Red Maroon [Uitloop 2019]

Ik denk dat dit echt een topper gaat worden.
Om dit effect zo te krijgen en de spreiding zo te krijgen heb je gewoon een maximale burst nodig.
Ik denk dus dat deze er aardig op los dreunt,ook al is ie minder dan op de demo dan nog moet de werkelijke burst verdomd hard zijn.

Je snapt wel dat een harde burst ook betekend veel decibel en dus kans op afkeur.

Zelf internet naspeuren. Dan zie je dit unieke effect. Al kan het zijn dat er meer zijn die dit (scala?) Hebben

Dat een ander merk een bepaald effect hebben hoeft niks te zeggen. Legio fabrieken zullen dit op verzoek kunnen produceren en doen het mss al zonder dat jij dit weet. Als je zo met filmpjes gaat vergelijken is het hek van de dam. En ook al was het zo; je zou versteld staan hoeveel producten van x uit zelfde fabrieken als y komen.
Dat biedt verwachting, geen garantie.

Wacht maar rustig af als jij dat prettig vind. Benieuwd zijn naar deze is niets mis mee. Maar blijkbaar schiet iedereen in de stress

Kom nou, we weten allemaal dat die burst niet kan in Nederland. Die tijden zijn geweest.

Maar straks in de straat staan we er een stuk dichter op dan met de demo en zal de ervaring hetzelfde zijn. Net zoals met de Transbomber en andere Rubro/Vuurwerkmania boxen de afgelopen jaren. Ik heb in ieder geval vertrouwen in Rubro/Vuurwerkmania zolang ze die verdienen. De Raptor/Razor debacle ligt alweer een tijdje achter ons.

Wat bedoel je precies met die tijden zijn geweest? Salutecakes zijn minder hard geworden maar siercakes bij mijn weten en eigen ervaring niet.

Wat bedoel je precies met die tijden zijn geweest? Salutecakes zijn minder hard geworden maar siercakes bij mijn weten en eigen ervaring niet.

De tijden van het overschrijden van de decibel grens. Ik verwacht niet dat deze straks in de straat harder knalt dan bijvoorbeeld de Cruel Traction.

De tijden van het overschrijden van de decibel grens. Ik verwacht niet dat deze straks in de straat harder knalt dan bijvoorbeeld de Cruel Traction.

Bij mijn weten heeft Nederland geen db grens, wel de max burstlading en die is gewoon heel erg beperkt.
120 is de max maar dat is al een cobra 6 bij wijze van spreken.

Bij mijn weten heeft Nederland geen db grens.
120 is de max maar dat is al een cobra 6 bij wijze van spreken.

120dB is max op bepaalde afstand/hoogte en een c6 is op die afstand toch echt een stukje meer...Echt producten die op +1dB hele batch afgekeurd was dus vernietigd...

geen db grens ? haha

Bij de buren op het forum gevonden:
Nieuwsblad van het Noorden, 20 december 1997, blz.46

Soepeler regels voor siervuurwerk

Door het toelaten van zwaarder siervuurwerk wil de overheid de illegale handel een slag toebrengen
Tot voor kort mocht de hoeveelheid werkzame stof in siervuurwerk maximaal 50 gram bedragen.
Nu is dat 200 gram. Het gevolg is dat het vuurwerk langer in de lucht blijft en mooiere effecten geeft.
De verruiming van de richtlijnen is tot stand gekomen in overleg met de brancheorganisatie
Illegale handel in zwaarder en heel vaak onveilig veilig vuurwerk verpest de markt voor de bonafide handel
Het knalvuurwerk blijft aan een maximum van 153 DECIBEL! gebonden
De politie is op zich niet on-tevreden over de verruiming van de richtlijnen
"Siervuurwerk is in principe veiliger vuurwerk dan knalvuurwerk.
Het gaat allemaal de lucht in Maar er zijn natuurlijk altijd risico’s zeker als er bij de jaarwisseling een stevig
wind staat zegt Ben Altena lid van het vuurwerkteam team van de regiopolitie IJselland.
Milieudefensie laat weten "niet blij te zijn met de verruiming van de richtlijnen.
Schadelijke stoffen zoals cadmium lood arseen en nikkel zorgen voor de fraai kleuren in siervuurwerk
Door de nieuwe eisen die aan het vuurwerk worden gesteld zal het milieu zwaarder worden belast

Back
Bovenaan