• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Pyrostar] Widowmaker (Silver Edition)

Status
Niet open voor verdere reacties.
nee hij is bruin!
Ik vind um juist niet duur!
Hij knalt als menig goede nitraat.
en dat voor ongv 2euro per doosje van 12...
Das tog helemaal niet duur?

De Supero enzv dat noem ik duur.

Nee, dat is ook niet zo duur.
Maar als het net zo als een "normale" widowmaker zou knallen, dan zou hij wel duur zijn.

Het steld waarschijnlijk een widow maker special voor, en die kostte toen der tijd ook ongeveer zo duur. Knalde ook als een redelijke nitraat.

Het probleem bij de meeste strijkers is dat als je ze aanstrijkt de strijkkopjes kapot kunnen gaan en zo komen denk ik de snelste ongelukken. Nitraten zijn bijna altijd duurder dan strijkers. Daarom koop ik strijkers.

als alle strijkers kopjes zouden hebben als de weco corsair,dan waren ze makkelijk af te steken.
daarom kocht ik ook nooit meer pirats met die roze kopjes.

Het steld waarschijnlijk een widow maker special voor, en die kostte toen der tijd ook ongeveer zo duur. Knalde ook als een redelijke nitraat.

Inderdaad, de widowmaker special was 2,80 voor 11 stuks (geen 12). En naar mijn gevoel (het is wel weer 4 jaar geleden dat ik voor het laatst een widowmaker special afstak), gaat deze nog net iets harder.

goede strijker met een aardig doffe knal. Enige minpunt is dat de strijkkop soms te diep in de huls zit, waardoor aanstrijken niet mogelijk is.

Ik heb ze getest. Ik vind dat de knal lekker hard is, precies als ik al wel verwacht had eigenlijk.

Direct onder de strijkkop zit een lont, wat in de strijker zelf zit verwerkt. Dat verklaart meteen waarom ze zo verschrikkelijk zwaar zijn gemaakt. Om de vertraging op pijl te houden moet het lont natuurlijk een bepaalde lengte hebben, en daardoor moet het door een behoorlijk stukje bentoniet heen voor het bij het flash aankomt.

Ik heb ze deze keer wat uitgebreider getest (beter locatie onder andere). Voor Belgische begrippen zijn het nitraten met een strijkkop. Dat voor een hele gunstige prijs, vooral nu ze in de aanbieding zijn (zie vorige pagina). Na al die truenos en scorpios en blablablaos ben ik toch best positief verrast over wat België blijkbaar nog te bieden heeft als je de goede deals er tussenuit pikt.

Ik heb deze dacht ik in de pyroshop zien liggen, wat een joekels zeg. Werden ook verkocht onder de naam "betonstrijker". 5 euro per doosje werd me net iets te duur, aangezien je ook de El Loco had, voor 7 euro per 100.

Ik heb deze dacht ik in de pyroshop zien liggen, wat een joekels zeg. Werden ook verkocht onder de naam "betonstrijker". 5 euro per doosje werd me net iets te duur, aangezien je ook de El Loco had, voor 7 euro per 100.

Ik denk dat je de Silver Widow bedoelt die is 5,- per 10 en die zijn inderdaad erg groot, deze zijn 2,50 per 12 en zijn niet erg groot (Wel dik):wink:

Zoals eeder gezegd, hoort iedereen een knal anders en kun je dus eigenlijk niet voor iemand anders zeggen met welke knaller deze knal te vergelijken is.
Ik vind hem zelf wel meevallen, niet zo goed afgewerkt en ook wat lekkend kruit.
Ik zou hem lekker laten liggen, en bijvoorbeeld voor de Chooet match cracker no.3 gaan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan