Ratelbanden [40- 10.000 knallen]

Status
Niet open voor verdere reacties.

B100

VWC lid
Beste Vuurwerkcrew leden,

De legale Ratelbanden zijn niet super speciaal, gaan nog langer niet zo goed als de illegale matten en het tempo valt ook tegen maar in verhouding duren ze veel langer en zijn ze wel leuk om te hebben. Hier het aantal schoten dat ze in mijn omgeving verkopen.

40 (ladycracker)
111
180
200
500
777
1.000
1.440
1.500
2.000
2.500
3.500
5.000
10.000

Aardig wat verschillende maten, en prijzen verschillen dan ook van 1,10 voor 10 Ratelbanden van 40 schoten tot 45 euro voor een Ratelband met 10.000 schoten. De lengte van de matten weet ik niet uit mijn hoofd maar de Ratelband 180 was ongeveer een halve meter.

Mijn ervaringen zijn verschillend. Ze zijn leuk om te hebben, niet super spectaculair. Ze duren wel lekker lang, de 10.000 duurde hier ongeveer 12 minuten waarvan ik de laatste 2 meter dubbel had gevouwen. De Ratelbanden te gelijk aanstken is ook best wel leuk, dan word het teminste nog een beetje geweld. Jammer is dat ze best duur zijn, voor een legale 5.000 betaal je al snel 25 euro en de illegale ongeveer 5 euro.

Laatst bewerkt door een moderator:
Legale en illegale matten vergelijken heeft geen zin, zijn totaal verschillend. :wink:

Hier hebben ze nog enkele andere maten die er niet tussen staan:

90
120
210
1.111
2.400
3.600
9.600

Zo zie je maar dat er ontzettend veel van die matjes zijn en uiteindelijk zijn het allemaal rond de 90- of 100-klappertjes. :wink:
De legale matten bestaan uit allemaal kleine matjes. Dit is ook duidelijk te merken wanneer je een lange rol uitrolt. Hij valt vaak uit elkaar en soms heb je zelfs ook weet ik hoeveel van die etiketjes op het rode papier zitten. :wink:

Ik had afgelopen O&N een 10.000 meegemaakt. Deze viel 3x uit elkaar en 5x stil... Toen waren wij het goed zat, alles op een hoop gegooid en een rookbom erin (PVC met sterretjes), flinke vlam dus en een behoorlijk "geweld". :D Zo was het tenminste nog leuk.
Op de DVD van UB staat er ook eentje en daarbij hebben zij halverwege en aan het eind een flinke hoop gemaakt. Zo is die mat wel leuk moet ik zeggen. :p

Qua prijs vind ik ze vaak te duur. Ook is het per merk verschillend enzo hoor, een 90-klapper kost hier €1,00 en een 120-klapper kost bij een andere dealer weer €0,80... Heel appart dus allemaal, maar wanneer je ze voor een leuke prijs kunt krijgen zijn ze zeker wel een must. :wink:

vroeger had je pas keuze
had je ze ook van 10
30
40
60
70
etc

de ladycracker 2000 heb/had je
mis in het verhaal ook de 360, 720 etc

zijn echt zat matjes geweest in de loop van de jaren

Inderdaad veel matjes in alle soorten en maten, maar wat ik wel over allen weet is dat ze allemaal bijna even zacht knallen! :wink: De 90 shots matjes zijn altijd wel grappig, maar ratelbandjes boven de 1000 shots worden naar mijn mening echt te saai om zoals het hoort af te steken.

En ladycrackers zijn niet echt knalmatjes, maar knettermatjes. De ladycracker 2000 heeft zeker geen 2000 knetters, volgens mij 40.

Vroeger, vroeger, toen was alles beter
Even zonder gekheid, vroeger waren de matjes wel goed en knalden ze ook behoorlijk.
Nu vind ik het eigenlijk allemaal bagger, want zeg nou zelf, echt knallen doen ze tegenwoordig niet meer!
Dit was mijn mening tot 31 december!
Nu kijk ik er toch wat positiever tegen aan, waarom?
Omdat ik de 'Hunan' rol zag liggen bij mijn Dynasty dealer, ik dacht ach waarom niet laten we hem eens proberen.
Ik stond de 31ste echt te kijken met open mond, dat ding knalde lekker voor een legale rol en hij zag er ook netjes uit.

