Rijswijkse vuurwerkhal

Leuke film, al had het gemonteerd moegen worden.. Iets te langdradig af en toe, maar Frits heeft humor, en weet het goed te vertellen!

+ punt van het afgelopen jaar was dat medewerkers van de Rijswijkse vuurwerkhal je vuurwerk in mooie grote "boodschappen" tassen deden stukken fijner als die plastic tasjes.

Laatste nieuws!!

Laatste nieuws!!

Slecht nieuws voor de liefhebbers van onze demo.
Deze gaat dit jaar zeker niet door op de door ons zo geliefde locatie.
Dit op last van de Burgemeester van onze gemeente Rijswijk.
Zij is voornemens bij een aanvraag van de Provincie Zuid Holland geen "verklaring van geen bezwaar"meer af te geven.

Of wij dit jaar toestemming krijgen om sowieso een demo te schieten ben ik nog aan het uit vissen.

Ik houd jullie op de hoogte.

Groeten Frits

Heeft Ineke (PvdA) daar ook een gegronde reden toe?

In de brief van de gemeente Rijswijk naar de Provincie Zuid Holland staat.

Mede gelet op de vorige vuurwerkshow en de bevindingen van de politie ben ik voornemens, om bij een soortgelijke aanvraag, geen 'verklaring van geen bezwaar meer' meer af te geven.

Is er misschien iets voorgevallen tijdens de demo waardoor ze dit hebben besloten?

Na de demo toen iedereen naar huis ging was er wel wat aan de hand, ik zag dat een automobilist behoorlijk aso door het overstekende publiek wilde rijden en daar kwam tumult van, deze man werd dan ook door enkele agenten hardhandig uit zijn auto gesleurd. Maar of dit iets te maken heeft met een bevinding van de politie kan ik niet zeggen.
Voor de rest was het rond de demo rustiger met het afsteken van vuurwerk door anderen dan andere jaren, en dat is positief te noemen, dus ....

Het was een grote chaos volgens een woordvoerder van de gemeente Rijswijk waar ik contact mee heb gehad.

Dit naar aanleiding van het bekijken door de politie van dit evenement.

Er zouden mensen, tijdens de show, de niet afgesloten rijbaan zijn overgestoken. Ook was het niet meer wenselijk om een doorgaande weg zo'n lange tijd gedeeltelijk af te sluiten.
En er zouden mensen voor de portieken aan de overzijde van de weg naar het vuurwerk hebben staan kijken.

Dit lijken mij geen punten om een demo geen doorgang meer te laten vinden.

Laatst bewerkt:
Past wel een beetje in het huidige klimaat waar men al het eventuele risico probeert uit te sluiten.
Erg jammer, met een mooie demo voor de liefhebbers en een uithangbord voor een winkel als slachtoffer.

Echt waar, wat een bullshit weer.
En dan dit:
Ook was het niet meer wenselijk om een doorgaande weg zo'n lange tijd gedeeltelijk af te sluiten.

:bonk::bonk:

Hoe lang duurt zo'n demo, half uur - drie kwartier?
En hoezo is het niet wenselijk, wij betalen die dienders om in dienst te zijn, dan mogen ze ook wel eens een dienst verlenen om het allemaal goed te laten lopen. En als het niet goed gaat, sla je overtreder maar de ****** in.

Oeh krijg steeds meer hekel aan dit soort praktijken, beetje andermans plezier wegnemen, maar wel betaald krijgen en de volgende morgen maar weer vrolijk ander mans ideeën ontnemen.

Erg kudt weer dit, voor Frits en voor de medeliefhebbers.

Erg jammer :sad: Afgelopen twee jaar heb ik aardig wat uurtjes reistijd overgehad om naar Rijswijk te komen. En ik werd absoluut niet teleurgesteld; de demo's van de Vuurwerkhal smaakten naar meer :) Een erg mooie show met een prima sfeer.
De redenen van de gemeente/politie vind ik niet echt shockerend, maar zijn opgeteld blijkbaar toch wel genoeg om het niet op die locatie door te laten gaan. Ik hoop dat de gemeente een andere locatie wil overwegen: dat lijkt mij toch het minste wat zij zou kunnen doen.

Ik ben nu op zoek naar een andere goede locatie voor onze demo maar een locatie zoals die wij 5 jaar hebben mogen gebruiken komt nooit meer.
Deze was gewoon perfect voor een vuurwerkdemo.

Er is een locatie in de Koopmansstraat waar vroeger de drukkerij van de Haagsche Courant heeft gestaan, groot genoeg en het publiek kan van 3 kanten het vuurwerk bekijken. Genoeg parkeergelegenheid en geen doorgaande weg die meer hoeft worden afgesloten.
Er staat al een mooi bouwhek omheen dus dat hoeven wij dan niet meer te huren.
De tram stopt op de hoek en de Rijswijkse Vuurwerkhal is op 350 meter afstand.

Heeft iemand van jullie nog suggesties?

ik zou zeggen, dat is perfect.
ik ben weer aanwezig
net als vorig jaar stel ik de zelfde vraag.
word er dit jaar wel of niet besloten om de demo wel geheel elektrisch te schieten?

Ik ben nu op zoek naar een andere goede locatie voor onze demo maar een locatie zoals die wij 5 jaar hebben mogen gebruiken komt nooit meer.
Deze was gewoon perfect voor een vuurwerkdemo.

Er is een locatie in de Koopmansstraat waar vroeger de drukkerij van de Haagsche Courant heeft gestaan, groot genoeg en het publiek kan van 3 kanten het vuurwerk bekijken. Genoeg parkeergelegenheid en geen doorgaande weg die meer hoeft worden afgesloten.
Er staat al een mooi bouwhek omheen dus dat hoeven wij dan niet meer te huren.
De tram stopt op de hoek en de Rijswijkse Vuurwerkhal is op 350 meter afstand.

Heeft iemand van jullie nog suggesties?

Wat zou je denken van de plek voor de boogaard ? , ik bedoel dat plein voor de albertheijn. als ik eerlijk ben weet ik niet hoe het zit met minimale afstand voor shows ? 30meter bij consumenten showtjes ?
je hebt een aantal voordelen daarzo,
1. dichtbij ns station
2. Tram stop er precies voor.
3. Alles is zo goed als met tegels gelegd, dus geen gedoe met vervelende ondergrond.
4. Genoeg afstand tot publiek denk ik
5. Van alle kanten is het vuurwerk goed zichtbaar.
6. Op een redelijk afstand nog van de vuurwerkhal.
7. E.v.t in samenwerking met enkele winkeliers daar in de buurt reclame maken voor jullie show, hun een voordeel jij een voordeel lijkt me.
8. Voldoende parkeer gelegenheid, niet zoals nu in kleine straatjes, of bij mensen voor de deur... ik denk dat ze ook na dat soort dingen kijken bij een e.v.t vergunning.
9. Mits mogelijk doe dan de show op een donderdagvond daarzo i.v.m de koopavond, er is dan zoiezo meer publiek aanwezig, meer mensen = meer verkoop ;-)

5840006.jpg

Gr stefan

Laatst bewerkt:
Wat zou je denken van de plek voor de boogaard ? , ik bedoel dat plein voor de albertheijn. als ik eerlijk ben weet ik niet hoe het zit met minimale afstand voor shows ? 30meter bij consumenten showtjes ?
je hebt een aantal voordelen daarzo,
1. dichtbij ns station
2. Tram stop er precies voor.
3. Alles is zo goed als met tegels gelegd, dus geen gedoe met vervelende ondergrond.
4. Genoeg afstand tot publiek denk ik
5. Van alle kanten is het vuurwerk goed zichtbaar.
6. Op een redelijk afstand nog van de vuurwerkhal.
7. E.v.t in samenwerking met enkele winkeliers daar in de buurt reclame maken voor jullie show, hun een voordeel jij een voordeel lijkt me.
8. Voldoende parkeer gelegenheid, niet zoals nu in kleine straatjes, of bij mensen voor de deur... ik denk dat ze ook na dat soort dingen kijken bij een e.v.t vergunning.
9. Mits mogelijk doe dan de show op een donderdagvond daarzo i.v.m de koopavond, er is dan zoiezo meer publiek aanwezig, meer mensen = meer verkoop ;-)

image

Gr stefan

Ik heb de parkeerplaatsen en het Boogaartplein ook in gedachten gehad maar deze locaties zijn heel moeilijk te verduisteren, iets wat ik wel noodzakelijk vind als je het vuurwerk een beetje tot zijn recht wil laten komen.
Verder hebben zij alles mee.

Bedankt voor het meedenken.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan