgeschaft (helaas) dus ik denk dat hier een hele groep zit die maar wat loopt te brallen.

Het gaat ook niet om het zien, maar om de beleving van de knal en die komt wel degelijk overeen.
Dienstplicht is al meer dan 15 jaar afgeschaft (helaas) dus ik denk dat hier een hele groep zit die maar wat loopt te brallen.

Een granaat ik gemaakt om te doden,omdat je scherfwerking hebt en bij vuurwerk dus niet.
Dat is het enigste wat ik zeg en vervolgens zegt die man:

Hand kwijt door explosie of door scherven, maakt zoveel niet uit.

Dat maakt wel degelijk uit en daarom zeg ik dat je die man niet serieus kan nemen.

Dus ik weet niet op wie je nou doelt?maar ik zie hier geen vreemde verhalen over dat de knallen niet gelijk zijn of overeen komen met elkaar.

Ik ben het eens met die man, zijn brute knallen daar hou ik ook van maar ze zijn gewoon te veel van het goede.

Ontopic.
Een agent kan ik het niet kwalijk nemen, vuurwerk beslaat 0,1% van zijn werk. Dus een expert hoeft hij niet te zijn.

edit: Laat ik het maar alleen ontopic houden en niet andermans sloopfilmpjes posten;)

Daarbij worden granaten alleen in de oorlog gebruikt,dus er zullen niet veel mensen zijn die ze hebben gezien of gehoord.Bij oefeningen worden er oefengranaten gebruikt zoals de thunderflash bijvoorbeeld.

Ik denk dat de handelaren hier in nederland hun zwaar knalvuurwerk beter aan israel of aan hamas kunnen verkopen.:bonk:
Prijs technisch is dit veel goedkoper dan een handgranaat.

"...We mogen het niet vervoeren of opslaan. Tenzij we van het bureau of een oude dienstauto af willen..."

Wat een hysterisch gedoe, op elk moment van de dag zijn er miljoenen knallers met flash ergens op de wereld op transport, schepen, vrachtwagens, van en naar shows, grote saluut shells, enorme vlinders t/m kleine strijkers, etc, etc. Allemaal flashkruit in een kartonnen body welke vervoert word.
En binnen NL mogen we het niet vervoeren...

Begrijp me goed; dat zware knalspul zie ik liever vandaag nog dan morgen verdwijnen: het is één van de grootste fundamenten van de anti-vuurwerk lobby. Maar dat hysterische gedoe van media en zelfs gezagsdragers is stuitend. :mad:

Jongens ik snap jullie reacties voor een groot deel niet, kijk nu eens goed naar wat de boodschap is van het bericht, ze waarschuwen voor een stuk "vuurwerk" wat dezelfde krachten heeft in vergelijking met een handgranaat, dus daar zal best wel een kern van waarheid in zitten. Waarom die weestand van jullie op deze berichten over die gevaarlijke jongens, ik wil in ieder geval niet dat er een malloot met die dingen bij mij en mijn kids en vrienden in de buurt staat omdat ik van mijn gezin en vrienden houd en niet wil dat ze door een randdebiel, ja een ander woord heb ik niet voor zo'n persoon over, iemand zijn leven kan verwoesten met wat voor schade dan ook !!!

Jongens ik snap jullie reacties voor een groot deel niet, kijk nu eens goed naar wat de boodschap is van het bericht, ze waarschuwen voor een stuk "vuurwerk" wat dezelfde krachten heeft in vergelijking met een handgranaat, dus daar zal best wel een kern van waarheid in zitten. Waarom die weestand van jullie op deze berichten over die gevaarlijke jongens, ik wil in ieder geval niet dat er een malloot met die dingen bij mij en mijn kids en vrienden in de buurt staat omdat ik van mijn gezin en vrienden houd en niet wil dat ze door een randdebiel, ja een ander woord heb ik niet voor zo'n persoon over, iemand zijn leven kan verwoesten met wat voor schade dan ook !!!

Helemaal mee eens, mensen die hier alles maar tegen lopen te beweren willen het allemaal maar zo goed mogelijk in het daglicht zetten. Een 5" groundsalute man, dit is geen normaal vuurwerk en al helemaal niet voor consumenten. En net wat Torrr zegt, als jou, niets-van- vuurwerk-wetende buurman denkt iets "grappigs" gekocht te hebben en deze in een normale straat afsteekt.. Ik denk dat je dan blij mag zijn als je ramen nog in het hang en sluitwerk zit. Ik geloof vast dat jullie, vuurwerkfanaten het op een enorm open veld ver van de bewoonde wereld afsteken maar mannetjes van 14 jaar niet.. Ben het er wel mee eens dat altijd weer die idiote vergelijkingen met explosieven m'n pet te boven gaan.

Ik denk net als veel mensen dat het beter is om er niks over te schrijven, dan kennen veel mensen het niet en wordt er ook niet naar gezocht. Trouwens, het schijnt dat deze dingen een product van vuurwerkfreakz was, en aangezien die handel is opgerold denk ik dat we ze niet meer zullen tegenkomen. Maar als je dan toch een artikel schrijft, men hoeft echt niet te liegen en te draaien hoor, om iets afschrikwekkends te schrijven.

Men zou kunnen schrijven: Dit zijn big boys, voor consumenten levensgevaarlijk vuurwerk, hebben een enorme kracht, stel dat iemand zoiets in een woonwijk afsteekt, zijn massa-explosief, de postbedrijven weten niet wat ze bezorgen wat voor gevaarlijke situaties kan zorgen, moeten normaal vervoerd worden door iemand met papieren zus en brandblusser zo....

Back
Bovenaan