Ik vind dit echt een aanrader, het is zeker een stap in de goede richting. (kosten 14euro)

Groeten
RedLantern

er bestaat een 9600 en een 10.000
die laatste is van Lesli en de eerste van Wolff.
Ik vond de wolff versie (9600) toch wel het beste klinken. Gek genoeg waren de knallen harder.
Als je de 10.000 van lesli kan kopen, raad ik je aan om deze niet te kopen.
Daarintegen de wolff-versie dus wel.

PeterVuurwerk zei:
Als je de 10.000 van lesli kan kopen, raad ik je aan om deze niet te kopen.
Daarintegen de lesli versie dus wel.

Dus die gene die we niet moeten kopen moeten we wel kopen volgens jou? Volgens mij bedoel je dat we de 10.000 van Lesli niet moeten kopen maar de 9.600 van Wolff wel?

EDIT by Mattenfreak:

Was waarschijnlijk een foutje van hem, ik heb zijn post even aangepast. :wink:

Ik vind het leuke matjes, maar dan moet je niet hoger dan de 90s kopen. De 90s kan je gewoon oprollen en het papier erom heen laten voordat je het aansteekt, en dat effect is nog best grappig en niet zo eentonig. Alles boven de 90s wordt té eentonig..

zeg een 90shots is 30 cm.
666shots delen door 90= 7,4
Dus doe 30cmx 7,4 en dan hebje 222cm.
Dit is gewoon een schatting heb niks gemeten,,,
Zolang denk ik tenminste

De grootte van iedere knetter verschilt per mat.. dus de knallers van 666 zijn wat kleiner dan die van bijv. 1000 dus kan je de lengte niet zo makkelijk schatten.. :wink:

(((Je kunt ook gewoon een derde van het aantal knetters (/schoten ?) nemen en dat delen door 3. Dan kom je er ook ongeveer op uit)))))

Groetjes , Chris13

Laatst bewerkt:
Hier hadden ze ook voor het eerst de legale 10.000 kl geintroduceerd. De leslie versie voof 69 euro! :bonk:

Er is in NL toch ook een legale versie van celebration ? met van die grote rotjes er tussen door? dat zag ik tenminste wel een keer in een foldertje

Edit :

Plaatje gevonden

http://www.devuurwerkwinkel.nl/v2/images/producten/043celebration3000schots.jpg

Prijs 6.50

http://www.devuurwerkwinkel.nl/v2/images/producten/0052celebrationcracker.jpg

Prijs 23.50!

Hoe ik er tegen aan kijken lijken mij die grote rotjes wie normaal dan harder klappen er voor de sier op te zitten en volgens mij niet dat ze knallen. Het ziet er ook vrij nep uit qua afwerking. Heeft iemand deze legale versies al is gehad ?

ja zit gewoon buskruit in en knalt niet veel danwel niet harder als een gewoone ratelbandje met van die kleine rotjes :D

Wolff Vuurwerk heeft er afgelopen jaar ook eentje van op de markt gebracht, op rol en nog met een daadwerkelijke eindbom ook! Hier 2 foto's:

Hornsveld_2005_0050vwc.jpg

Hornsveld_2005_0051vwc.jpg

Deze kostte meen ik €13,50 bij de plaatselijke Dynasty-dealer. Op FPM heeft er vlak voor O&N een filmpje van gestaan, hierop vond ik hem zeker niet slecht voor legale begrippen, goed tempo en de eindbom knalde verrassend goed.

Die dikke rotjes zijn trouwens inderdaad grotere hulsjes om de kleine rotjes heen, maar er is hier iets meer druk aanwezig en dus knallen ze net iets harder. In een rol is het vaak toch wel te merken als er zulke tussen zitten naar mijn mening.

:bye:

Ik weet het wel zeker, de grote zullen niet of nauwlijks harder knallen dan de kleine rotjes :wink: zowel bij de kleine als bij de grotere rol niet.

Mischien nu de vuurwerkregels zijn veranderd ze dan nog weer grotere legale chinese rollen gaan maken.

Laatst bewerkt:
De nederlandse wet- regelgeving zal niet worden aangepast aan de dingen die overal op de forums staan. De kans dat het zal gebeuren zal niet groot zijn want er is met het vuurwerk al heel veel ophef. In Belgie (het land waar alles kon) is het ook allemaal strenger geworden. Dan zullen ze hier niet zeggen dat het allemaal harder en groter kan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan