Rotterdam Nationaal Vuurwerk 01-01-2011

Mattenfreak

Administrator
Forumleiding
Bij de Erasmusbrug was met de jaarwisseling weer een vuurwerkshow, het Nationaal Vuurwerk wat tevens werd uitgezonden op televisie.

Het nieuwe jaar wordt officieel geopend in Rotterdam met het Nationale Vuurwerk rond de Erasmusbrug.
De Erasmusbrug vormt het architectonische decor en door de bouwstijl vormen de verschillende kades samen letterlijk de tribune.
Om middernacht tellen we samen af en verwelkomen wij 2011! Zorg dat je het spectaculaire Nationale Vuurwerk niet mist!

Het Nationale Vuurwerk wordt live uitgezonden op RTL5 vanaf 00.00 uur.
Naast het Nationale Vuurwerk biedt Rotterdam nog veel meer mogelijkheden om Oud en Nieuw te vieren. Hiernaast kun je zien waar je overal terecht kan!

Tot de 31e om 00.00 uur bij het Nationale Vuurwerk rond de Erasmusbrug!

Er schijnt om 00:00uur niets afgegaan te zijn...
Ik kan er verder vrij weinig over vinden, maar wij kregen 2 foto's toegestuurd met de vraag of er iets fout ging en of het handmatig werd ontstoken. Op de foto zie je duidelijk dat er iemand loopt en dat er daarna iets afgaat.

(klik erop voor vergroting)

Ik heb tevens een film gevonden, maar wat daar op te zien is, is nou ook niet echt waardig als Nationaal Vuurwerk.

Ben benieuwd of er meer bekend is over de show, wat er fout ging of juist niet, iemand?

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Ik heb dr geen reet van gemerkt.
Hoogstens dat de blauwe vrienden minder opvallend aanwezig waren die dag wat de sfeer ten goede kwam. Wat er wel reed, ging richting dat feest ja.

Zal wel de zoveelste flop zijn onder leiding van Ahmed Aboublabla.
En die Erno Bonte mag zich nou na deze onzin dan wel weer op zijn borst slaan met zn georganiseerde shows. Zoals te zien, is dat écht een jaarwisseling wat de burger wilt zien ja!

De promo:
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Filmpje waarop je kunt zien dat het vuurwerk duidelijk te laat begon.
+ YouTube Video

Iets beter filmpje waarop je kunt zien dat dit geen show is , maar gewoon een zootje ongeregeld. Zelf als je met de hand wegdrukt kun je een veel strakkere show maken.
De brug mocht helemaal niet gebruikt worden neem ik aan? De laatste 4 minuten was nog wel taart van te bakken, maar verder?
+ YouTube Video

Mijn god! wat een SLECHT vuurwerk is me dat zeg! Er zit totaal geen lijn of scenario in. Het zit vol met gaten en\of pauzes. Lukraak ineens salvos met bommen... en was de goldencrown to green ergens in de aanbieding!!!??? Verder hier en daar ontzettend slecht materiaal.

Dit is echt het predicaat Nationaal vuurwerk niet waardig, echt niet. Echt schandelijk slecht gewoon dit! Echt belachelijk dat je zo een aanfluiting een Nationaal vuurwerk durft te noemen!!!

Niet gedacht dat dit nog verder kon zinken.. kennelijk kan dat dus wel..

hier nog een radio interview over de voorbereidingen:

*klik*

Ik vermoed dat ze problemen hebben gehad met het schietsysteem (Explod.... zucht). en ik vermoed ook dat er het nodige is blijven staan ( mag ik hopen tenminste!)

Laatst bewerkt:
Hier nog een mooi voorbeeld wat het predicaat Nationaal vuurwerk beslist mag dragen:

+ YouTube Video

Dat ze daar maar eens een voorbeeld aan nemen!

Hoeveel hebben de schieters achteroven weten te drukken met deze "show".

Lekker voor die betweterige ambtenaren onder leiding van die sukkel arno bonte dat dit zo fiasco is geworden zeg!
Zat er een paar km vandaan en het ging gewoon los. Wat nou georganiseerde elitefeestjes. Gewoon de burger zelf hun feestje laten bouwen!

Abou, bedankt voor een nieuwe schande! Abou rot op!

Jullie zijn wel geod bevriend met Ahmed Aboublabla. ;-)

Maar jammer dat die show zo verknalt is.
Maar ja, wij vuurwerk liefhebbers maken er een betere show van.

Zal later het filmpje wel even bekijken en er wat over zeggen.

Edit...
Nou nou wat een vuurwerk zeg.
Ik denk morgen nog steeds aan het bewuste filmpje.
Niet dus, wat een slecht vuurwerk zeg.
Het lijkt er op of de organisatie heeft gezegd tegen de schieters, of ze het vuurwerk willen gebruiken wat niet mooi is, of op een of andere reden niet deugt of werkt.

Ik moet zeggen dat ik meer onder de indruk was van het vuurwerk wat ik zelf op 31-12 heb afgestoken.

Dit is toch geen nationaal vuurwerk.
Ik snap echt wel, dat de Rotterdammers op dit forum zich schamen voor dit prutsvuurwerk.
En zo presenteer je niet als stad.
Het lijkt el cheapo wel.
Gewoon zeggen, dat je 15 minuten een show wilt zien, waar de skyline volgeblaft wordt met mooi vuurwerk.

Volgens mij was het inspreken van de promo, door meneer van Diepen, het duurste van dit evenement.

(Toch wel een positieve reactie van mij.
Toch?)

Laatst bewerkt:
Het is elk jaar ''schiet maar raak voor een knaak'' in Rotterdam.
Dit is nu al een paar jaar aan de gang het is jammer dat die gemeentepikkies geen verstand van vuurwerk hebben.
Ik weet niet wie dit schiet (bij mijn weten Dream Fireworks).
Ik had persoonlijk een andere firma in de arm genomen want in het algemeen vind ik hun ''shows'' altijd slecht.
Maar we kunnen beter met een zooitje freaks die ''show'' schieten daar.
Als geboren en getogen Rotterdammer vind ik weer zonde wat daar allemaal aangekloot wordt.

Dit is inderdaad niet best.
Wel lijkt het mij een typisch geval van zelfoverschatting wanneer ik mensen zie roepen laat mij er maar staan of trommel maar een zooi freaks op.

Door veel van vuurwerk te houden maakt je dat nog geen (goede) pyrotechnicus.
Een culinair colomnist van de krant hoeft zelf ook niet te kunnen koken om te schrijven wat lekker is.
Kortom, laat freaks lekker freaks blijven. Wanneer freaks zoveel beter zouden zijn, dan zou dat betekenen dat zij de markt verdeelden in vuurwerkshowland. Dit is niet zo.

Wel denk ik dat je veel van vuurwerk moet houden om goede shows te kunnen schieten. Wanneer ik kijk naar de beelden die in Rotterdam gecreërd zijn, denk ik dat de bouwers/bedenkers niet van vuurwerk houden.

Een fout maken kan iedereen en elk bedrijf overkomen, uiteraard is het zuur dat het op zo'n moment gebeurt maar ja als bedrijf zijnde moet je daar mee om kunnen gaan.

Zelf vind ik het veel erger dat er zo'n megabudget schijnt te zijn geweest, waarmee dit vuurwerk wordt neergezet.
Hopelijk ziet een organisatie en gemeente dit ook in en gaat men eens niet voor het mooiste praatje maar voor het beste vuurwerk, wie het ook moge zijn.

Groet,

Laatst bewerkt:
Ze nemen een organisator in de arm, en die zoekt weer een vuurwerkbedrijf uit (te horen in dat radio interview). Budget voor vuurwerk was bij mijn weten 30.000 euro.

Wat een gruwelijke puinhoop zeg!

Ik weet ZEKER dat er genoeg freaks hier op het forum rondhangen die hier wel iets moois van zouden kunnen maken. Ik kan geen lijn ontdekken iig.

Heb inderdaad veel meer genoten van chocoprins zn showke!

Ga verder niet in discussie want dit hadden we in een ander topic reeds voorspelt, ook al waren er haperingen in het systeem oid het getuigt van onkunde als je het mij vraagt.

Ik weet dat het niet mannelijk is, maar hier kreeg ik toch echt tranen van in mijn ogen. Wat ook al is gezegd, er is geen lijn in te vinden, er wordt lukraak wat geschoten, of soms gewoon pauzes. Ik hoop dat de reactie van de gemeente eigenlijk nog uitlekt, want dit accepteert een non-vuurwerkliefhebber toch ook niet?

ROTTERDAM - Een feest met optredens van bekenden artiesten zit er echt niet in, maar op oudejaarsavond komt er toch een grote vuurwerkshow aan de voet van de Erasmusbrug in Rotterdam. Dat heeft verantwoordelijk wethouder Dominic Schrijer zojuist laten weten.

Rotterdam vierde de afgelopen twee jaar aan de voet van 'de Zwaan' de Nationale Nieuwjaarsnacht. Het feest met veel vuurwerk werd ook live uitgezonden op tv. Vorige week liet Schrijer nog weten dat een dergelijk feest er niet in zit. Het stadsbestuur had 200.000 euro subsidie beschikbaar gesteld voor een feest, maar geen van de ingediende plannen voldeed aan de eisen of bleef binnen het budget.

Dat zorgde voor kritiek vanuit de gemeenteraad. Inmiddels hebben Schrijer en organisator Tridee dus wel afgesproken dat er een vuurwerkshow komt. (ANP)

ad.nl 25-11-2010

Groot vuurwerk met Oud & Nieuw op Erasmusbrug
Donderdag, 25 november 2010. Uit de fractie, Redactie

Op initiatief van PvdA-raadslid Leo Bruijn en met steun van GroenLinks, D66 en SP wordt de jaarwisseling in Rotterdam toch ingeluid met een mooie vuurwerkshow.

Wethouder Schrijer (PvdA, evenementen) zei dat hij verwacht dat de gratis vuurwerkshow tienduizenden bezoekers naar de kades zal trekken. “Met het schitterende vuurwerk op de achtergrond kunnen we samen toosten op 2011,” zei Schrijer.

PvdA-raadslid Bruijn is blij met de beslissing van de wethouder. “Rotterdammers verdienen een vuurwerkshow met oud en nieuw. Er is geen leukere manier om het nieuwe jaar in te luiden dan wanneer je aan de Maas naar een grootse vuurwerkshow kan kijken.”

pvda rotterdam.nl

En dan enkele maanden later dit:

De wethouders in Rotterdam hebben unaniem het vertrouwen opgezegd in wethouder Dominic Schrijer (sociale zaken). Dat heeft een woordvoerder van het college vandaag gemeld.

Het college van burgemeester en wethouders ging maandag in retraite om voorstellen te maken om een groot financieel gat in de begroting te dichten. Schrijer kwam in conflict met het college, omdat hij weigerde extra bezuinigingen door te voeren op zijn armoedebeleid en de bijstand.

Volgens de zegsman heeft het opgezegde vertrouwen niets te maken met inhoudelijke besprekingen, omdat de partijen daar nog niet aan toe waren gekomen. Schrijer stelde maandagochtend in interviews dat de twee andere PvdA-wethouders verder zouden willen snijden in zijn portefeuille.

Schrijer dreigde zelf al met opstappen: ,,Als we daarop dieper moeten snijden? Dat ga ik niet voor mijn verantwoordelijkheid nemen. Dan komt mijn geloofwaardigheid naar de kiezers toe in het geding.''

Schrijer beraadt zich op de ontstane situatie. Hij zei in een reactie dat de gemeenteraad hem heeft gekozen als wethouder, maar dat de leden van de partij hem hebben gekozen als politiek leider. ,,Iedereen moet nu bedenken wat ze ervan vinden'', zei hij.

ad.nl

Uiteraard gaat het om een gat van miljoenen doordat er te veel werklozen bij zijn gekomen. Maar de verantwoordelijke van de uitbesteding van het vuurwerkshowtje met nieuwjaar moet nu dus toch weg!

Volgend jaar nieuwe ronde, nieuwe kansen voor het nationale vuurwerk?

Back
Bovenaan