[Pyrostar] Giga Flash

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het gips in de mat zorgt voor betere druk,
het is wel gips en geen klei. bij het onploffen verpulverd de gips met klei zouden er inderdaad stukken weg schieten

@ steev
het is geen nitraat mat, deze mat is doffer.
Het was ons doel om een betere en langere versie van de big ben rol op de markt te brengen met goede knallen en flitsen. persoonlijk vind ik dan ook dat deze vergeleken mogen worden met elkaar.

@3xh
theoretich gezien zou deze mat ook zonder gips/klei kunnen maar dan moet er gebruik gemaakt worden van harde tubes en word het een hele dure productie

Pim.

Ik heb deze rol gekocht, vorig jaar had ik de Big Bang van Zena. Ben erg benieuwd naar het verschil :P
Jammer dat er nog geen filmpjes van zijn (althans, IK kan ze nog niet vinden).

edit: als alles mee zit kan/zal ik er op 1-1-1011 een mooi Full HD filmpje van maken :)

Laatst bewerkt:
Nou, een nieuw jaar, dus leek het mij ongepast mijn vorige posting aan te passen ;)

De Giga Flash knalde heerlijk. Ik heb een video gemaakt die later op Youtube komt, ik vrees dat het geluid niet zo is, maar dan zie je in ieder geval het (hoge) tempo. En wat de kwaliteit betreft...
Omdat ik 'm na een Hindoe 4000 aanstak was duidelijk te horen dat de Gigaflash véél harder gaat. Maar ik moet wel van mijn hart dat de dames (en heren) in China wat beter hun best mogen doen met knopen, want:

- er vielen spontaan al een paar rotjes uit de mat
- de aansteeklont viel op het moment suprême uit de mat. In het donker heb ik 'm maar om het eerste rotje gebonden, maar dat rotje viel uit de mat. Dus daarna om het tweede rotje gebonden. Gelukkig werkte dit goed.
- er waren wel erg veel niet afgegane rotjes na afloop.

Al met al toch een paar punten die de mat minder maken en mij wellicht doen besluiten volgend jaar maar weer een Big Bang van Original te gaan kopen.

Ik heb nu eindelijk de tijd gevonden om de film te uploaden naar Youtube. Hier is de link:

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Laatst bewerkt door een moderator:
De 3 posts van musiman vind ik niet goed ( behalve het filmpje, is de enigste op heel youtube )
Ik moet zeggen ik heb geen ervaring met de big bang rollen, alleen wel met andere matten.
De giga flash, ik heb er gewoon geen woorden voor... uitermate goed.
Dikke doffe dreunen grote lichtflitsen.
Er zullen er vast een paar slecht geknoopt zijn of het is wat minder dan de big bang, maar hij gaat egt heerlijk, bij het uitrollen 1 rotje er vanaf.
Bij het vegen maar 3 rotjes gevonden, gwn opgehangen aan een ladder ( die verlengt was ) Volgensmij was de mat iets van 4 meter?
Al met al echt een aanrader, ons/mijn budget is normaal 200 euro, en ik vind het zelfs waard om die 45 er aan te besteden, om 12 uur stal hij de show.
als je hem kan halen ZEKER DOEN

Ik vind de post van Musiman juist wel heel goed!
Hij legt duidelijk uit wat de nadelen van deze mat zijn als je hem eventueel koopt.
Maar zegt er ook bij dat het een mat is die heel hard knalt.

Wat Musiman zegt is heel goed, ik denk eerder dat het een vorm van kritiek is richting Pyrostar waar zij misschien iets mee kunnen doen.
Maar ook met jouw commentaar kunnen we iets en misschien eindigt die wel op mijn verlanglijstje:wink:

Ik vind de post van Musiman juist wel heel goed!
Hij legt duidelijk uit wat de nadelen van deze mat zijn als je hem eventueel koopt.
Maar zegt er ook bij dat het een mat is die heel hard knalt.

Wat Musiman zegt is heel goed, ik denk eerder dat het een vorm van kritiek is richting Pyrostar waar zij misschien iets mee kunnen doen.
Maar ook met jouw commentaar kunnen we iets en misschien eindigt die wel op mijn verlanglijstje:wink:

Eigenlijk... is dat wel heel mooi gezegd :D

Bijna bij alle rollen heb je wel last van afvallende rotjes. Ook bij de Big bang zag ik dat vorig jaar.

Ze knallen als een malle, daar gaat het om. Het is natuurlijk minder dat die rotjes eraf vallen, maar leg ze gewoon op de mat zelf en niks aan te doen.

Misschien een kwestie van beter knopen, wie weet.

Ik vond dit afgelopen oud en nieuw een prima mat! hij was goed hard en ging erg snel, had uhm dan wel 2x keer, 1x opgehangen en 1x liggend, maar ze gingen allebei super snel weg!, maar de knal was egt super, mooie flitsen en luide doffe knallen. een dikke aanrader dus, vooral in de aanbieding van vorrig jaar;)

grtz

Ik vond dit afgelopen oud en nieuw een prima mat! hij was goed hard en ging erg snel, had uhm dan wel 2x keer, 1x opgehangen en 1x liggend, maar ze gingen allebei super snel weg!, maar de knal was egt super, mooie flitsen en luide doffe knallen. een dikke aanrader dus, vooral in de aanbieding van vorrig jaar;)

grtz

Jep, hetzelfde bij mij (ik had er maar 1)
Ik weet niet of je de pagina hiervoor hebt bekeken?
maar ik denk dat de mat van musiciman heet ie volgensmij gwn slecht geknoopt was. ik ervaarde het precies als jouw :D

Nou heb ik totaal geen verstand van rollen en ander vuurwerk uit België, maar wil dit jaar toch weer eens wat rolletjes of mattenaanschaffen.
Chainthunder is natuurlijk vaste kost, maar zou ook wel een wat grotere rol willen.

Volgens mij gaan de CT's nog altijd het hardst (?), en welke grotere rol komt dan eigenlijk na de CT? Is dat misschien deze, of kan ik beter wat anders nemen?
Wil graag een rol die niet in 10 seconden voorbij is, maar toch een aardig tempo heeft en een lekkere eindbom is ook niet verkeerd.

Nou heb ik totaal geen verstand van rollen en ander vuurwerk uit België, maar wil dit jaar toch weer eens wat rolletjes of mattenaanschaffen.
Chainthunder is natuurlijk vaste kost, maar zou ook wel een wat grotere rol willen.

Volgens mij gaan de CT's nog altijd het hardst (?), en welke grotere rol komt dan eigenlijk na de CT? Is dat misschien deze, of kan ik beter wat anders nemen?
Wil graag een rol die niet in 10 seconden voorbij is, maar toch een aardig tempo heeft en een lekkere eindbom is ook niet verkeerd.

Tja, Deze eindbom is baas. Wat een dreun.
ook wat een HEERLIJKE mat. om 12 uur hoor je niks anders en hij suist 3x zoveel als de hindoerolletjes (tenminste bij mij wel)
Ik zou deze aanraden. Wel aan de hoge kant. Vooral als je wat kleiner budget hebt!

Alleen heeft deze mat niet echt een lange duur. Dan kan je beter voor de hindoe rollen gaan of gewoon een 100k.

Alleen heeft deze mat niet echt een lange duur. Dan kan je beter voor de hindoe rollen gaan of gewoon een 100k.

gewoon 100k? bijna het dubbele kost dat!
En ja hij is best snel maar wel veel geweld en lekkere eindbom ;)

je kunt ook eens kijken naar de 50 duizend klapper van pyro star:wink:

even reactie op iemand 2 reacties hierbeneden, doe ik in dezelfde post anders lijkt het op spam.
het is de 45k van pyrostar. Zeggen dat die ook lekker gaat. Volgendsmij heeft die ook dezelfde eindbom dat is dan ook mooi :)

Laatst bewerkt:
@Baassie, meer dan de helft van de post in dit topic komt door jou. Het lijkt nu echt spammen wat je doet.

We weten onderhand wel wat je ervan vind. Ik begin me er licht aan te irriteren.

deze mat kost 45 euro en is het geld zeker waard goed tempo snippert goed
je zal er geen miss koop aan doen gr vvw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan