Recordaantal anonieme tips vuurwerk

kwintos

VWC lid
RIJSWIJK - Er is in 2011 een recordaantal anonieme tips binnengekomen bij de anonieme meldlijn M. over illegale handel in vuurwerk en de opslag ervan. Dat laat M. woensdag weten.
Afgelopen jaar kwamen 356 meldingen binnen, het dubbele aantal van het jaar daarvoor. Mede door deze tips is 4000 kilo illegaal vuurwerk opgespoord, zijn 20 mensen aangehouden en werden tot nu toe 17 zaken opgelost, aldus M.

„Anonieme tipgevers speelden een belangrijke rol om levensgevaarlijke situaties op te sporen en te voorkomen”, aldus Ellen Verbeem van M. Bij invallen werd namelijk zeer explosief vuurwerk zoals lawinepijlen, mortierbommen, vuurwerkpistolen en megabangers gevonden die ook nog eens niet volgens de veiligheidseisen lagen opgeslagen. Sommige 'vuurwerkliefhebbers' namen wel heel veel risico door hun hobby te combineren met een brandgevaarlijke hennepkwekerij en door zelf bommen in elkaar te knutselen, meent M.

Rechercheurs namen twee keer een partij van 1000 kilo vuurwerk in beslag in bedrijfspanden. In Nijkerk vonden ze verschillende soorten illegaal knal- en siervuurwerk in een bergruimte onder het dak. De andere vondst werd gedaan aan de Industrieweg in Zoetermeer.

Tja eigenlijk wel....de bommenmakers, hennepkwekers en vandalen mogen ze van mij allemaal opsporen en fijn zwaar straffen.
En het is ook wel logisch dat men meer tips binnengekregen heeft hoor, kijk maar naar hoe vaak de cobra 6 (negatief) in het nieuws is geweest? Ik vind het dan niet gek dat men meer tips binnenkrijgt.

Kijk en als je het heel zwart/wit ziet...als je illegaal vuurwerk in je bezit hebt..dan ben je in feite ook gewoon strafbaar bezig hoor. :wink:

Begrijp ik iets verkeerd, 356 verlink meldingen en dan zijn er 20 aanhoudingen. Wat betekend dit? dat de meeste annonieme meldingen niet juist zijn? Ik begrijp niks van dit artikel.

Begrijp ik iets verkeerd, 356 verlink meldingen en dan zijn er 20 aanhoudingen. Wat betekend dit? dat de meeste annonieme meldingen niet juist zijn? Ik begrijp niks van dit artikel.

Waarschijnlijk 356 meldingen maar 20 waar ze wat aan hebben gedaan.Ze denken ook laat die zuurpruimen maar zeuren.:rolleyes:

Tja eigenlijk wel....de bommenmakers, hennepkwekers en vandalen mogen ze van mij allemaal opsporen en fijn zwaar straffen.
En het is ook wel logisch dat men meer tips binnengekregen heeft hoor, kijk maar naar hoe vaak de cobra 6 (negatief) in het nieuws is geweest? Ik vind het dan niet gek dat men meer tips binnenkrijgt.

Kijk en als je het heel zwart/wit ziet...als je illegaal vuurwerk in je bezit hebt..dan ben je in feite ook gewoon strafbaar bezig hoor. :wink:

Ik ben ook tegen die bommen makers hoor, maar er zitten ook een groep van mensen tussen die het jaar door hard werken voor hun centen en op een veilige manier van hun prof vuurwerk genieten.
Jammer vind ik het als mensen zo laf moeten zijn om bijvoorbeeld een buurman te verraden, terwijl er ook aangeklopt kan worden en een normale communicatie kan plaats vinden.
Het mooiste is nog wel dat de verraders om 0:00 van je vuurwerk genieten.

is dit van heel nl of van 1 regio ?

de reden dat er maar 20 mensen zijn opgepakt kan zijn dat er niet veel vuurwerk lag en dat de agenten geen aanlijding zagen om bij al die 356 meldingen een aanhouding te verrichten.
bij mij zijn ze ook geweest en mij hebben ze ook niet aangehouden omdat ik niet heel veel vuurwerk had en zware knallers had ik al helemaal niet.

gr

Waarom ook de hennepkwekers?

omdat die ook erg vaak gevaarlijke situaties creeeren door stroom illegaal af te tappen e.d. maar goed, we dwalen off topic :D

Back
Bovenaan