Schade oud en nieuw 11 miljoen euro

Babiloot

VWC lid
Schade oud en nieuw 11 miljoen euro
DEN HAAG -

Bij de viering van de jaarwisseling is aan particuliere woningen en auto's schade ontstaan ter waarde van zo'n 11 miljoen euro. Dit blijkt uit een eerste schatting die het Verbond van Verzekeraars maandag naar buiten bracht. Een jaar geleden lag de schade door de viering van oud en nieuw nog 2 miljoen hoger.

De schatting is gebaseerd op de eerste claims die na de jaarwisseling bij de verzekeraars zijn binnengekomen.

Er is minder schade door vandalisme en door zeer grote branden. De schade door vuurwerk is toegenomen, met name door brand.

Het Verbond juicht dan ook de instelling van vuurwerkvrije zones toe. Dit jaar hebben bijna honderd gemeentes dat gedaan, een jaar geleden waren het er nog maar veertig.

Bron

Moet je nagaan als consumenten vuurwerk straks verboden wordt. Dan heb je dezelfde schade (want vandalen komen wel aan hun illegale vuurwerk). Maar dan staat er geen belastinggeld tegenover dat de vuurwerkwinkels aan de overheid betalen.

Onzin bericht.
Meeste autos worden in brandgestoken zonder vuurwerk.
Scholen etc gaan de brand in etc.

Enige wat je schade door vuurwerk kan noemen is prullenbak kapot dak kapot geschoten etc.

Ik ben bamg na een verbod dat er zeer veel de fik in gaat.
Dag voor oudjaar was het al feest in den haag scootmobiel in de fik en wat autos.
Tevens was er voor de zoveelste keer een grote v
Brand bij van vliet contrans.
Deze brand stond los van vuurwerk.

Dat zal zeker gebeuren die Arno Bonte en zijn vriendjes hebben geen idee waar ze mee bezig zijn.

tuurlijk wel, die schade interesseert ze geen reet... het gaat ze om de uitstoot en vervuiling.
Dat blijkt nu wel weer, het interesseert ze werkelijk geen drol als jij of ik de handjes eraf knallen.
Alleen gebbruiken ze dit argument wel, ze spelen op het gevoel van de mensen (tegenstanders).
Want als je het over de milieu boeg gooit is het niet sexy.

tuurlijk wel, die schade interesseert ze geen reet... het gaat ze om de uitstoot en vervuiling.
Dat blijkt nu wel weer, het interesseert ze werkelijk geen drol als jij of ik de handjes eraf knallen.
Alleen gebbruiken ze dit argument wel, ze spelen op het gevoel van de mensen (tegenstanders).
Want als je het over de milieu boeg gooit is het niet sexy.

Maar brandende auto banden en dergelijke is nou ook niet echt goed voor het milieu. :rolleyes:

Ik denk dat het goed uit de klauwen gaat lopen wanneer er ooit een verbod komt, want denken jullie gaat er ooit een verbod komen of kan ik beter vragen wanneer gaat het verbod komen !!

Ik denk dat het goed uit de klauwen gaat lopen wanneer er ooit een verbod komt, want denken jullie gaat er ooit een verbod komen of kan ik beter vragen wanneer gaat het verbod komen !!

De komende jaren verwacht ik nog geen verbod.Maar de kans zit er wel in dat het in de toekomst gaat gebeuren.Maar zal nooit stoppen met afsteken en al zeker niet voor een rat als AB.

De komende jaren verwacht ik nog geen verbod.Maar de kans zit er wel in dat het in de toekomst gaat gebeuren.Maar zal nooit stoppen met afsteken en al zeker niet voor een rat als AB.

Is het niet zo dat er in 2017 heel veel gaat veranderen qua regelgeving en dat, dat inprincipe gunstig voor onze traditie moet zijn ?

Is het niet zo dat er in 2017 heel veel gaat veranderen qua regelgeving en dat, dat inprincipe gunstig voor onze traditie moet zijn ?

In principe gaat dat idd goed uitpakken voor onze traditie. Flashbangers zul je boven een grammetje ofzo niet meer vinden, dat zou de overlast in dit land terug kunnen dringen. Maarja, die grote flashbangers zoals cobra's en al die andere meuk zijn, volgens de wet, nu al in geen enkele EU lidstaat legaal te koop voor consumenten. En we weten allemaal hoe fantastisch dat werkt.

En daarbij mag Nederland via het RACT nog altijd zijn eigen verdere beperkingen opleggen aan de reeds door de EU gestelde eisen. Dus op een eventuele versoepeling met betrekking tot kruitinhoud en geluidsniveau's zou ik ook niet hopen. Dat kon dan wel eens een grote teleurstelling worden.

Zie ik op sbs net dat er veel meer schade is door vuurwerk, wat denk je? Molotov geval in een auto en dat noemen ze vuurwerkbrandjes

net weer op tv schade door vuurwerk 11 autos beschadigd door molotiv cocktail kom op die maak je zelf toch geen vuurwerkwinkel voor nodig.
En dan al die holkruipers die het nog geloven ook ziek gewoon.

Back
Bovenaan