Sail Amsterdam 19 t/m 23 Aug 2010

wat een heerlijke show was dit zeg, echt super van genoten!!! bedankt dreamfireworks voor de show, bedankt pyrotv voor de beelden. Dammmzzzz wat baal ik ervan dat ik hier niet live bij was, maar zaterdag en/of zondag ben ik wel van de partij. lekker opbouw zat er in de show, leuke effecten en lekkere climax momenten

Was goed te horen vanuit Almere Poort. Bij de finale resoneerde m'n keukenraam helemaal. Overigens hoorde ik hier in Almere de knalsalvo's aan het eind nog zo'n 20 sec nadat de stream voorbij was :p

Nou, net de show gezien via live-stream - toch wel een leuke gadget -
Over de show, standaard grof geweld van Dream met weinig emotie.
Massaal diverse effecten door elkaar heen jagen, oftewel 'bunkertje schieten'.
Halfverwege mooie Kamuro's met tail gezien, maar daar ga je toch geen peony's
doorheen schieten! Dat heet shells kapot schieten. Zonde!
Wel een lekker brute finale gezien, maar dat was het dan ook wel.

Wederom geen slechte producten (Wel echt veel jorge, hetgeen ook eentonig wordt). Geen verkeerde bedoelingen en toch voel ik het niet.
Gisteren was ik in Amsterdam nu livestream gekeken. Het ligt hem voor mij echt in de manier van schieten. Na 4 minuten denk ik en 1,2,3 raaaa en 1,2,3 rraaaa. Kortom voor mij met te weinig passie geschoten al zullen de bedoelingen en ideen wellicht wel goed zijn, ik voel het niet.

Het lijkt alsof dream een gigantisch goede deal met pyroclock heeft weten te sluiten. Echt jammer.

Overigens mis ik ook screamers en aparte stukken als girandoles. Dat moet met 200 meter en dit budget te doen zijn toch?

Morgen weer kijken en zondag naar Amsterdam voor de laatste. Heb hoop dat Dream zich nog kan en gaat verbeteren.

Succes.

Groet,

Nou, net de show gezien via live-stream - toch wel een leuke gadget -
Over de show, standaard grof geweld van Dream met weinig emotie.
Massaal diverse effecten door elkaar heen jagen, oftewel 'bunkertje schieten'.
Halfverwege mooie Kamuro's met tail gezien, maar daar ga je toch geen peony's
doorheen schieten! Dat heet shells kapot schieten. Zonde!
Wel een lekker brute finale gezien, maar dat was het dan ook wel.

Die mening deel ik ook 100% met je.. zowel gisteren als vandaag een emotieloos vuurwerk.. gewoon ruw die hemel vol rammen. Bunker leeg, volgende karton. Hier en daar soms erg slechte kwaliteit shells. ook het kapot schieten van effecten zoals inderdaad het goud effect. Dat doe je inderdaad niet.

Verder veel hetzelfde, peony, peony, peony, crosette, crosette, crosette.. en zo verder. Er zijn echt wel meer chineese effecten hoor?

Hier had, gezien het budget, toch wel wat meer in kunnen zitten. Met name wat Europees of wat betere kwaliteit chineese shells met een betere variatie aan shells.

Ik vond alleen de finale nog wel wat hebben, en de rest van de show kan ik gewoon niet volledig waarderen. Ik moet ook wel eerlijk zeggen dat ik hem via de stream gekeken heb, en dus mis ik misschien een deel van de werkelijke beleving...?

Maar wat men hier zegt over bunkers leeg rammen kan ik mij wel in vinden. Daar lijkt het nu toch sterk op. Er is zooooooo veeeeeeel meer moois te verzinnen, zeker voor een evenement als deze zou men toch wel wat meer creativiteit mogen inzetten vind ik. En als zelfs mijn ouders (als non-freaks) zeggen van "mager showtje", dan mag je je denk ik wel eens achter de oren gaan krabben denk ik hoor.

Het blijft gewoon erg jammer dat ze er niet gewoon een 4-daags ECHT vuurwerkfestival/wedstrijd van maken. Dat zou een hele leuke mix van shows geven denk ik. Zou de SAIL organisatie daarvoor open staan? Maar ja, zal ook wel budget-technisch weer niet kunnen (hoe werkt dat eigenlijk bij een wedstrijd qua kosten?)...

Te veel shows van dezelfde firma achter elkaar. Voor een leek misschien leuk, maar
ze mogen er van mij ook één grote slotshow van maken, en dan eventueel een
pyromusical.
Ik ga er maar niet over beginnen wie dat eventueel zou kunnen doen, want dan krijgen we hier een ellenlange discussie, en kan ik op de brandstapel!
Oeps, ik zie de jongens van Dream al lopen met toortsen....

Sail zou je naar mijn menig ook heel anders kunnen uitvoeren.
Nu zijn bedrijven jaloers op elkaar dat een collega hem schiet.
Maak nu eens een wedstrijd er van zoals we al eerder over Scheveningen gehad hebben.
We hebben 5 dagen vuurwerk en we hebben 4 bedrijven.
De winnaar mag de slotavond schieten.
Bommen qua aantal gelijk calibers gelijk tijd gelijk ieder het zelfde geld.
Het enige waar je vrij in ben in de soorten / effecten van de bommen en de leverancier.
En je heb 5 dagen lang een verschillend vuurwerk.
De 4 bedrijven zouden bijvoorbeeld ook kunnen komen uit voorrondes over 4 jaar in combinatie met het vuurwerkfestival Scheveningen.
Maakt het daar meteen ook veel spannender en afwissender.
Voor het publiek veel leuker en de schieters zullen zeker meer hun best gaan doen.
Ben benieuwd hoe jullie hierover denken.

Laatst bewerkt:
Helemaal mee eens Dieter, voor iedereen een win win situatie. Op de hudige schieter na , maarja das niet anders dan. Ik ben er in ieder geval voor!

Sail zou je naar mijn menig ook heel anders kunnen uitvoeren.
Nu zijn bedrijven jaloers op elkaar dat een collega hem schiet.
Maak nu eens een wedstrijd er van zoals we al eerder over Scheveningen gehad hebben.
We hebben 5 dagen vuurwerk en we hebben 4 bedrijven.
De winnaar mag de slotavond schieten.
Bommen qua aantal gelijk calibers gelijk tijd gelijk ieder het zelfde geld.
Het enige waar je vrij in ben in de soorten / effecten van de bommen en de leverancier.
En je heb 5 dagen lang een verschillend vuurwerk.
De 4 bedrijven zouden bijvoorbeeld ook kunnen komen uit voorrondes over 4 jaar in combinatie met het vuurwerkfestival Scheveningen.
Maakt het daar meteen ook veel spannender en afwissender.
Voor het publiek veel leuker en de schieters zullen zeker meer hun best gaan doen.
Ben benieuwd hoe jullie hierover denken.

De winnaar krijgt de laatse avond natuurlijk wel iets extra budget voor zijn slotshow:cool:

Of mag de sail van het jaar daarop afsluiten ala knokke heist. Zat mogelijkheden om nog allemaal net iets leuker te maken als het nu is!

:cool:
Volgens mij is sail eens in de 5 jaar.. dus dat wordt dan lang wachten tot de volgende keer :wink:

Ik bedoel je doet over een periode van de komende vier jaar een punten systeem in Scheveningen hanteren en de best of 4 over vier jaar schieten in 2015 Sail.
Denk dat snap jij wel.

Tegenwoordig gaat het om inschrijving van shows, net als op de markt en kermis.
En als je dan aangeeft "Wereld kampioen" met een leuke prijs maakt dat indruk.!!!!
Los gezien van de manier, show, of kwaliteit! Dus een goed concept toch!?

tja, jammer voor ons als vuurwerk kenners, maar dat is de realiteit.
Het gaat niet altijd om vuurwerk maar ook om geld!
Wim

Tegenwoordig gaat het om inschrijving van shows, net als op de markt en kermis.
En als je dan aangeeft "Wereld kampioen" met een leuke prijs maakt dat indruk.!!!!
Los gezien van de manier, show, of kwaliteit! Dus een goed concept toch!?

tja, jammer voor ons als vuurwerk kenners, maar dat is de realiteit.
Het gaat niet altijd om vuurwerk maar ook om geld!
Wim

Ja en als je dan zegd ik geef € 5000,- korting per avond heb je hem zeker...
Ik weet er zijn 2 bedrijven geweest die hebben gezegd daar doen wij niet aan mee en hebben ook de race verloren.

Back
Bovenaan