Pyrotechnische Vereniging

Het lijkt me best logisch, als elk lid, betaalt voor zijn lidmaatschap. Zo krijg je én een bepaald bedrag in de kas, én je kan er vanuit gaan dat je leden serieus zijn. Anders zouden ze er geen geld in steken.
Uitgaande van de professionaliteit van Moontan, kan je mij ook erbij rekenen.

Dank je voor je positieve opmerking Lev-He, ik voel me enigszins gevleid.
Ik was overigens voorbarig met mijn opmerking om mijn plannen vandaag hier op het forum kenbaar te maken. Dat zal iets later gaan worden, met name om de reden dat ik goed beslagen ten ijs wil komen, en de uitwerking in details iets meer tijd vergt.
Maar afgaande op de positieve reacties tot nu toe lijkt zo,n vereniging kans van slagen te hebben. Bij deze bedankt voor de leuke reacties tot nu toe.

wordt vervolgd.

Zelf vind ik het een leuk idee maar ik denk niet dat het echt gaat lopen je moet als eerst een punt hebben waar iedereen bij elkaar kan komen enz.

Verder de eerste keren is het leuk met elkar over vuurwerk praten maar denk dat na een jaar niks meer is omdat er dan niks nieuws meer aan is.

Om het echt draaiend te houden moet er iets speciaals aan zijn maar wat..

Zelf vind ik het een leuk idee maar ik denk niet dat het echt gaat lopen je moet als eerst een punt hebben waar iedereen bij elkaar kan komen enz.

Verder de eerste keren is het leuk met elkar over vuurwerk praten maar denk dat na een jaar niks meer is omdat er dan niks nieuws meer aan is.

Om het echt draaiend te houden moet er iets speciaals aan zijn maar wat..

Jord, als je een vuurwerkfreak bent in hart en nieren, en zelfs verslaafd kan zijn aan deze geweldige hobby waardoor je er dagelijks mee bezig bent dan is zo,n vereniging de ultieme plek om met "lotgenoten" :p in contact te komen.
Een ontmoetingsplaats in de vorm van een verenigingsgebouw, zaal of waar dan ook is totaal geen probleem.
Om een vereniging draaiende te houden heb je alleen maar enthousiasme van de leden voor nodig. Onderwerpen genoeg, activiteiten zullen er komen, maar ook zijn er plannen om via de vereniging op te komen voor de belangen voor de consument.
En het is natuurlijk niet zo dat leden wekelijks bij elkaar gaan komen. Daar heeft niemand tijd voor en zin in. Maximaal 4-6 bijeenkomsten per jaar lijkt mij wel genoeg.

Als het een soort van PGI convention in het klein is net over grens in belgie kom ik zeker :p

http://www.pgi.org/

pgi in belgie? dat is in amerika zover ik weet:P.

als er meetings zijn, raad ik je wel aan om iedere keer ergens anders in het land te doen zodat iedere freak er kan komen, ik kan namelijk niet naar gronginen ofzo gaan he(woon in limburg) men moeder wil me daar heus niet heen bregen:P denk dat meerdere freaks wel hetzelfde hebben, of je moet het gewoon in t midden van t land doen ofzo. want een treinkaartje naar gronging is best wel expensive:P

Ja en voor de mensen in groningen is het soms ook een probleem met vervoer als je nou met elkaar gaat carpoolen komt het wel voor elkaar ik vind het een leuk idee maar er moeten niet allemaal ventjes van 10-11 in die alleen een beetje over rotjes praten een minimum leeftijd van 14-15 zou daarom wel gepast zijn dacht ik ( voel je niet aangevallen) Als mensen er niet mee eens zijn moeten ze het maar zeggen. Ik zou wel mee willen helpen met het oprichten of in het bestuur willen zitten!

Laatst bewerkt:
Ja moontan je hebt gelijk 4-6 bijeenskomsten is prima nee dacht dat er bijna elke week een was dan haha..

Ook kan je dan met die club van alles regelen dat je fabrieken/winkels bezoek enz..

Maar of hier nou echt een appart gebouw voor nodig is gewoon iemand met een groot huis lijkt me genoeg haha

Deze discussie heeft een tijd lang stil gelegen.
Ik vroeg mij af of er hier mensen zijn die serieuze behoefte hebben om lid te worden van een nieuw op te richten vereniging.
Ik heb serieuze plannen en ideeen maar er moet wel behoefte zijn aan een pyroclub om het zo te noemen.
De club moet wel een officiele vereniging worden met bestuur en structuur maar de sfeer binnen deze club zal uiteraard een sterk informeel karakter kennen.
Maar het mag ook weer geen vrouwen theekransje worden. Daar zitten we niet op te wachten.

Ik hoor graag van jullie of er belangstelling bestaat en of jullie ideeen kunnen aandragen.

Reageren hoeft uiteraard niet meteen. Maar wel serieus graag.

:bye:

Hey,

het idee is zeer leuk ik zou wel graag steentje willen bijdragen op het oprichten van de vereniging :)
lijkt me zeer leuk:)

en ideen zijn er genoeg ik barst in de ideen :cool:

wil je meer info ? :P pm me maar :bye:

Als het een soort van PGI convention in het klein is net over grens in belgie kom ik zeker :p

http://www.pgi.org/

Tresher, ik volg de PGI de laatste tijd met meer dan gewone belangstelling.
De PGI heeft een bijzondere naam en betekenis in vuurwerkland.
Zij ontplooien echter ook activiteiten op het gebied van zelfbouw, waarvan wij kunnen genieten, maar dan op afstand (passief). Dergelijke activiteiten zijn bij de Nederlandse wet verboden. Ik zou overigens zelf absoluut geen lid willen zijn van een dergelijke vereniging die zich met zelfbouw bezig houdt..Elk jaar zijn er in Nederland slachtoffers te betreuren. Dat moeten we uiteraard niet hebben.
Overige activiteiten van de PGI zijn wel te doen, maar voor alles geldt:
Zo lang het maar niet in strijd is met de wet of de openbare orde.

:bye:

PGI ken ik van die mat ? die is toch al het grootste jha weten we maar der kunnen nog wel een paar rollen bij. Dat zulk zoort dingen kun je dan nog wel eens regelen. Maar hou er wel rekening mee dat zulk zoort dingen gewoonweg veel geld kosten wat als vereneging niet te betalen is.

Ja en voor de mensen in groningen is het soms ook een probleem met vervoer als je nou met elkaar gaat carpoolen komt het wel voor elkaar ik vind het een leuk idee maar er moeten niet allemaal ventjes van 10-11 in die alleen een beetje over rotjes praten een minimum leeftijd van 14-15 zou daarom wel gepast zijn dacht ik ( voel je niet aangevallen) Als mensen er niet mee eens zijn moeten ze het maar zeggen. Ik zou wel mee willen helpen met het oprichten of in het bestuur willen zitten!

ben ik het best met je eens, ik hoef ook geen klein kind erbij wat nog maar net ze eerste oud en nieuw achter de rug heeft, ikzelf lig een beetje voor op mijn leeftijd genoten(ben bijna 15 maar verder ontwikkeld dan dat zeg maar). ik kan rustig mee praten over shells en blokken en weet waar ik het over heb(tenminste zo zie ik dat) ik weet natuurlijk lang niet zoveel als bv: pyromaster of red baron ofzo, maar dat komt nog wel denk ik. met de meeste kan ik wel mee praten als het over vuurwerk gaat. miss een soort van testje wat je meot maken om erbij te komen ofzo? zodat we niet naar leeftijden gaan kijjken want daar ben ik zelf niet zo blij mee als het over leeftijd gaat..

in t bestuur ofzo zouw ik niet willen, miss komt het zo over. maar ik wil gewoon er bij mee doen zeg maar, laagste rang of hoogste maakt me niet uit, jullie moeten je ook niet aangevallen voelen, mijn reacties zijn alleen tips enzo he;)

Als je trouwens de club inschrijft bij kvk is het nog onder de 50 euro want het is een vereninging :D

Dan kan iedereen een uitreksel krijgen om bij alpeco te shoppen hehe

Trouwens het zou wel vet zijn als met ze alle oud en nieuw vieren dan is er bergen met vuurwerk hehe

Als je trouwens de club inschrijft bij kvk is het nog onder de 50 euro want het is een vereninging :D

Dan kan iedereen een uitreksel krijgen om bij alpeco te shoppen hehe

Trouwens het zou wel vet zijn als met ze alle oud en nieuw vieren dan is er bergen met vuurwerk hehe

Ik denk dat er toch veel mensen oud nieuw graag thuis vieren en over het kvk ben ik het helemaal eens!

Ik denk dat er toch veel mensen oud nieuw graag thuis vieren en over het kvk ben ik het helemaal eens!

We zouden de regels overtreden toch? Hier begin je al, je stuurt iedereen een KVKtje en ze kunnen probleemloos illegaal vuurwerk gaan halen aan de andere kant van de grens... is niet helemaal de bedoeling denk ik?
En daarbij komt, je moet toch een KVK hebben met doeleinden die met vuurwerk te maken hebben?

Dat zal inderdaad niet de bedoeling wezen want dan ga je de kant op waardoor in 1995 de oude vereneging is opgeheven dat is dus niet de bedoeling!!!

Verkeerde gedachte haha:bonk:

Maar wel vind ik het als de club zich over de grens bevind zoals misschien de bedoeling was wat is er dan fout aan vuurwerk in eigen land halen?

Het is niet de bedoeling natuurlijk dat ieder simpel persoon daar met kvk leuke blokken kan halen.

Betreft kvk maakt niet uit wat voor bedrijf je heb

Back
Bovenaan