Red Maroon [Uitloop 2019]

Het is maximaal 120DB gemeten op minimaal 8 meter afstand voor categorie 2. Voor categorie 3 is dat geloof ik 6 meter uit m'n hoofd gezegd, maar pin me er niet aan vast ( voor zover dat ook relevant is ).

Recent artikel van hier:

http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?37768-Waarom-156-decibel-KEIHARD

Het gaat er mij maar om om aan te geven dat er in theorie wel wat mag, maar in de praktijk niet word gehaald. Dit vanwege de beperkte vullingen.

kijk maar even naar de CE europese richtlijnen :)

De fabrikant brengt vuurwerk krachtens artikel 6 onder in verschillende categorieën op basis van netto explosieve massa, veiligheidsafstanden, geluidsniveau en dergelijke. De categorie staat duidelijk vermeld op het etiket.

Voor vuurwerk van categorie F1 moet aan de volgende voorwaarden worden voldaan:
i)de veiligheidsafstand bedraagt minstens 1 m. Indien nodig, kan de veiligheidsafstand echter minder bedragen;
ii)het maximale geluidsniveau op de veiligheidsafstand is niet meer dan 120 dB (A, imp) of een gelijkwaardig geluidsniveau gemeten aan de hand van een andere geschikte methode;
iii)categorie F1 bevat geen rotjes en ratelbanden, al dan niet met flitspoeder;
iv)knalerwten in categorie F1 bevatten niet meer dan 2,5 mg zilverfulminaat.

Voor vuurwerk van categorie F2 moet aan de volgende voorwaarden worden voldaan:
i)de veiligheidsafstand bedraagt minstens 8 m. Indien nodig, kan de veiligheidsafstand echter minder bedragen;
ii)het maximale geluidsniveau op de veiligheidsafstand is niet meer dan 120 dB (A, imp) of een gelijkwaardig geluidsniveau gemeten aan de hand van een andere geschikte methode.

Voor vuurwerk van categorie F3 moet aan de volgende voorwaarden worden voldaan:
i)de veiligheidsafstand bedraagt minstens 15 m. Indien nodig, kan de veiligheidsafstand echter minder bedragen;
ii)het maximale geluidsniveau op de veiligheidsafstand is niet meer dan 120 dB (A, imp) of een gelijkwaardig geluidsniveau gemeten aan de hand van een andere geschikte methode.

Net berichtje van VM gekregen; de red maroon heeft een netto kruitinhoud van 1105 gram maar hij zou klappen als een 2KG box. Aldus VM op Facebook :p Ben benieuwd heb hem vandaag besteld

Lekker cashen voor Rubro, normaal niemand hier meer die nog €50 voor een 500grammer neertelt, laat staan €75. Gelukkig dat de meesten het in acties aanschaffen.

Kan me btw best voorstellen dat dit effect met zo weinig kruit te krijgen is; minder volume aan sterren, maar wel groter, met evenveel explosieve kernlading zorgen voor grotere spreiding en met die langere brandtijd van dikkere sterren...en qua feel komt het toch over als een 1.5kg/2kg box. Handig.

Lekker cashen voor Rubro, normaal niemand hier meer die nog €50 voor een 500grammer neertelt, laat staan €75. Gelukkig dat de meesten het in acties aanschaffen.

Kan me btw best voorstellen dat dit effect met zo weinig kruit te krijgen is; minder volume aan sterren, maar wel groter, met evenveel explosieve kernlading zorgen voor grotere spreiding en met die langere brandtijd van dikkere sterren...en qua feel komt het toch over als een 1.5kg/2kg box. Handig.

Moet zeggen dat ik eigenlijk nooit naar kruitgewichten kijk,het gaat mij erom of het effect mooi is en de tijdsduur goed.
Of er dan 200 gram of 500 gram per cake in zit boeit me weinig.

Moet zeggen dat ik eigenlijk nooit naar kruitgewichten kijk,het gaat mij erom of het effect mooi is en de tijdsduur goed.
Ben ik helemaal mee eens maar een stemmetje in m’n achterhoofd vraagt zich dan wel een paar keer af hoe mooi deze zou zijn als er wel meer gram gebruikt zou zijn (ff zonder aan de prijs te denken).

Natuurlijk, beleving staat voorop. Economisch, handel- en productietechnisch kan ik het wel interessant vinden er zonder de emotie naar te kijken. Staat voor mij ook op de lijst voor volgend jaar hoor, zeker als er wat andere kleuren aan worden toegevoegd :D

Ben ik helemaal mee eens maar een stemmetje in m’n achterhoofd vraagt zich dan wel een paar keer af hoe mooi deze zou zijn als er wel meer gram gebruikt zou zijn (ff zonder aan de prijs te denken).
Dan heb je geen scala meer maar een peony...want de explosieve kracht moet over meer sterren/inhoud verdeeld worden met minder spreiding als gevolg. Toch, mensen natuurkundigen hier?

Dan heb je geen scala meer maar een peony...want de explosieve kracht moet over meer sterren/inhoud verdeeld worden met minder spreiding als gevolg. Toch, mensen natuurkundigen hier?

Minder sterren maar wel dikkere/zwaardere sterren. De Funke cakes bevatten ook 25 gram per shot in de Scala cakes, wellis waar met mines maar anders kwam het alsnog op een 20 gram per shot uit. Al zijn die sterren een heel stuk dikker dan deze.

Iemand die misschien kan verklaren bij dit product of elk shot nou rode sterren heeft met een dikke burst, of dat er shot om shot wordt gewisseld met een salute en vervolgens het rode effect? Ik kan dit niet goed uit de film ophalen. Als dit zo zou zijn, dan verklaard het alles dat er zo weinig kruit in zit.

Minder sterren maar wel dikkere/zwaardere sterren. De Funke cakes bevatten ook 25 gram per shot in de Scala cakes, wellis waar met mines maar anders kwam het alsnog op een 20 gram per shot uit. Al zijn die sterren een heel stuk dikker dan deze.

Iemand die misschien kan verklaren bij dit product of elk shot nou rode sterren heeft met een dikke burst, of dat er shot om shot wordt gewisseld met een salute en vervolgens het rode effect? Ik kan dit niet goed uit de film ophalen. Als dit zo zou zijn, dan verklaard het alles dat er zo weinig kruit in zit.

Ik dacht op de demo schot om schot te zien/horen, maar pin me er niet op vast, kan het mis hebben. Op de film komt het ook niet duidelijk naar voren.

Ze maken de lijst pas zaterdagavond op de demo zelf bekend, ik ga er (als het weer wat beter is als nu) wel heen en indien het weer het toelaat neem ik ook mijn camera mee.

Nog steeds geen demo geweest met deze cake?? Het begint verdacht te worden:p

Nog niet en de verwachting is dat hij pas eind december mogelijk ergens geschoten wordt, ik vermoed dat hij dus nog niet binnen is en op het laatste moment binnenkomt. Dit is een aanname, omdat hij dus ook nog nergens geschoten is/wordt.

Nog niet en de verwachting is dat hij pas eind december mogelijk ergens geschoten wordt, ik vermoed dat hij dus nog niet binnen is en op het laatste moment binnenkomt. Dit is een aanname, omdat hij dus ook nog nergens geschoten is/wordt.

Zelfde ongeveer als met de transbomber dan vorig jaar. Als hij zo in de straat komt met die lang brandende sterren is het een topper, schiet niet op zo zonder productie

Back
Bovenaan