RTL Poll!!!!! op dit moment lopen we achter.....

Ja, en ze hebben snel een stukje geschreven dat het meerendeel voor een verbod is op het moment dat het voor de sensatie goed uit kwam.

Wederom een heel gekleurd verhaal inderdaad, waarbij de cijfers zo gebracht worden dat ze een vooraf bedacht verhaal ondersteunen. Ze zeggen bijvoorbeeld dat de meerderheid het vuurwerk af wil schaffen, maar ze maken niet duidelijk dat die mensen dan wel een centrale vuurwerkshow willen. RTL gooit die twee groepen (mensen die uberhaupt geen vuurwerk willen en mensen die op z'n minst een show willen) voor het gemak op één hoop.

Erger is nog dat ik gestemd heb en daar de score 30% voor en 30% tegen uit kwam. Dus zo zie je dat deze poll heel anders uit had kunnen pakken als ze nog even wachtten met de uitslag.

Dit soort artikelen zijn de reden waarom we de uitspraak kennen "Er zijn drie soorten leugens: leugens, grove leugens, en statistieken." Het zet je trouwens wel te denken over de rest van de berichtgeving van dit soort media, want daar zullen ze vast hetzelfde truukje bij gebruiken

Het is een groot spel
Ik stop ook met lezen van dit soort media berichten.
Ik blijf toch stoken toegestaan of verboden

2015-12-20_11_54_00-Volg_het_nieuws_terwijl_het_gebeurt.jpg

Dat is blijkbaar de uitslag...

Wat een smerige actie dit zeg van RTL nieuws. Zo zie je dan maar dat media ontzettend gekleurd is.

Merk het ook steeds vaker. Bepaald nieuws vrijwel altijd positief gebracht terwijl nieuws over vuurwerk vrijwel altijd van de negatieve kant belicht wordt. Misschien iets mis met de opleiding journalistiek in dit land?

Ik vertrouw geen enkel onderzoek, van welk bureau of wat dan ook.
Ik heb nog nooit iemand gesproken die vuurwerk wil verbieden.
Wel geven mensen vaak aan dat er hogere straffen moeten komen en de raddraaiers gepakt moeten worden, maar ik heb nog nooit gehoord dat iemand er van af wil.
Ik vraag me dan af of ik toevallig alleen maar mensen ken, ook al geven ze zelf niets om vuurwerk, het niet willen dat het verboden wordt of worden deze polls nog meer gemanipuleerd dan wij al denken.

Heren,

Hier zien jullie maar weer een voorbeeld van hoe formidabel onze "vijand" is: Alles word maar gedaan/geschreven/verdraaid voor de sensatie!

Maar het punt is: Zo gewiekst zijn ze! Zo werkt het! En ze zullen niet rusten tot de minister een verbod op consumentenvuurwerk uitvaardigd! We "vechten" hier tegen een zeer geslepen "vijand" die een fantastische propaganda machine achter zich heeft staan! Jullie snappen allemaal perfect hoe het in elkaar zit, maar dat tentoonspreiden op dit forum veranderd of helpt NIETS aan de situatie waarin we zitten! Alle goede intenties ten spijt..

We hebben een begin gemaakt door onze armen flink uit de mouwen te steken, en dat heeft tot resultaat geleid:
Het afsteken van Consumentenvuurwerk voor de viering van het oud en nieuw is daardoor opgenomen op de nationale
inventaris van het cultureel en immaterieel erfgoed. Dit is een schitterend BEGIN voor de bescherming van onze traditie en daarmee onze hobby!

Ik vraag jullie allen: Mobiliseer je! Onze traditie staat ieder jaar onder steeds meer druk, dat weten jullie allemaal! we moeten een enorm en voortdurend charme-offensief op touw zetten willen we hierin enige verandering aanbrengen, en daar hebben we jullie hulp hard bij nodig! Wij zijn juist hierin ontzettend afhankelijk van jullie steun, want met jullie allemaal op één lijn aan onze zijde staan we vele malen sterker! Alles moet uit de kast! Het minste wat jullie kunnen doen is naar onze facebookpagina gaan:

https://www.facebook.com/Bcn-Traditie-527808717374731/

en ons een like geven, om te zien hoe een enorme grote groep liefhebbers wij vertegenwoordigen. Wij hebben tijdens dit schrijven 455 likes op facebook, terwijl alleen vwc al 18301 leden heeft! Alle steun en goede intenties ten spijt moet dat beter kunnen. En zoveel mogelijk onze posts waar je het mee eens bent te delen en daarmee ons bereik vergroten.

We moeten het met elkaar, voor elkaar doen! Bij voorbaat onze oprechte dank voor jullie steun!

Wij hopen hier van harte nog vele jaren met jullie te kunnen discussiëren over onze traditie, en niet over hoe mooi onze traditie ooit was..

tja dat wis ik allang en merkte ik woensdag als maar erger. In het nu bekendste rel dorp van Nederland :). Vieze rot media ***t het toch altijd op eigen manier voor 99 procent :)

Ik heb RTL Nieuws even de reden gevraagd:
De poll is eruit gehaald nadat we merkten dat deze werd gemanipuleerd.
Ik heb een ip-onderzoek ingesteld, zodat we mogelijk over kunnen gaan tot een ip-blokkade.
Voor onze poll werd gemanipuleerd, is er met de uitslag een bericht gemaakt.
Die uitslag was al zo'n 12 uur hetzelfde, wat doorgaans ook normaal is als er een paar duizend keer is gestemd.

Back
Bovenaan