Royal Fireworks PIPC 4 Manilla Philipines 2013

Royal......

Jonge jonge echt gaan jullie op de peony en wave to colour ?
Kom op jongens jullie komen als enigste uit Europa doe daar wat mee!
Zo veel peony of wave to colour :cry: leek nergens op .
Girandola,s tussen blinkers :rolleyes:
Gaat niet er op hoeveel je schiet maar wat !
Waterbomen doe dan van goede kwaliteit en niet zo :cry:
Jullie hadden zo veel luxe artikelen kunnen nemen.
vaccalluzzo ,pyros(it bedrijf),riscasa,zink enz .

Sorry maar is wel zo.
Een show voor wedstrijd moet uit ritme,luxe shell,thema,s per nummer,wow wauw bestaan.
Beter 3 shell,s wat wow is dan 12 peony .

Jojo

Royal......

Sorry maar is wel zo.
Een show voor wedstrijd moet uit ritme,luxe shell,thema,s per nummer,wow wauw bestaan.

Jojo

Nou ik denk niet dat het zo werkt hoor,dat ze de keuze hebben uit vaccalluzzo,ricasa of zink.
Maar goed ik geef je wel gelijk de show is gewoon matig uitgevoerd.

Vooral het begin vind ik rond uit slecht en ongecontroleerd geschoten, daar na wordt het iets synchroner met de muziek maar echt groots zie ik het niet worden.
Maar aan de andere kant zie ik als vuurwerk liefhebber wel veel vuurwerk de lucht in gaan :wink:

Hmm, op zich best leuke beelden gezien, maar als show haakte ik na 5 minuten toch echt af en ben ik dus wat gaan skippen door de show heen. Met name het gebruik van de single shots vond ik erg tegenvallen, soms mooi, maar vaak een soort wirwar en dat is toch zonde.

Een leuke show als het gaat om de hoeveelheid, maar als pyromusical te rommelig naar mijn mening, dat begin was al geen touw aan vast te knopen.

Ben benieuwd of de heren er zelf tevreden over zijn? Op sommige momenten is het wel rammen geblazen,en wordt de muziek weg gevaagd. Ook had ik niet echt een gevoel van wow. Vorig jaar deed het me meer,als ik eerlijk ben. Maar goed,het gaat om julie gevoel uiteindelijk.

Echt heel erg slecht was de show nu ook weer niet, maar laten wij eerst de reactie van de ploeg afwachten die meest mogelijk niet zo maar dagen lang hebben gewerkt om hopelijk ergens in de top drie te komen.

Laat ik allereerst zeggen dat ik de show niet gek vond. Inderdaad ietwat rommelig.
MAar ik vind sommige reacties wel een beetje te...
Alsof het makkelijk is en zo maar ff uit je mouw geschut kan worden. Natuurlijk is het een competitie en natuurlijk moet dat beoordeeld worden. logisch, maar ik vind dat je wel iets van waardering kunt laten zien.
greetzz

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Brunchu Pyro Experience' s Show for the 4th Philippine International Pyromusical Competition entitled "Euro Pyro Party"

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

(HD) United Kingdom Jubilee Fireworks PIPC 2013 "Burn The Sky"

+ YouTube Video

(HD) PIPC 2013 Yung Feng Fireworks - "The Legend of Mazu"

+ YouTube Video

Spain - The 4th Philippine International Pyromusical Competition

+ YouTube Video

(HD) 4th PIPC 2013 - Pyroman Finland (Better Audio)

Royal......

Sorry maar is wel zo.

Jojo

Hallo beste medeforummers,

Heb alle reacties gelezen en kan er veel van begrijpen en reageer dan even vanuit mezelf als freak en liefhebber!

We hebben veel thema's ter plekken moeten veranderen omdat we veel bestelde bommen niet hebben gekregen.

We hadden bijvoorbeeld een mooi Cyca thema geplanned, maar deze bommen waren door de leverancier vervangen voor Waves. Het vervelende was echter dat ze er wel een effect beschrijving van een Cyca hadden opgeplakt. Er waren zelfs normale shells vervangen door watershells, wat levensgevaarlijk is door de langere vertraging. We hadden het geluk dat een Chinese medewerker dit had opgemerkt doordat deze wel de Chinese effect omschrijving kon lezen. Maar alsnog baal je daar natuurlijk wel van, zeker omdat er veel effecten gewoon waren vervangen door simpele peony's en waves. We hebben nog zo goed mogelijk de kleuren thema's proberen te redden, maar helaas was dit niet altijd mogelijk. Waves en peony's hebben ook zeker niet mijn voorkeur, maar als je dat krijgt inplaats van wat je besteld hebt , heb je weinig keuze. We hebben wel geprobeerd zoveel mogelijk te vervangen, maar dit kon niet altijd.

