Raadslid 50PLUS wil Westerkwartier als eerste gemeente in NL vuurwerkvrij verklaren

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Roep Westerkwartier uit tot eerste vuurwerkvrije gemeente van Nederland. Die suggestie doet raadslid Chris Veeze (75) van de eenmansfractie 50PLUS in de gemeenteraad.

Volgens Veeze snijdt het mes aan meerdere kanten: ,,Mensen die niet veel te besteden hebben, geven hieraan vaak veel geld uit. De luchtverontreiniging die gepaard gaat met vuurwerk, is enorm. Bovendien belanden veel slachtoffers in het ziekenhuis met soms ernstig oogletsel of geamputeerde ledematen.’’

Het raadslid beseft dat een vuurwerkverbod niet zonder slag of stoot kan worden ingevoerd. ,,Ik stel voor om bij de komende jaarwisseling in de buurthuizen van al onze 41 dorpen een feestje te bouwen. Bij die gelegenheid kunnen de feestgangers het laatste vuurwerk afsteken.’’

https://www.dvhn.nl/groningen/Raads...te-in-NL-vuurwerkvrij-verklaren-24945351.html

Krijgen we nu een wedstrijdje wie het eerste vuurwerkvrije gemeente heeft:angry:
En dat argument dan ook weer wie niet veel te besteden heeft geeft er vaak veel geld aan uit.
Ja misschien zodat ze dan toch nog iets hebben om hun zorgen te vergeten en er veel plezier aan beleven.
Wie denkt hij te zijn om voor anderen te bepalen waar ze hun geld aan uitgeven.:mad:

Misschien moet meneer Veeze lekker in zijn verzorgingstehuis gaan klaverjassen in plaats van dit soort domme dingen te bedenken :bonk:

och och, deze meneer heeft waarschijnlijk last van alsheimer.... kan zich niet meer herinneren hoe hij zelf als kleine jongen met de rotjes op straat liep. Hypocriet egoistische gedachte, en inderdaad wie is hij om te bepalen waar mensen hun geld aan besteden.

75 even denken.. gefrustreerd en waarschijnlijk irriteerd ie zich aan alles en iedereen . Meneer Veeze zoek alsjeblieft een hobby

‘Geen warm onthaal’
In dit gesprek met zijn collega’s kreeg de suggestie geen warm onthaal, zegt hij. ,,Door de coalitiefracties als VZ Westerkwartier en ChristenUnie werd meteen gezegd: ‘dit gaan we niet doen’. Nota bene CU-fractievoorzitter Peter Holsappel zag apen en beren. Hij zei zelf ieder jaar zoveel plezier aan het vuurwerk te beleven.’’ Over hun reacties is Veeze ronduit teleurgesteld. Alleen GroenLinks en D66 zeiden hierover na te willen denken.’’

Maar Veeze geeft de strijd niet op: ,,Ik ga mijn idee in de gemeenteraad alsnog aanhangig maken. Ik moet nog nadenken over de vraag in welke vorm ik dit ga doen.’’ Ook Apeldoorn broedt op het idee om die gemeente vuurwerkvrij te verklaren.

Ach ja op die leeftijd zou je je niet zo druk moeten maken. Er werd hem nog duidelijk gemaakt van dit gaan we niet doen. Deze bejaarde (doof??) dus wel. Nou succes zou ik zeggen.:bye:

Ik wou dat de ChristenUnie in Apeldoorn er ook zo over dacht...
Hier sprong een raadslid op en maakte een yes gebaar...

Ik wou dat de ChristenUnie in Apeldoorn er ook zo over dacht...
Hier sprong een raadslid op en maakte een yes gebaar...
hier in Apeldoorn is het sowieso een triest boeltje bij elkaar, de ene in een indentiteitscrisis de ander vecht met een overgewicht probleem de ander die geen mening heeft maar wel graag binnen het partijtje wil blijven de andere met en dubbele agenda en een smerig enguete in de handen.

Allemachtig, zelden zo’n onzinverhaal moeten horen. En dat in het “nuchtere” Groningen. Deze man raaskalt maar wat. Wat een lutser!

Back
Bovenaan