Sail Amsterdam 19 t/m 23 Aug 2010

Ik zal proberen het filmpje straks te uploaden. Wel 1 vervelend ding was de wind. Dus ik hoop dat er wat te zien valt op het filmpje.

Gr stefan

Er stond geen zuchtje wind, we hebben alleen de eerst 3 minuten goed gezien.
We stonden aan de kant van SBS6.
Ben benieuwd hoe de flats van binnen ruiken op de Javakade.
Was echt 1 donkere massa waarin alles in het niet ging, de mensen die aan onze zijde waren gingen naar 5 minuten al weer lopen omdat er niks te zien was.

1b.gif

2b.gif

3b.gif

4b.gif

5b.gif

6b.gif

7b.gif

Wederom weer een heerlijk showtje gezien.Jammer dat ik maar 2x ben geweest !
Alleen zonde dat er geen wind stond en de rook bleef hangen !

Gisteren ben ik dus ook naar Sail Amsterdam geweest. Eigenlijk alleen maar om het vuurwerk te bekijken omdat er zoveel commentaar op werd gegeven. Voor het "sailpubliek" was gisteren een zeer geslaagde show. Zijn geen echte liefhebbers zoals je bij andere shows veel ziet, of teminste: in verhouding.

Natuurlijk als liefhebber heb ik wel wat punten van wat ik anders zou aanpakken. Zo zijn het voornamelijk dingen die ik hier eerder ben tegengekomen. Veelal werd geschoten in salvo's, werd veel gebruik gemaakt van salutes door de show heen, soms rommelige thema's en tamelijk veel dezelfde shells/ effecten.

Daarintegen heb ik veel goede shells gezien gisteren. Stonden natuurlijk voor het geluid lekker tussen de gebouwen in dus dat was helemaal genieten. Hoorde dat er 4 inch geschoten werd, nou als dat zo is dan heb ik gisteren hele mooie dingen gezien. Ook de verhouding in laag hoog was goed. Een paar (water-)cakes, candle's, en zag ik daar ook gouden single- shots?

Al met al kom ik dus tot de conclusie dat deze show zeker niet het commentaar waarmaakte, misschien zoals jullie zeggen dat deze laatste show gisteren ook beter was dan de vorige daar kan ik verder geen oordeel over doen.

Uiteraard ben ik ook naar deze show gegaan om foto's te maken. Uiteindelijk maar niet al te veel moeite in gestopt door de flinke rookontwikkelingen wat eigenlijk de hele show verpeste. Ik was al blij dat ze de voorspelde weersomstandigheden niet hadden, maar zo windstil was ook weer dodelijk voor de show. Heel jammer, echt heel jammer ook voor het publiek. Op gegeven moment hoorde we alleen nog knallen en verder niets.

Foto's komen van de week online.

... Al met al kom ik dus tot de conclusie dat deze show zeker niet het commentaar waarmaakte, misschien zoals jullie zeggen dat deze laatste show gisteren ook beter was dan de vorige daar kan ik verder geen oordeel over doen.

Idem hier, Ruben. Ik heb alleen de eerste show live gezien en stond te springen van enthousiasme. Zeker vanuit onze hoek was het genieten van begin tot eind. Net als jij heb ik ook wel wat suggesties, maar dat is logisch. Zoveel mensen zoveel smaken. Ik ben eigenlijk juist wel blij dat verschillende schietbedrijven verschillend schieten. Dit houdt het beeld fris en afwisselend, vind ik.

Cameo

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Nieuw filmpje geupload van sail. ( Betere kwaliteit )

p.s voor de mensen die niet het hele filmpje willen zien, vanaf 12:10 Gaat het lekker los ! :-)

Laatst bewerkt:
Wauw! Wat een geweldige foto's Stefantvs, Sjaak128 en Jappy-B! Idd heel jammer dat er zoveel rook bleef hangen, Ik ga zo is even op m'n gemak de video bekijken, heerlijk zo'n dagje vrij:D

Wel een voordeel van windstil is dat effecten zoals Golden Willows en Falling Leafs zo prachtig recht naar beneden komen

gr,
Keesiej

Ik heb inderdaad zelden zo mooi een falling leave naar beneden zien komen. Stond bijna 0,0 wind dus kwam recht naar beneden. Heel misshien had het iets breder geschoten kunnen worden maar dit heeft op deze manier ook wel iets moois (compacts).

Ook een hele mooie foto van Stefan hiervan, goud is en blijft heel moeilijk vast te leggen, maar moet zeggen dat het op die foto erg goed is te zien.

Oja, na een tijdje werd er volop crackling in het water geschoten. Dat zag er voor ons heel raar uit omdat het recht op ons af werd geschoten dus was het enkel een crackling wolk, heel apart!

Ik heb inderdaad zelden zo mooi een falling leave naar beneden zien komen. Stond bijna 0,0 wind dus kwam recht naar beneden. Heel misshien had het iets breder geschoten kunnen worden maar dit heeft op deze manier ook wel iets moois (compacts).

Ook een hele mooie foto van Stefan hiervan, goud is en blijft heel moeilijk vast te leggen, maar moet zeggen dat het op die foto erg goed is te zien.

Oja, na een tijdje werd er volop crackling in het water geschoten. Dat zag er voor ons heel raar uit omdat het recht op ons af werd geschoten dus was het enkel een crackling wolk, heel apart!

0,0 wind zeker mooi voor de falling leaves, alleen bleef de rook wel echt hangen :( er stond iemand naast me te filmen die stopte er maar mee.

Was die crackling in het water wel zo bedoeld? mijn eerste gedachte was dat er iets was omgevallen? zag er namelijk heel appart uit, nog nooit zoiets gezien.

die crackling in het water waren "waterbommen" deze shells worden schuin het water in geschoten, komen boven drijven en ontploffen op het water oppervlak.
hier is het wat duidelijker te zien

http://www.youtube.com/watch?v=EwUIEpqdBlA

Kan kloppen, voor ons zag het er raar uit. Verschillende mensen die dachten dat het helemaal verkeerd ging. Maar gelukkig ging het goed hehe. Voor ons was het één grote crackling boel daar, kon er niets uit opmaken.

Ook vond ik dat halverwege de show de shells ook ineens heel laag knalde, lekker hoor! :D

Back
Bovenaan