Scala 100 A

Ik heb eigenlijk nog nooit zo'n harde burst gehoord in consumenten vuurwerk.
Dit is werkelijk waar gewoon kunst, vuurwerk kunst Funke op zen beste kwaliteit!!

Sluit me hier volledig bij aan, dit was voor mii echt de topper van de avond

Dat is wel heel rap inderdaad, maar levert wel een schitterend kleurenspektakel op zo! :thumbsup:

Deze helaas moeten editen, omdat de reservelont van cake 4 uit de tube was gefloept. Cameraman 2 heeft cake 5 helemaal gemist.

De kleurtjes en burst van deze zijn inderdaad fenomenaal. Toch denk ik niet dat deze er komend jaar weer bij is. De Yggdrasil van vorig jaar was nog mooier dan deze, maar als ik de films van afgelopen O&N van die box bekijk, dan denk ik dat ik de kat even een jaartje uit de Funke-boom kijk.

Als er iemand mij kan vertellen waarom ik deze moet hebben, en niet 2 of 3x de special 2 van katan graag! Ik vind de scala 100A prachtig want het is Funke en de kleuren zijn top Maar de prijs dat zijn 2 of 3 special2 blokken.vertel praat me bij ;)

Tja is een afweging die je zelf moet. Maken. De liftcharge, burst en kleuren van funke 100sh blokken zijn overweldigend vergeleken bij een special2 blokje. Funke komt met zijn 25gr per schot gewoon het dichtste bij F4 blokken.

Als er iemand mij kan vertellen waarom ik deze moet hebben, en niet 2 of 3x de special 2 van katan graag! Ik vind de scala 100A prachtig want het is Funke en de kleuren zijn top Maar de prijs dat zijn 2 of 3 special2 blokken.vertel praat me bij ;)

Ik kan daar een antwoord op geven. Voor de 120 euro die ik ervoor betaald heb ik echt een geweldige box terug gekregen. Alleen dit jaar zal hij geen 120 meer kosten. Ondanks dat het een prachtige box is, ben ik van mening dat bijvoorbeeld 2 of 3x de katan 2 tegelijk indruk wekkender is in de straat. De kleuren zullen wel een stuk minder zijn maar dat is het verschil in kwaliteit

Ik denk zelf dat als je 3x de special kan krijgen dit meer indruk maakt dan de Scala. Heb zelf zit jaar 2x de special in v-shape geschoten en de scala maar die laatste vond ik prijstechnisch minder goed. De kleuren zijn feller, Burst misschien iets beter. Katan is meer losgeslagen vind ik zelf.

Ik denk zelf dat als je 3x de special kan krijgen dit meer indruk maakt dan de Scala. Heb zelf zit jaar 2x de special in v-shape geschoten en de scala maar die laatste vond ik prijstechnisch minder goed. De kleuren zijn feller, Burst misschien iets beter. Katan is meer losgeslagen vind ik zelf.

Ik denk dat je de spijker op zijn kop slaat. Het is een beetje hetzelfde als de discussie 2x Transbomber of de Snowblind. Als je voor de mooiste volle boeketten en harde burst wil gaan, dan kies je Funke. Hou je van ff lekker stuiteren, dan ga je voor 2x de Special 2.

Laatst bewerkt:
Leuk, praten over Specials, moeten ze wel uitgeleverd mogen worden hè :frusty: Dat kan nog het grootste voordeel zijn van kiezen voor Funke van her of der; je hébt het tenminste echt.

Leuke vraag dus ;)
Volgens mij heeft de transbomber ook nog andere effecten en is niet volgas snowblind maar ik kan mee vergissen. De vraag special2 scala zal nog wel ff blijven voor mij want tja Funke is Funke! Helaas kan ook ik maar 1x keer mn centen uitgeven,en wil ik de gok nemen dat de specials vanwege weer een verbod niet geleverd worden. Of kies ik voor Funke zodat ik zeker ben,het blijft nog even de vraag! Dank voor de reacties.

Leuke vraag dus ;)
Volgens mij heeft de transbomber ook nog andere effecten en is niet volgas snowblind maar ik kan mee vergissen. De vraag special2 scala zal nog wel ff blijven voor mij want tja Funke is Funke! Helaas kan ook ik maar 1x keer mn centen uitgeven,en wil ik de gok nemen dat de specials vanwege weer een verbod niet geleverd worden. Of kies ik voor Funke zodat ik zeker ben,het blijft nog even de vraag! Dank voor de reacties.

Ik heb dit jaar voornamelijke Funke en Luypaers gehad. En ik kan je echt nadrukkelijk vertellen, Funke is echt niet alles. Ik heb de yggdrasil a 140 eu geschoten, bagger, de arabian leopard is een mooie bak, maar ook daar is de burst en spreiding niet groot, wat je wel van een 140 eu bak mag verwachten, ik heb kleinere cakes van funke en luypaers geschoten die ook niet goed presteerde. Oprecht de helft van de funke en luypaers was goed, de andere helft gewoon niet. Het is naar mijn idee gewoon overhyped geraakt. met 2 nederlandse compounds creer soms mooiere chaos of effecten dan aleen 1 funke box.

Van de 100 shots heb ik alleen de yggdrasil (nog) niet van een ander merk gezien die wil ik in iig schieten de grotere boxen zoals supernaut en vivaldi (als de prijs ooit beter wordt) zou ik ook graag schieten. De meningen over de 100schots funke zijn dus flink verdeeld als ik dit allemaal zo lees.ik denk eerlijk gezegd dat als de 100shots dit jaar voor mn neus staan ik het toch niet kan laten staan maar we zullen zien ;) wordt vervolgd

Van de 100 shots heb ik alleen de yggdrasil (nog) niet van een ander merk gezien die wil ik in iig schieten de grotere boxen zoals supernaut en vivaldi (als de prijs ooit beter wordt) zou ik ook graag schieten. De meningen over de 100schots funke zijn dus flink verdeeld als ik dit allemaal zo lees.ik denk eerlijk gezegd dat als de 100shots dit jaar voor mn neus staan ik het toch niet kan laten staan maar we zullen zien ;) wordt vervolgd

Toch maar even een kleine toevoeging: De 25 gram per schot-bakken van Funke zijn absoluut de top van consumentenvuurwerk, laat daar geen twijfel over bestaan. Wel is duidelijk dat afgelopen jaar de Yggdrasil bij veel mensen is tegengevallen, maar dat lijkt een batch-probleem te zijn (vocht wellicht?). Alleen als je deze bakken gaat vergelijken met andere producten in meervoud, dan kan het zijn dat je aan dat laatste toch de voorkeur geeft. Kwestie van smaak.

Ik had verschillende 100sh cakeboxen, mijn favorieten waren Snowblind, Scala 100, corolla blue, elegant night en luypaers asiatic cheetah. Yggdrasil viel tegen.

Toch maar even een kleine toevoeging: De 25 gram per schot-bakken van Funke zijn absoluut de top van consumentenvuurwerk, laat daar geen twijfel over bestaan. Wel is duidelijk dat afgelopen jaar de Yggdrasil bij veel mensen is tegengevallen, maar dat lijkt een batch-probleem te zijn (vocht wellicht?). Alleen als je deze bakken gaat vergelijken met andere producten in meervoud, dan kan het zijn dat je aan dat laatste toch de voorkeur geeft. Kwestie van smaak.

Persoonlijk vind ik alle 20sh 500 grammers van funke het beste wat er op de markt te vinden is

Back
Bovenaan