• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Pyrostar] Flashing Cobra

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo hé. Ik wil niet direct een product de grond in stampen na het zien van slechts één filmpje, maar teleurstellend is het zo op het eerste gezicht wel ja.

Flashing Cobra maakt gelukkig wel waar wat ie behoort te doen. Ondanks dat het overdag plaatsvindt zie je de titanium vonken toch nog weg springen. Leuk product.
misschien moet het kruit nog wat drogen aangezien ze pas net binnen zijn.

Ja hier kwam idd maar heel weinig fluit uit en GEEN crackling , hopelijk was er gewoon iets fout met deze en doen de andere het wel goed

dit is waarschijnlijk een l;isser, heb deze zelf ook al getest en toen deden ze het wel perfect
zal zsm filmpje maken

misschien moet het kruit nog wat drogen aangezien ze pas net binnen zijn.

...en ze gister pas zijn geproduceerd? De enclave van België ligt niet in China, maar in Nederland. Dit zijn van die verhalen die de wereld in zijn geholpen waar je niet al te veel waarde aan moet hechten.

Gewoon een productie foutje. Hopelijk eentje die is gemaakt door één enkele chinees op een slaperige maandag morgen. Anders wordt het een 'op hoop van zege' bij elk aangeschaft pakje. Voor zover die dan nog verkocht gaan worden. Wat erg jammer zou zijn bij zo`n leuk idee.

3307;263854[B zei:
]...en ze gister pas zijn geproduceerd?[/B] De enclave van België ligt niet in China, maar in Nederland. Dit zijn van die verhalen die de wereld in zijn geholpen waar je niet al te veel waarde aan moet hechten.

Gewoon een productie foutje. Hopelijk eentje die is gemaakt door één enkele chinees op een slaperige maandag morgen. Anders wordt het een 'op hoop van zege' bij elk aangeschaft pakje. Voor zover die dan nog verkocht gaan worden. Wat erg jammer zou zijn bij zo`n leuk idee.

Als je ooit in een vuurwerkwinkel heb gewerkt, zou je misschien beter weten dan jouw antwoord. Ik werkte 2 jaar geleden bij de plantenhal in zuidland en het vuurwerk, voornamelijk de rotjes die direct uit de vrachtwagen kwamen van wolff waren helemaal klammig en soms zelfs nat. Dus laat deze dingen maar effe of in de winkel of bij je thuis 2 weken flink uitdrogen, zal er meteen een beter resultaat komen ;)

Oh maar het is ook vrij algemeen bekend dat door transport de producten klammig/vochtig kunnen raken. Maar daar doelde ik met mijn antwoord niet op.

Of ze worden nat als de pallet in de regen staat bij het in of uitladen van de vrachtwagen...

Er zijn zo nog wel tig andere redenen te verzinnen waarom een product nog vocht zou kunnen bevatten. Laten we hopen voor diegenen die dit leuke product aanschaffen, dat tegen de tijd dat ze die gebruiken het meeste vocht eruit zal zijn.

De tijd zal het leren...evenals het aantal afgestoken producten natuurlijk.

Er worden hier 2 verschillende knallers door elkaar besproken.
met de flashing cobra is geen enkel probleem deze werkt 100%

enkel met de el gordo zou er een probleem geweest zijn maar dit word getest en gefilmd.

dus hier weer ontopic over de flashing cobra

ach de el gordo is een vonkel nieuw produckt .
en alles wat nieuw is heeft zo zijn kinderziekten .
geef het een jaar de tijd dan moeten ze wel goed zijn dacht ik :)

Ik vraag me af wat het kruit gewicht is van deze knallertjes.

Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom zet je het antwoord op zijn vraag hier dan niet neer?
Dit is net zo'n nutteloos post eigenlijk.

3xh wil gewoon weten hoeveel kruit erin zit.
Iemand die wel een nuttig antwoord heeft op deze vraag?

1,08 gram
:D

Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn sorry als het al geplaatst was!(denk er overheen gelezen)
En het gewicht is zeker van belang!
Als je de prijs kwalitijd wil gaan vergelijken is het zeker van belang!
Harde knal weinig gewicht zecht veel over een product!

Dank voor het antwoord Kwintos.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan