• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Salon Roger] Scorpio's

Status
Niet open voor verdere reacties.
Net weer eentje gehoord, dit keer had de gozer hem fftjes heen en weer gekiept zodat het kruit zich een beetje mengt. Man, wat gaf tie een dreun zeg! Echt super harde knal, had van een meter of 7 een beetje ruis aan me oren van deze knaller. Alleen moet ik wel zeggen dat tie niet echt veel druk heeft, ik voelde hem niet op die afstand plus hij knalt erg schel. Tis zeker geen doffe knal, zoals de Supero.

Oké bedankt!
Heb dit jaar 40 stuks van deze Scorpio's.
Ik hoor dat hij dus erg schel klinkt?
Is dat een erg slecht teken?

- PyroHemmo

Na O&N van afgelopen jaar kan ik concluderen dat deze inderdaad verschillend knalt, de ene keer schel en de andere keer dof, de ene keer een beetje zacht en de andere keer verrassend hard.
Als ik eerlijk moet zijn vind ik hem net zo hard (misschien wel ietsiepietsie harder) als de Supero van Pyrostar.
Maarja, dat zijn natuurlijk alleen mijn oren.
Het zijn in ieder geval wel de hardste nitraten uit België!

Na O&N van afgelopen jaar kan ik concluderen dat deze inderdaad verschillend knalt, de ene keer schel en de andere keer dof, de ene keer een beetje zacht en de andere keer verrassend hard.
Als ik eerlijk moet zijn vind ik hem net zo hard (misschien wel ietsiepietsie harder) als de Supero van Pyrostar.
Maarja, dat zijn natuurlijk alleen mijn oren.
Het zijn in ieder geval wel de hardste nitraten uit België!
Als ze maximaal knalde, gingen ze iets harder dan de supero, maar de supero vond ik wat doffer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan