RTL 5 Politie Dienst Infra - controle vuurwerk Baarle Hertog

pyrofan#1

VWC lid
Al een aantal weken kijk ik het programma 'Politie Dienst Infra' op RTL 5. In het voorstukje voor volgende week zag ik dat er de volgende uitzending ook een surveillance/controle op vuurwerk in Baarle in beeld is gebracht. Dit is de komende uitzending te zien, dinsdag 23 maart 2021 20:30 uur op RTL 5. Aan het voorstukje te zien, is er het één en ander in beslag genomen tijdens de controle.

Hieronder een aantal screenshots van het voorstukje. Bron: politie dienst infra rtl 5.

Screenshot_20210321-161430_Gallery.jpg

Screenshot_20210321-161458_Gallery.jpg

Screenshot_20210321-161529_Gallery.jpg

Screenshot_20210321-161602_Gallery.jpg

Screenshot_20210321-161623_Gallery.jpg

Screenshot_20210321-161640_Gallery.jpg

Oeh interessant wel! Toch wel eens een controle dus, vette pech als je er dan net uitgepikt bent. Lijken wel op foto's van een bericht wat in november ofzo online kwam, ben benieuwd in welke periode die controle is geweest.

@Airgorce dat is niet leuk nee. Maar heb dat stukje wel gezien. Dit was ergens vorig jaar, een agent praat nog over het vuurwerkverbod. Als in Nederland vuurwerk verboden is dan is het ook logisch dat het wordt afgepakt want het mocht gewoon niet. Zuur jazeker maar bij een verbod neem je een nog hoger risico om het te kopen. Of het nou f2 was of niet het mocht gewoon niet.

Verder sta ik er wel van te kijken er zijn toch mooie boxen afgepakt zeg. Interessant stukje geweest 4 keer terug gekeken kon het gewoon niet geloven dat er controle was überhaupt.

@Airgorce dat is niet leuk nee. Maar heb dat stukje wel gezien. Dit was ergens vorig jaar, een agent praat nog over het vuurwerkverbod. Als in Nederland vuurwerk verboden is dan is het ook logisch dat het wordt afgepakt want het mocht gewoon niet. Zuur jazeker maar bij een verbod neem je een nog hoger risico om het te kopen. Of het nou f2 was of niet het mocht gewoon niet.

Verder sta ik er wel van te kijken er zijn toch mooie boxen afgepakt zeg. Interessant stukje geweest 4 keer terug gekeken kon het gewoon niet geloven dat er controle was überhaupt.
Nee, klopt het vervoer mocht ook niet. Neemt niet weg dat je nu net zo hard de Sjaak was geweest met het aantal kilo's.

Nee, klopt het vervoer mocht ook niet. Neemt niet weg dat je nu net zo hard de Sjaak was geweest met het aantal kilo's.

Nou ja zat zo is te denken. Stel je voor dat Duitsland ook ging verkopen, dan had ik het zeer interessant gevonden. Uit Duitsland komen ook hoeveelheden kilo's. Maar de Sjaak zijn ze wel met kilo's dat is ook net zo zuur(was dat verbod niet geweest)

Kwam mij wel triest over met zijn “economisch delict”.
Zie je wel vaker dat de oude garde op pad gaat met de jonkies die graag willen laten zien dat zij het ook kunnen.
Ongeveer 100kilo met een waarde van een paar honderd euro en het leek voor eigen gebruik.
Dus gewoon vuurwerk dat de laatste drie dagen van het jaar gewoon wel mag in NL. Geen knallers, vuurpijlen of grote hoeveelheden voor de doorverkoop.
En dat direct na een item met een drugsvangst van drie volle shoppers met een waarde van een paar ton.
Maar ja, regeltjes, regeltjes, regeltjes!

Die 25KG-regel slaat al sowieso nergens op, het is totaalgewicht.

90% van het gewicht van een doos vuurwerk bestaat uit verpakking, beveiliging, constructie en verzwaringsmiddelen.

Ooit een paar dozen gekocht waar ter beveiliging een zware gaasbak om het vuurwerk heen zat, op zo'n manier zit je zo aan de 25KG.

Deze agent hoeft zich niet op de borst te kloppen, dat had ie wel kunnen doen als hij iemand gepakt had met 100KG illegaal vuurwerk zoals Cobra's, nitraten of ander soortgelijk vuurwerk.

Back
Bovenaan