Sail Amsterdam 19 t/m 23 Aug 2010

Hulde voor dit initiatief Arjan.
Het stelt de liefhebbers die om welke reden dan ook niet in staat zijn om een van deze shows live bij te wonen toch te laten meegenieten op afstand.
Bravo. :applause:

Vergunning:

SAIL Amsterdam 2010

Van 19 tot en met 23 augustus 2010 wordt in Amsterdam de 8e editie van SAIL Amsterdam georganiseerd. SAIL Amsterdam vindt plaats in de stadsdelen Oost, Centrum en Noord; vanaf de oostzijde van het Centraal Station tot de verbindingsdam in Zeeburg en vanaf de De Ruyterkade tot de motorwal in Noord. De evenementenvergunning is inmiddels verleend.
SAIL Amsterdam is het grootste, gratis toegankelijke publieksevenement van Nederland. Het hart van SAIL wordt gevormd door de indrukwekkende vloot van Tall Ships, varend erfgoed, moderne schepen, marineschepen en replica's. Daarnaast vindt er een dagelijks wisselend programma(http://www.sail2010.nl/programma/) plaats van allerlei culturele en sportieve activiteiten.

Het thema van 2010 is: een nautische ontmoeting tussen verleden, heden en toekomst.

Vergunning
De burgemeester heeft aan de Stichting SAIL Amsterdam, dat duurt van donderdag 19 tot en met maandag 23 augustus, een evenementvergunning verleend. Gedurende het evenement vindt er op een aantal podia en locaties tussen 11.00 uur en 22.00 uur een afwisselend (muziek)programma plaats. SAIL vindt plaats in het gebied vanaf de oostzijde van het Centraal Station tot de verbindingsdam in Oost en vanaf de De Ruyterkade in Oost tot de Motorwal in Noord. De volgende activiteiten vinden plaats:

Optredens van diverse artiesten/dj’s/muziekgezelschappen en theatervoorstellingen;
Diverse zeilwedstrijden en demonstraties te water;
Een Pieremachocheltocht op vrijdag 20 augustus van 13.00 tot 17.00 uur over de route Westerdok (start), Korte Prinsengracht, Prinsengracht, Amstel, Nieuwe Prinsengracht, Plantage Muidergracht, pleintje Entrepotdok (einde);
Een professioneel vuurwerk (vergunning Provincie Noord-Holland) op donderdag, vrijdag en zondag dat uiterlijk tussen 22.00 uur en 22.15 begint. Op zaterdag begint het uiterlijk 22.00 uur.
Op het evenemententerrein zullen op diverse plaatsen horecapunten worden ingericht.

De tekst van de vergunning vindt u hier(www.amsterdam.nl/*aspx/*download.as...ntents/*pages/*245558/*vergunningsail2010.pdf). De complete vergunning ligt ter inzage op de stadsdeelkantoren van Noord, Oost en Centrum.

Iedere belanghebbende bij dit besluit kan op grond van artikel 7:1 lid 1 van de Algemene wet bestuursrecht binnen 6 weken nadat dit besluit is bekend gemaakt een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij de Burgemeester van Amsterdam, Directie Juridische Zaken, Postbus 202, 1000 AE Amsterdam. U kunt dit ook per e-mail doen ([email protected])).

Het indienen van een bezwaarschrift heeft geen schorsende werking. Als onverwijlde spoed dat vereist kan na indiening van een bezwaarschrift een voorlopige voorziening worden gevraagd aan de Voorzieningenrechter van de Rechtbank Amsterdam, Sector Bestuursrecht, Algemeen, Postbus 75850, 1070 AW Amsterdam. Aan het aanvragen hiervan zijn kosten verbonden.

Bereikbaarheid
SAIL 2010 vindt plaats op en rond het Amsterdamse IJ. Het evenement is vanaf het Centraal Station prima te voet te bereiken. De beste looproute is via de Piet-Heinkade tegen de klok in, naar het KNSM-eiland, Java-eiland en Amsterdam Noord en vervolgens terug naar CS. Klik hier(http://www.sail2010.nl/locatie/) voor meer informatie en een plattegrond.

http://www.amsterdam.nl/?ActItmIdt=281647

Sorry hoor, maar wat een ge*** hier allemaal!

Hoe kunnen jullie nou oordelen als je de show nog niet gezien hebt.
Ik ben ook geen super fan van dream maar wie weet zetten ze dit keer wel een top show neer...

Ik ga donderdag gewoon kijken, is ie goed ga ik elke dag.
Is ie slecht dan ga ik alleen zondag nog.

heeft iemand een tip waar je de auto veilig en het liefst gratis neer kunt zetten, zo dicht mogelijk bij de vuurwerkshow :)

eventueel een plek van waar vandaan je makkelijk met de trein / tram naar de sail locatie kunt.

alvast bedankt :)

heeft iemand een tip waar je de auto veilig en het liefst gratis neer kunt zetten, zo dicht mogelijk bij de vuurwerkshow :)

eventueel een plek van waar vandaan je makkelijk met de trein / tram naar de sail locatie kunt.

alvast bedankt :)

Dan zou ik je auto bij station Sloterdijk of bij station Muiderpoort neerzetten en dan de trein of tram pakken.

morgen de eerste show van Dreamfireworks :)
wie gaat er heen? misschien ga ik zaterdag even een kijkje nemen.
denk dat het leuke showtjes gaan worden.

Armin van buuren heeft ook weer een lekker nummertje gemaakt van sail 2010

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

maar er gaat niks boven het nummer van sail 2005
zo jammer dat dit nummer niet op single uit is gekomen.
mijn nummer 1 hoor(nummer doet me trouwens altijd terug denken aan zena trophy 2006:D)

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Yep, prima muziek. En ook een prima happening dat Sail-gebeuren.
5 jaar geleden zat ik op een bootje midden in de drukte. Deze keer zoek ik een iets relaxter plekje op.

Vanavond ben ik er in elk geval bij met statief+cam voor PyroTV. Heb er zin an! :cool:

Cameo

Ik ben ook vanavond aanwezig,

Beste plek is denk ik toch echt op het Java eiland, dan moet het ponton kunnen zien liggen in het water. Hou er wel rekening mee, dat de brug die het dichtsbij het Centraal station\muziek gebouw ligt, naar het java eiland, weggehaald is. Je moet dus als je vanaf het centraal komt stuk doorlopen om op het Java eiland te komen.

Ik ga ook een avond heen. Ga er vanuit dat elke avond de shows het zelfde zijn? Vandaag tm zaterdag ben ik al volgeplanned, maar zag dat er veel meer shows zijn. Vuurwerk meepakken is altijd leuk!

Vorige keer kan ik me herrineren dat het iedere avond wel iets anders was.

Of ik had me bril niet op die avond :cool:

De shows zijn inderdaad verschillend en schijnen een fors budget te hebben per show. De laatste show is het "dikst" qua opzet en budget. Dit wordt genieten :D

Ik ben ook vanavond aanwezig,

Beste plek is denk ik toch echt op het Java eiland, dan moet het ponton kunnen zien liggen in het water. Hou er wel rekening mee, dat de brug die het dichtsbij het Centraal station\muziek gebouw ligt, naar het java eiland, weggehaald is. Je moet dus als je vanaf het centraal komt stuk doorlopen om op het Java eiland te komen.

Het is dus ten noorden van het Java Eiland, bij de Passenger Terminal is dus geen goed idee, check deze kaart:

http://www.sail2010.nl/documenten/plattegrond_sail2010_a3.pdf

Laatst bewerkt:
Thnx voor de 'beste plek' tips jongens!

Ik ga rond 19:00 vanaf A'foort die kant op.
Hopelijk kan ik nog een goed plekkie vinden dan maar heb er vertrouwen in...

Proost!

Okee, wij ga zo dadelijk al het IJ op, hoor ik net. De baas heeft zin in een tochtje. Wie ben ik dan om tegen te stribbelen. :D

Iedereen die ook gaat; veel plezier vanavond!

Nick

Back
Bovenaan