Wat betreft de singleshots kan ik kort zijn. De show was ontworpen met oog op het gebruik van twee grote pontons, uiteindelijk is dit er een geworden. Hierdoor komen sommige stukken niet lekker uit de verf. Ook dit is natuurlijk balen.

Verder is het niet zo simpel om overal een paar producten vandaan te trekken zoals jij misschien denkt Zwitsel. Als een Ipon Pagano al met alleen Chinees materiaal op de proppen komt, is het voor ons al helemaal onmogelijk om Europees materiaal daar te krijgen. We hebben uiteraard gekeken wat de mogelijkheden zijn. We hebben gekozen om ook Yung Feng te gebruiken om toch nog wat specialere shells in onze show te stopppen.

Verder mag iedereen zijn mening over de show uiteraard hebben en ik zie zeker kritieken waar we (hopelijk) de volgende keer zeker wat mee zullen doen.

Beste mensen,

Zojuist thuis aangekomen na een vermoeiende, uitdagende, maar toch hele mooie reis.
Zoals jullie hierboven concluderen is er in de show het een en ander niet geheel gegaan zoals in eerste instantie bedoeld was. In reactie tot de product keuze; wij hebben juist geprobeerd de mooie en aparte effecten uit te zoeken, en het gevoel van de muziek tot uiting brengen door de kleuren en soort effecten op elkaar af te stemmen.

Nu wil ik er niet heel veel woorden aan vuil maken; maar blauwe crossette shells werden geleverd als omgestickerde 4" salutes, paarse cycas werden rode peonies, caleidoscoop effecten werden gouden waves, en dandelion effecten werden omgestickerde brocade crowns of waves (als we geluk hadden). Dus iedereen die opmerkt dat de show vol waves en peonies zit heeft daar naar mijn idee volledig gelijk in.

Een goedmakertje was wat ons betreft wel dat we ervoor gekozen hebben om een deel van de effecten bij Yung Feng vandaan te halen. De kwaliteit van deze shells heeft voor mij persoonlijk toch nog wat kunnen compenseren. Door iemand wordt voorgesteld om als (enig?) Europees bedrijf, Europese producten te gebruiken. Hoe graag wij dit als liefhebbers zouden doen; wegens logistieke redenen is dit helaas niet mogelijk. Wij schoten toevallig samen met Ipon (italië) en ook die heeft gewoon producten uit China moeten gebruiken.

Wat betreft de water shells; Sommigen merken op dat de kwaliteit van water shells matig is; Daar ben ik het niet dan weer niet mee eens. de uitwerkingen van de watershells waren enorm als je ze vergelijkt met bijvoorbeeld de watershells die Ipon of Jubilee heeft gebruikt. Wat wel erg jammer is, is dat de fabrikant zich een seconde of 4-5 vergist heeft in de 'Rising time' waardoor de shells (op 1 soort na) op veel momenten te vroeg afgingen. Dit merk je bij een pyromusical natuurlijk direct op.

Mijn persoonlijke mening over de show is dat het gewoon dood zonde is dat we niet de show hebben kunnen schieten zoals we deze oorspronkelijk hebben bedacht. Helaas doe je daar weinig aan als je eenmaal op het ponton staat, en is het roeien met de riemen die er zijn. Dit betekende in de praktijk dat er tijdens de opbouw nog een hoop veranderd is aan het ontwerp, en er hard gewerkt is om alle producten zo goed mogelijk hun plaats in de show te geven.

In context van de problemen die we ondervonden en hoe hard we gewerkt hebben om er toch nog iets van te maken ben ik zeer tevreden over het resultaat. Als je kijkt naar het oorspronkelijke design, en de uiteindelijke show dan ben ik toch wel een beetje teleur gesteld. Wij willen als liefhebber natuurlijk ook onze passie voor vuurwerk laten zien aan het publiek, en als je maanden lang aan iets werkt is het altijd moeilijk als het resultaat niet voldoet aan je eigen verwachting.

Een troost voor mij persoonlijk is dat het publiek wel helemaal uit hun dak ging; en daar gaat het uiteindelijk allemaal om.

Ik wil nogmaals het hele team van Royal Fireworks bedanken voor de mooie reis.

Met vriendelijke groet,

Lunig

Goed om de verhalen te lezen van de vuurwerkers zelf, het verklaart een groot deel van de chaos in de choreography. Wel is het natuurlijk zo dat je waterbommen kan herkennen zonder de gebruiksaanwijzing gelezen te hoeven hebben en dat je YuFeng bommen niet tegelijk mag schieten met tientallen andere shells, waardoor de schoonheid van het YungFeng materiaal bijna niet te bewonderen valt. Voor de rest vond ik het, vooral door het gebruik van de vele waterbommen en de volle lucht, best een onderhoudende show.

Dus als ik het goed begrijp hebben jullie peony en wave shells gekregen.
Inplaats van de bestelde duurdere/betere shells?
Hahaha ik weet niet waar jullie je spullen vandaan halen...
Maar als het echt waar is zou ik een zaak tegen dat bedrijf beginnen!
Het is puur oplichting om op een wave shell ern stikker te plakken met kaleidoscope oid.
Ik vind ut maar een raar verhaaltje.

Maar als het echt waar is zou ik een zaak tegen dat bedrijf beginnen!
Het is puur oplichting om op een wave shell ern stikker te plakken met kaleidoscope oid.
Ik vind ut maar een raar verhaaltje.

Als het niet waar zou zijn, zouden we het ook niet zeggen.

Tis gewoon erg vervelend, Luso had er vorig jaar ook last van wat ook erg zonde was.

Jammer dat jullie niet alle juiste producten hebben gekregen, desondanks toch een mooie show met een superdikke opening!

Als het niet waar zou zijn, zouden we het ook niet zeggen.

Tis gewoon erg vervelend, Luso had er vorig jaar ook last van wat ook erg zonde was.

Ik vind ut een raar verhaal.
Maar ik geloof je hoor :wink:
Alleen als ik van Royal of luso was zou ik er werk van maken!
Tenslotte krijg je goedkope standaard shells inplaats van de bestelde luxe/aparte shells.
En dan hebben ze er ook nog andere stikkers overheen geplakt.
Geef toe" ut is wel een beetje vreemd!
Maar goed erg vervelend voor jullie dat het zo is gelopen.
Ut zit Royal ook niet mee he!
Het is al de zoveelste show die anders (of in de soep) loopt.
Volgende keer beter!

volgens mij is het niet zeldzaam dat er omgelabeld wordt, anders moeten bedrijven toegeven dat ze onvoldoende voorraad hebben, doe je toch niet? ;)

verder over de show.
ik vond hem niet slecht. gegeven dat er verkeerde leveringen waren en een ponton minder, vindt ik dat er nog best iets aardigs van gemaakt is. ja, een te fanatieke en rommelige start. maar vanaf queen heb ik er weer lekker naar kunnen kijken.

ik kan singleshots zeker waarderen, er is veel mogelijk met singleshots. maar veel singleshots tegelijk, op een klein stukje oogt al snel rommelig.

peony een ***effect? nee! het is maar wat je er mee doet.

alle lof aan de mannen van royal die er ondanks de tegenslagen toch nog iets van hebben kunnen maken. dat vergt creativiteit, inzicht. en eerlijk is eerlijk, als je kijkt naar de meeste producten en shows, ontbreekt creativiteit niet.

maar geef die flikkers van die ***fabriek wel ff gruwelijk op hun sodetives! :P

als luso er vorig jaar ook last van had
dan snap ik niet waarom jullie dit jaar dan niet zelf even gecheckt hebben of alles wel klopt
vind ik toch wel n beetje slordig en zeker als er zoveel geld in omgaat...

als luso er vorig jaar ook last van had
dan snap ik niet waarom jullie dit jaar dan niet zelf even gecheckt hebben of alles wel klopt
vind ik toch wel n beetje slordig en zeker als er zoveel geld in omgaat...

maar dat is dus lastig, hoe ga je dat controleren... als ze zeggen dat ze die leveren en de juiste naam staat er wel op, maar blijkbaar onder een andere sticker...
moet je eerst naar de fabriek en kijken wat ze produceren en verzenden

Back
Bovenaan