• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Pyrostar] Supero's

Status
Niet open voor verdere reacties.
gaan deze supero harder dan de big spanish cracker 808? Of zijn er vlinders die harder gaat in belgie?

Naar mijn mening zijn er geen vlinders (of zelfs Belgische knallers) die de Supero overtreffen. Denk dat als je de moeite neemt om dit topic even door te lezen dat je ook al een heel stuk wijzer word. :wink:

Naar mijn mening zijn er geen vlinders (of zelfs Belgische knallers) die de Supero overtreffen. Denk dat als je de moeite neemt om dit topic even door te lezen dat je ook al een heel stuk wijzer word. :wink:

ja dat heb ik ook al aardig stuk gedaan, maar ze zeggen allemaal wat anders:wink:

ja dat heb ik ook al aardig stuk gedaan, maar ze zeggen allemaal wat anders:wink:

Omdat je beweerd dat iedereen wat anders zegt hier wat quote's om mijn mening te ondersteunen.

Beste die ik tot nu toe heb gezien.
Vind dit echt een goede knaller knalt naam mijn mening ietsje zachter als een Trueno Ricasa no4.
hij is te vergelijken met de python en de la bomba
top dingen, voor mij de beste knaller die in de winkels van belgie ligt.
Knal is harder dan de Toffee's en de Mamooth en dat verbaasde me wel.

:wink:

Vorig jaar 140 supero's en 140 python's afgestoken, gekocht bij SR en python's waren heel iets harder maar vooral doffer/donkerder van knal.

Hoe het nu is weet ik niet want de supero's zijn iets bijgevuld zeg maar.

Vorig jaar 140 supero's en 140 python's afgestoken, gekocht bij SR en python's waren heel iets harder maar vooral doffer/donkerder van knal.

Hoe het nu is weet ik niet want de supero's zijn iets bijgevuld zeg maar.

Ik denk dat iedereen een knal anders ervaart, ligt natuurlijk ook aan de locatie.
Pythons of Supero zijn allebei goede knallers, maar we hebben het hier over de Supero dus daar gaan we nu maar mee verder. :)

Toch heb ik het gevoel dat de supero, bombero, en python van hetzelfde laken een pak is. Dus gewoon allemaal dezelfde knaller maar dan omgelabelt.

Kijk er is een maximum aantal decibel wat een knaller kan geven. En laten we het simpel houden: Ze zitten alle 3 tegen het maxiumum.:)

Welke je het goedkoopst kan regelen kan je dus nuchter gezien beter halen.

hoeveel gram heeft de supero? 2 gram toch?
want op het pak van mij staat 1,63 gram?:S

Ja inderdaad, viel mij ook op. Een vriend van me zei het, ik wilde dat wel even zien en ben vervolgens naar hem toe gegaan, en inderdaad; 1,63gram SAS :shocked:...beetje jammer. Knal was overigens nog wel goed.

Zijn er meerdere mensen met de 1,63gr Supero? Of is dit normaal ;), las eerder in dit topic namelijk dat deze knallers toch echt 2gr zouden moeten bevatten.

Laatst bewerkt:
Ja ik heb ze gisteren gehaald bij pyroshop en bij mij staat er ook achterop het doosje dat ze 1,63 gram bevatten. Terwijl ze vorig jaar (stond ook achterop mijn doosje van toen) 2,0 gram bevatte. Dit jaar zouden ze 'zijn bijgevuld' maar ik hoop dat ze dan daarmee bedoelen dat de kwaliteit van het kruit beter is...

nu jullie het zeggen heb ik ook maar ff gekeken en idd zeg er staat 1,63 gram. maar als de knal nog hetzelfde is is er toch niet echt een probleem?

de texten op de doosjes zijn veranderd, de kwaliteit is enkel maar verbeterd.
De nieuwe doosjes kan je herkennen aan de 1.63gram. Als je deze doosjes hebt dan heb je de beste versie. Ze knallen een stuk harder dan vorig jaar.

Dat de kruit inhoud minder is boeit toch geen zak voor de consument? Het gaat toch om de hardheid. En hij zegt duidelijk meerdere keren dat ie een stuk harder is geworden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan