Ruime meerderheid in Kamer voor algeheel vuurwerkverbod, NSC nu ook voor

Het is nog niet zeker of het lukt om het vuurwerkverbod dit jaar in te laten gaan. PVV-staatssecretaris Jansen van Openbaar Vervoer en Milieu moet het verbod voorbereiden en zegt zeker anderhalf jaar nodig te hebben.

Nou, nog één keertje genieten... Zal wel weer kutweer worden 😆

Het meest schrijnende vind ik dat ik nergens terug lees hoe ze dit in godsnaam willen handhaven? Vrijwel iedereen gaat nu over tot de 'zwarte markt' voor hun vuurwerk.
We komen straks in de situatie dat jan met de pet met zijn 16s cake uit de supermarkt bij de buren zwaarder word gestraft dan de daadwerkelijke relschoppers.

Nee dit gaat die 'verhuftering van de maatschappij' echt oplossen. Schorriemorrie dat geen legaal consumenten/siervuurwerk kan kopen in de winkel om de hoek, gaat zich hierdoor namelijk plotsklaps als engeltjes gedragen.

Goed gezien van onze bestuurders/volksvertegenwoordigers.

Ach ja, wat hadden we verwacht. NSC hobbelt enkel mee. Laat ze het maar verbieden, ik ga wel lekker naar Duitsland tot de onvermijdelijke val van het kabinet en daarmee hopelijk het terugdraaien van een verbod waar, op de randstad na, lang niet iedereen op zit te wachten. Tot die tijd wens ik alle voorstanders van dit verbod de grootste teringchaos met de jaarwisseling die je maar kunt bedenken. Misschien dat het dan doordringt dat hun symboolpolitiek geen problemen oplost, alhoewel het me niks zou verbazen als ze dit puur doen om stemmen te winnen en verder geen interesse hebben in daadwerkelijk problemen oplossen.

Het is nog niet zeker of het lukt om het vuurwerkverbod dit jaar in te laten gaan. PVV-staatssecretaris Jansen van Openbaar Vervoer en Milieu moet het verbod voorbereiden en zegt zeker anderhalf jaar nodig te hebben.

Nou, nog één keertje genieten... Zal wel weer kutweer worden 😆
"Bovendien is er al informele consensus om het verbod al dit jaar in te laten gaan. Het idee daarachter is: als we dat níet doen grijpen tal van Nederlanders de komende jaarwisseling aan om zich nog één keer te buiten te gaan aan een record-lading vuurwerk. Plus: welke agent gaat nog willen werken die gevaarlijke nacht, wetende dat het de laatste is?"

Vuurwerktoerisme gaat een nieuwe betekenis krijgen!

Laat de volle vrachtwagens het uit het oostblok ook maar binnenrijden!! In brabant hebben we nog genoeg lege schuurtjes voor de opslag naast de vele drugslabs welke er meer zijn dan ooit want dat probleem weten ze ook niet op te losse !!

Kiloknallers à volonté!!!!!

Vuurwerktoerisme gaat een nieuwe betekenis krijgen!

Laat de volle vrachtwagens het uit het oostblok ook maar binnenrijden!! In brabant hebben we nog genoeg lege schuurtjes voor de opslag naast de vele drugslabs welke er meer zijn dan ooit want dat probleem weten ze ook niet op te losse !!

Kiloknallers à volonté!!!!!

Had het zelf niet beter kunnen zeggen, wat een stelletje kneuzen onze overheid

De VVD eist wel dat er een effectief handhavingsplan komt en dat illegaal vuurwerk hard wordt aangepakt.

VVD, had dit 10 jaar geleden maar gedaan, dan had het legale siervuurwerk niet verboden hoeven te worden. Jullie hebben niet eens je best gedaan om de vuurwerktraditie te behouden. Bedankt voor het om zeep helpen van de zoveelste Nederlandse vuurwerktraditie, 1 grote schande is het!

De tegenstanders van een verbod benadrukken dat het gevaarlijke knalvuurwerk al is verboden en dat er geen einde mag komen aan de Nederlandse traditie. De partijen willen harder inzetten op de aanpak van onruststokers, die politie en hulpverleners belagen.

Dat is precies datgene wat er had moeten gebeuren.

Ach ja, wat hadden we verwacht. NSC hobbelt enkel mee. Laat ze het maar verbieden, ik ga wel lekker naar Duitsland tot de onvermijdelijke val van het kabinet en daarmee hopelijk het terugdraaien van een verbod waar, op de randstad na, lang niet iedereen op zit te wachten.

Als het kabinet valt dan komt er een linkse coalitie en die gaan helemaal geen vuurwerkverbod terugdraaien. Even voor de duidelijkheid, het linkse partijkartel heeft zojuist een meerderheid voor een vuurwerkverbod bij elkaar gesprokkeld.

Is gewoon in achterkamertjes bekokstooft dit. Vuile smeerlappen. Nederland heeft gestemt voor een rechts kabinet. Maar links trekt nog steeds aan de touwtjes.
Democratie lik mijn reet 🤮

Als de vvd inderdaad bij zijn standpunt blijft en het verbod er doordrukt hoop ik met heel mijn hart dat het een grote teringbende word de 31e.

Back
Bovenaan